Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zaklínání

21. 11. 2016
16
16
1150
Autor
Lnice

z necek

se zvedá

mlha Odry

sevře se zipem cípek modrý

 

odlesky píše hladinou

 

pověs ho

zatop

křísni nehty

replikuj zlehka svitek vetchý

 

než evoluce pominou


16 názorů

Lnice
07. 01. 2017
Dát tip
Jeli jsme tenkrát Ostravskem...

vesuvanka
07. 01. 2017
Dát tip

z necek

se zvedá

mlha Odry

sevře se zipem cípek modrý

odlesky píše hladinou

 

V zajímavých metaforách se skrývá obrázek krajiny u Odry :-))) TIP


Lnice
06. 12. 2016
Dát tip
Díky, Luzz...ty dva poslední verše vysvětluju v komentáři výše...:)

Luzz
05. 12. 2016
Dát tip

mně se docela líbí atmosféra... jenže ty poslední dva verše mi to nějak rozhodily... moc mi nelibozvučí... a moc jim nerozumím... ale nemůžu mít všechno, vím :)


Manni
30. 11. 2016
Dát tip

Moc hezká:)


Lnice
22. 11. 2016
Dát tip

blackie, Kočkodane...jsem ráda, že ke mně chodíte číst, i když tomu občas není rozumět.-)


Kočkodan
22. 11. 2016
Dát tip
Myslel jsem, ze se pominu, protoze moje vetchá hlava tvoje dílko nechápala. Dokonce jsem se z toho chtel i utopit v neckách nebo povesit. :-)

z necek se zvedá mlha Odry/ sevře se zipem cípek modrý/ odlesky píše hladinou.....................*/***


Lnice
21. 11. 2016
Dát tip

díky, Zboro.-) ta slova jsou sice anglického původu, ale v odborných textech jsou českým překladem slov (replication, evolution)...nechtěla jsem mít jen obraz nějaké krajiny, stavu, ale ten "příběh" se vyvíjí tím zaklínáním popisu z první sloky...replikuj je v podstatě opakuj, přepisuj , v kontextu evoluce- do další generace (viz replikace DNA), k závěru tohoto dílka mě vlastně inspirovala diskuze k dílu Světlo od careful,kterou jsem s ní pod dílkem měla a marně se jí snažila vysvětlit princip evoluce na úrovni DNA.-) (škoda, smazala to, dala bych tu odkaz.-) a teď vlastně i pro whispermoonlite: než evoluce pominou ...takové ironické zakončení, kdy někdo popře teorii evoluce jako se snažila po svém careful.-)

svitek je tedy pro mě tím obrazem z první sloky.-)

whispermoonlite, díky za zastavení.-)


"replikuj" mi tam coby sebeironie hraje – ostatně, necky hned na úvod jsou jejím předznamenáním –, ale poslední verš mi prozatím celý uniká, nějak se to v něm metafyzicky rozplizne. – celkově na mne takto sevřený, a přitom odlehčený, a skutečně svítivý útvar působí dobře.* 


Zbora
21. 11. 2016
Dát tip

Část textu mi přijde hezky jemná, klidná, lyrická. V posledních dvou verších text najednou ztvrdne. Nasázíš tam kdovíproč dva anglismy. Nějak nechápu důvod. Celá nálada slibně se rozvíjejícího textu je najednou pryč.


Aha, vďaka Lnice. Až ma to mrzí, že som na to neprišiel.


Lnice
21. 11. 2016
Dát tip
Goro, díky:)

Lnice
21. 11. 2016
Dát tip
Cípek modrý? Přece kousek modré oblohy, co se schová (sevře se zipem) šedivinou nebo v ní, tam nad Ostravou, kde se zvedá mlha nad Odrou...:) v sobotu jsem tam projížděla...zajímavá melancholická krajina:)

sevře se zipem cípek modrý

Lnice, vraciam sa no aj tak nerozumiem a mučí ma to. Preboha, veď som žil niekoľko rokov na Morave.


Gora
21. 11. 2016
Dát tip

Hmm, další z tvých povedených textů, Lenko, a opět chytrá věc, jsi výborná, aspoň mi tak připadá:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru