Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O odvaze

Výběr: Zbora, Santi€, atkij, Gora
23. 11. 2016
32
24
2966

Když odlétají husy,
přijde ticho
do mezipater panelových domů.
Kruhy se protnou na hladině.
Splynou v jedno veliké kolo,
co se pak u břehu
dotkne mechu.

Běžíme do šestého patra.

V dechu je cítit vykouřená cigareta.
Těžce se stoupá,
když rozpůlené plíce
v hrudním koši
vlají,
jak přeschlé prádlo.
Jak vysušená žíňka.

Kdybychom neměli odvahu,
dávno by nám ty husy
zalétly za obzor.


24 názorů

morales
05. 05. 2021
Dát tip

Krásna báseň. Ako vnímavý čitateľ som vnímal atmosféru. A pasáž s pľúcami mi ju veľmi umocnila.


Dan TM
28. 04. 2021
Dát tip

Je to krásný! 


Josephina
28. 04. 2021
Dát tip

nemůžu soudit, v paneláku jsem nebyla nepamatuju!


Black děkuji za návštěvu! Já byla nedávno taky překvapena, že to tu na mne vykouklo ve výběru :)


nějak jsem sem zabloudila a  ejhle......*/*********


Thea v tramvaji
20. 04. 2021
Dát tip Gora

Goro děkuji! :) 


má to koule


děkuji Nostalgia :)


Moc hezké!


Fusky - díky! Pustila jsem si to a je to vážně dobrá animace :)


Magdalene a Pavel K - moc vám děkuji za kritiku a že jste četli... :)


PavelK
16. 04. 2021
Dát tip

Husy nemají žádnou souvislost s cigaretami do šestého patra.  Žádný kuřák, který běží do schodů nemyslí na létající husy, myslí na své plíce. Tohle Magdalene napsala dokonale.

A o tom je ta odvaha. Nezabřednout


Magdalene
15. 04. 2021
Dát tip

Přečtěte si básen od Gory o té plsti. Takové nesmysly, které zkloubila tak, že je to jedna z nekrásnějších básní psaná v tomto zmatečném stylu. Její básen o plsti má děj, má smysl, má ducha.  Když chce někdo psát tímto stylem, musí to umět. Gora to umí. Gora mi uškodila, ale já nejsem mstivý člověk a pokud má dobrá díla, jsem ochotná je vyzvednout. Tato básen do koše.  M.


Magdalene
15. 04. 2021
Dát tip

Husy nemají žádnou souvislost s cigaretami do šestého patra.  Žádný kuřák, který běží do schodů nemyslí na létající husy, myslí na své plíce.  Leda by letěl do nebe a cestou husy potkal.  Ale to už by byla jiná básen. Jsou to vlastně dvě básně spojené do jedné.  Pouze spojené různé věty. Ve Zlatém výběru nemá co dělat. Psát tímto stylem je moc a moc těžké. Vnímavého čtenáře a zvlástě ty, kteří tomuto stylu rozumí nejde oklamat. Já patřím mezi vnímavé čtenáře, které tuto básen rozkouskují a zjistí o čem je. Tato je o ničem.  Ano, dvě básně spojené do jedné. Omlouvat se dílu za svůj názor nebudu.  Byla bych směšná. M. 


Jejda! Moc děkuji za výběr! :)


Dagmaram
07. 04. 2021
Dát tip

díky výběru se to tu po letech vylouplo a není to vůbec škoda. Moc pěkné :-)


rentier
24. 09. 2019
Dát tip

Zaujalo. Stále se snažíme něco stíhat.


Děkuji za milý rozbor :) Moc mne těší, když napíšu něco, čemu čtenář rozumí :) Krásné propojení... Díky, že jsi mi to napsal! 

A děkuji i ostatním, co se začetli! :)


ten záver je veľmi pekný.  podľa mna pekná lyrika. páči sa mi, ako sa tu rozvíja beh hore schodmi, ako sa prehlbuje tým pľúcnym detailom, a hlavne - ako detaily fungujú medzi sebou - zľahka načrtnuté charaktery/postavy - tak zľahka, že ani neviem ako, a mám nečakane plnohodnotnú predstavu. (toto znelo odo mňa trochu strojene, ale lepšie to neviem). No a potom tie kontrasty bytovky a oblohy, pľúca ako prádlo - ten vizuálny dojem. nenápadné a veľmi príjemné.


Zbora
11. 01. 2017
Dát tip

Příhodné metafory. Přesvědčivý text.


Safián
29. 11. 2016
Dát tip

I mně se líbí.


Whitesnake
24. 11. 2016
Dát tip

Líbí. Má to nápadu, vtip, pointu. Vkusné. Dobré.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru