Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Všechno je jinak

14. 12. 2016
31
43
3920
Autor
Gora

 

    Jinovatka  zmrazila nízký porost, který v odpoledním slunci do bílozelena olemoval silnici v polích. Cíl pracovní cesty, venkovská fara s kostelíkem na horizontu, se přibližoval. Beránci shlíželi v naducaném rozmaru z modré oblohy k nám, smrtelníkům, a vytvářeli, na vyšší úrovni, společnost osamělé kostelní věži.

    Kousek před vesnicí jsme míjeli auto, zaparkované na krajnici. Nikde nikdo, jen to vozidlo a poblíž dva lidé středních let. Elegantní dáma v lodičkách téměř utíká od  dopravního prostředku a stírá slzy. On postává, snad bezradně, a hledí za ní. Hádka manželů či milenců, napadá mne, náhodně projíždějící kolem. Soucítím s ní, ač nevím, co si udělali. Ženy by neměly tak bezútěšně plakat. Bídák...


    Vesnice s kdysi malebnou farou, hřbitovní zeď napůl rozpadlá vklíněnými kořeny náletových stromů, převážně německá jména zesnulých. A za tou zídkou mizí zapadající slunce. Den je krátký, nebeský pastýř začíná počítat své stádo beránků.


     Na zpáteční cestě to podkluzuje. Zase jedeme silnicí mezi řepkovými poli, která  prokmitají za okýnky v nastalém soumraku jako kousky křišťálu. To odstavené auto je stále ještě na svém místě, a ti dva lidé pořád na kraji silnice. Jdou těsně vedle sebe, ona má svěšenou hlavu, on ji drží kolem ramen. Usmíření?


     Míjíme je a já se zvědavě ohlížím. Všechno je jinak, než se mi zdálo. Ve dlaních ženy vidím červené světélko. Nese zapálenou hřbitovní svíčku. Společně vytvářejí sousoší Beznaděje. Jejich kroky směřují k jednomu cíli. Za příkopem svítí do podvečera nový křížek ze syrového dřeva.


43 názorů

Gora
15. 12. 2020
Dát tip

Byla to čirá náhoda, ale silný moment hodný záznamu... díky.


Jamardi
15. 12. 2020
Dát tip

Těch míst podél cest je hodně. Třeba v našem městě (20000 obyvatel) je jich několik. Ale ještě se mi nestalo, abych někoho viděla, jak tam dává svíčku, i když tam jsou.


Gora
06. 01. 2017
Dát tip

Hugí, díky, pravidelný čtenáři:-)


Hugo Ramon
06. 01. 2017
Dát tip

Fajné :-)


Gora
28. 12. 2016
Dát tip

BG: pokud já umím pozorovat, ty umíš ztratit uznalé slovo, a já jen děkuju:-)


Gora
25. 12. 2016
Dát tip

Já,Blani, moc děkuju:-))))


IQ nick
25. 12. 2016
Dát tip

Jsi skvělá pozorovatelka a vypravěčka.  A tahle miniatura je to nejlepší co jsem dosud od tebe četla.   b:-)


Gora
21. 12. 2016
Dát tip

smyčko: díky - potěšilas:-)


smyčka
21. 12. 2016
Dát tip
Takové lidské...

Lakrov
20. 12. 2016
Dát tip

Musím se přístě dívat opatrněji :-)


Gora
16. 12. 2016
Dát tip

Lakrove, díky, ono bylo už tím prvním letmým pohledem možné hádat, že se nejedná o nějakou banalitu:-(


Lakrov
16. 12. 2016
Dát tip

Už už se mi chce říct, jakou to má milou náladu s dobrým koncem, když ten  ten je vtom náhle vystřídán tušenou tragédií. Hezky si hraješ s náladami  čtenáře. Název mou domněnku bohužel potvrzuje.  Tip.  


Gora
15. 12. 2016
Dát tip

Kolobajdo, díky ti:-)


Kolobajda
15. 12. 2016
Dát tip

Dobře napsáno, má to náboj...   /***


Gora
15. 12. 2016
Dát tip

Jardo, díky ti za milá slova a nahlédnutí:-)


Jarrda
15. 12. 2016
Dát tip

Dzravím.

Hezké jemné čtení. Jednoduché a přitom citlivě vybraná výstižná slova, ze kterých vyzařuje pokora a smíření s osudem.


Gora
15. 12. 2016
Dát tip

KK: já taky, že jsi vytrval:-))) dík


Gora, teda záver nečakaný. Som rád, že som si to prečítal. /*


Gora
14. 12. 2016
Dát tip

fialinko, děkuju, a dobrou noc vinšuju:-)


Gora
14. 12. 2016
Dát tip

vesuvanko: díky, moc jsem o této mini přemýšlela, jak ji podat, tak snad...:-)


fialka...
14. 12. 2016
Dát tip

Moc dobrá, povedla se... *


vesuvanka
14. 12. 2016
Dát tip

Krásně napsané, u posledního odstavce mě zamrazilo... TIP


Gora
14. 12. 2016
Dát tip

Evži, díky ti:-)


Podala jsi to tak citlivě. /T


Gora
14. 12. 2016
Dát tip

Čudlo, díky...realita:-)


Čudla
14. 12. 2016
Dát tip

Dojímavé. /*


Gora
14. 12. 2016
Dát tip

Vigan, díky:-)


Gora
14. 12. 2016
Dát tip

Hábere, tvé ach mne překvapilo:-), díky.


Háber
14. 12. 2016
Dát tip
ach *

Gora
14. 12. 2016
Dát tip

Toho si moc vážím...a že něco vážím:-)))


Oldjerry
14. 12. 2016
Dát tip

No - v téhle miniatuře jsi překonala i sama sebe...a já vím, že umíš - i jak umíš (:-D


Gora
14. 12. 2016
Dát tip

Oldjerry: moc děkuji:-)))


Oldjerry
14. 12. 2016
Dát tip

Přes záda mi přeběhla husa a nechala mi na nich svoji kůži... Sakra dobrá mini - šup! a poklona je na světě.... *


Gora
14. 12. 2016
Dát tip

Kočkodane, je od tebe neobyčejně milé, že čteš mé texty dvakrát:-) a děkuju


Kočkodan
14. 12. 2016
Dát tip
Svým komentárem smeruji k jednomu cíli - ujistit te, ze i "konkurencní" ctení jsem absolvoval rád. To zatím není jinak.

Gora
14. 12. 2016
Dát tip

blackie, díky...váhala jsem, hodně, zda o tom mohu psát, už proto, že jedna oběť silniční nehody byla před deseti roky v rodině...ale právě proto, abychom si vážili obyčejných dní:-) Děkuju.


poslední odstavec...............slza pochopení........................*/***


Gora
14. 12. 2016
Dát tip

revírníku, já zůstala bez dechu, v tom momentu pochopení:-)) a díky:-)


revírník
14. 12. 2016
Dát tip

Ó jé! - jen to ze mě na konci vypadlo. Moc dobře napsaný jeden náhodný postřeh.


Gora
14. 12. 2016
Dát tip

Jé, to mne potěšilo:-)))dík


supizmus
14. 12. 2016
Dát tip

Hodně dobře napsané!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru