Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

On the Road III

15. 12. 2016
15
20
1359
Autor
Umbratica

 

 

 

On the Road   III

 

Šum větru ve větvích - to teskné vyprávění

jímž dnes tě provází tvá temná alej lip...

Zní echa nářků tvých ? Zní v zimomřivém chvění

těch stromů bez listí jimž s listím bylo líp ?

 

Mdlý nahý prosinec : sníh roztál zem je pustá

jen káně zmítá se nad nekonečnem brázd

I ty máš  vratký krok a síla větru vzrůstá

tvůj cíl je nejasný tvá Cesta je prý past

 

Mží tiše do louží v nichž shlížejí se kříže

a sloupy božích muk a bílá oblaka

Za kmenem černý kmen a větve jako mříže...

Tvá "Cesta" je prý past co vězní tuláka !

 

 

 

 

 

 

 

 


20 názorů

Ellisee
17. 12. 2016
Dát tip
Velmi dobře prosincová *

Jakoby na mne dýchl chlad od lesů. /T


Safián
15. 12. 2016
Dát tip

Pěkný klasický alexandrín, žádný "uvolněný",  jak bývá v Čechách zvykem. i když tu tentokrát není žádný souzvuk přes 3 slabiky, 2 bohaté rýmy (chvění - vyprávění,  oblaka - tuláka) a štěpný rým (kříže - mříže) to, spolu s pěknou instrumentací, vynahradí. Jen s tím Březinou bych tak úplně nesouhlasil. Za tiu dobu, co tě čtu, už vidím, kam tě nese přirozený talent (bez ohledu na to, zda se jedná o vázaný nebo volný verš).


Čudla
15. 12. 2016
Dát tip

Ano, pěkné. /*


a taky se mi líbí kontrast mezi "beatnickým" názvem a "archaickým" rytmem...


moc smutná atmosféra, zima je vykreslená velmi obrazně, jen pointa té cesty, co má být pastí, se mi jaksi vytrácí, napadnul mě i vězeň, který teskní za mříží, ale to asi nebude správně


Gora
15. 12. 2016
Dát tip

Velmi vydařené verše:-))))


Umbratica
15. 12. 2016
Dát tip

Knihomole,aleši,

vůbec by mě nenapadlo,že si někdo všímá takových detailů a příště si dám pozor.


další tvou zajímavostí je, že neděláš mezery za čárkou (v komentářích)...:o)


Myslel som na medzery pred otáznikmi a výkričníkmi ;-)


Umbratica
15. 12. 2016
Dát tip

Pomlčkou chci většinou zdůraznit nutnost pomlky(delší) při recitaci. Alexandrín je verš zlomený na "kóly" a je v něm pomlka po 6. slabice.


Paráda, veľmi kultivované. Pozerám, že interpunkčné znamienka píšeš ako Francúzi, máš na to nejaký zvláštny dôvod?


Umbratica
15. 12. 2016
Dát tip

Kočkodane,

když má člověk pocit,že "cesta je past",pak je asi nejlepší,když se zastaví,když už nejde dál. Cesta která "je cíl"(což je velmi vulgární interpretace taoismu) nás může i zabít.


Kočkodan
15. 12. 2016
Dát tip
Cesta je past? - já prekvapený byl, nekde jsem slysel, ze to má být cíl... ;-)

no právě...:o)

v době bez pevné struktury, kdy se všechno proměňuje, je příjemné vrátit se do "klidu" devatenáctého století...


Umbratica
15. 12. 2016
Dát tip

Díky Aleši,

jsem překvapená,že člověka dneška,jako jsi ty,si může podmanit rytmus z devatenáctého století.


Umbratica
15. 12. 2016
Dát tip

Muamarku,Diano,

moc vám děkuji. Budete asi jedni z mála,kterým nebude vadit archaičnost téhle pseudobřezinovské básničky.


už jen ten rytmus podmanivý...


Diana
15. 12. 2016
Dát tip

Krásné! Nálada, rým i rytmus. Moc se mi tahle báseň líbí! **********


Muamarek
15. 12. 2016
Dát tip

Zimní atmosféra tu na mě přímo plasticky dýchla :-)))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru