Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dvůr

Výběr: Lyryk
19. 12. 2016
17
32
1397
Autor
Umbratica

V souvislosti s pověřením jinými úkoly musím dnes svůj pobyt na Písmáku ukončit.

Přeju všem hodně literárních úspěchů v roce 2017 a těším se (možná) nashledanou v lepších časech.

 

 

 

Dvůr

Pro  dark matters

 

( Dále básničku věnuji Blešaté zpěvačce , whispovi , Profesionálnímu básníkovi ,

Radovanovi Tvořivému , Mirosláwkovi a Elizabetě , kteří mi tak výborně rozuměli.

Také jsem jim dobře rozuměla a budu se snažit porozumět jim ještě mnohem , mnohem líp.)

 

 

Dvůr - půlnoc - lípa - pavučina stínů

na bílé stěně lůnou utkaná

mráz - jinovatka - dlouho do rána

cár mraku straší hvězdnou drobotinu

 

na černých oknech raší bílé květy

dým trousí saze na břidličnou šed'

sníh z černých vloček padá na perlet'

a vzpomínání křísí dávné světy

 

kdy statek trůnil v nekonečnu polí

jak osamělý ostrov v moři brázd...

- Má slovíčka se klenou přes propast

jen za zdmi dvora ! - S Dneškem nezápolí

 

 

 

 


32 názorů

Umbratica
13. 11. 2017
Dát tip

No - jak se to vezme,Yane. Umbratica a Alenakar jsou poměrně odlišné herní postavy,tak jako některé postavy v závorce pod nadpisem této básně také sice třeba patří k jednomu člověku,ale nejsou totožné. Obávám se totiž,že každý,kdo si zde na Písmáku vytvoří více profilů už není a nebude na oněch profilech tak úplně stejný člověk. Jde jen o to,aby si každý majitel většího počtu profilů uvědomil , že každý z jeho profilů si začne žít tak nějak svým vlastním životem.


Yan73
12. 11. 2017
Dát tip

Zdálo se mi, že Umbratica a Alenakar jsou jeden člověk, tak jsem rád, že se mi to potvrdilo - jinak se mi lbí tvorba obou. Ahoj Y.


Umbratica
21. 09. 2017
Dát tip

Od října tedy vždycky ocením každou tvou kritiku.


Umbratica
18. 09. 2017
Dát tip

Qíčalko,

stálo mě velké úsilí udělat z Alenakar aspoň tak přijatelný nick,jakým je snad nyní. Jak možná víš,začínala jsem téměř od nuly a musela jsem vyměnit drtivou většinu básní na stránce Alenakar. Naučila jsem se při tom mazat. Asi tak 70% toho ,co jsem na stránku Alenakar vložila,bylo neúspěšné a tak jsem to musela nahradit něčím aspoň přijatelným. Ale Umbratica byla poměrně úspěšný nick. Když budu chtít překonat "její" básničky,budu asi muset mazat prakticky všechno ,co vložím. Ale jak jinak se může člověk zlepšovat ? Chci experimentovat a bude mě zajímat hlavně odezva u čtenářů. Bude aspoň někdy větší než v roce 2016 ?


Umbratica
14. 09. 2017
Dát tip

Josephino,

s tím bláznivým tempem jsi měla pravdu. Doufám ,že se sem od října vrátím a rozhodně toho už nebudu zveřejňovat tolik jako dřív. A budu taky mnohem víc mazat.


Umbratica
14. 09. 2017
Dát tip

Muamarku,

sil a energie sice nemám zrovna na rozdávání,ale přesto se tu od října snad objevím. Těším se na naše diskuse.


Umbratica
14. 09. 2017
Dát tip

Nechápu,

náš vzájemný kontakt budeme moci od října znovu obnovit,pokud o to budeš mít zájem Já o to zájem rozhodně mám.


Umbratica
14. 09. 2017
Dát tip

Qíčalo,někdy je pro mě svátkem i pobyt na Písmáku a těším se,že se spolu budeme od října setkávat na panelu,v aréně a v kritikách.


Umbratica
14. 09. 2017
Dát tip

Evženie,

brzy se zase objevím na panelu a vzpomenu si,žes mi přála hodně štěstí. Díky. Třeba mi to pomůže.


Umbratica
14. 09. 2017
Dát tip

Agáto,někdy taky píšu jen pro radost,ale většinou z jiných důvodů. Rozhodla jsem se ,že budu hlavně experimentovat. Naučila jsem se mazat a tak je možné ,že všechny ty moje nové experimenty se jen na chvilku objeví a pak zase zmizí,když se čtenářům nebudou líbit. Připadá mi to jako nejpravděpodobnější alternativa.


Umbratica
11. 09. 2017
Dát tip

Dík za přání,White,

napojila jsem se na tento nick dnes a tak taky reaguji až dnes. - V něčem chci být jako Alenakar. Ta taky už asi čtvrt roku své básničky nikomu nevěnuje a úvodníky si odpustila. Jen ale nevím,jestli bych vůbec měla ještě psát vázané verše jako Alenakar. Co bys myslel ty ?


Umbratica
11. 09. 2017
Dát tip

Goro,dodatečně děkuji za blahopřání k vánocům. - Ano ,byly pěkné. Prožila jsem je s rodinou uprostřed hlubokých lesů.  - Já se zase těším na tvoje pěkné povídky. Dílka budu zveřejňovat až od října ale jinak jsem "živá" už ode dneška. 


Umbratica
11. 09. 2017
Dát tip

Knihomole,ale já v prologu říkám(tak trochu jako Arnold Schwarzeneger alias terminátor),že se jednou možná vrátím. A - už je to tady. Těším se na tvoje komenty,pokud se ti ještě moje dílka budou líbit.


Umbratica
11. 09. 2017
Dát tip

Adriano,trošku se zabývám kosmologií a tak vím,že kromě černých děr existují i bílé díry a to ,co je mezi nimi se nazývý červí díry. Takže jsem prolezla červí dírou a už jsem zase tady. Velmi mě potěšila ta spousta pěkných slov pod mou poslední básničkou. Moc děkuji za tvoje pěkná slova.


Umbratica
11. 09. 2017
Dát tip

Kdo je trpělivý,dočká se Kočkodane.Konečně jsem se vymotala z mlhy a zase jsem našla cestu zpět. S básničkami ale budu obtěžovat čtenáře zase od října.


Josephina
20. 12. 2016
Dát tip

Nasadila jsi úžasné tempo, to se nedá vydržať! To jsem zaznamenala u mnohých. Buď kometa nebo planeta, nic mezitím asi není. Máš poetický talent, bezčasý .... je to hezký koníček, který si má člověk pěstovat hlavně pro mapování svého bytování zde.


Muamarek
20. 12. 2016
Dát tip

To je škoda, Um. Přeji Ti hodně sil i energie - a snad se tu zase objevíš, někdy...

 

 Krásné svátky a v novém roce jen to nejlepší :-)))


Hodně štěstí.


Hodně štěstí.


agáta5
19. 12. 2016
Dát tip

já píšá pro radost, mám pocit, že ty už ne... tohle je vážně zbytečné, neprodlouží nám to život, neuspokojí... hm..

 

přeju ti krásné svátky a lepší nový rok :)


Whitesnake
19. 12. 2016
Dát tip

Přeji ti v novém roce více inspirace a sebevědomí, abys napsala i něco bez otravných věnování a alibistických úvodníků.


Ellisee
19. 12. 2016
Dát tip
Líbilo by se mi to mnohem víc bez prologu. A bez věnování.

Diana
19. 12. 2016
Dát tip

To ne! Ale vrátíš se, že?

Také děkuji za krásu, kterou jsi sem přinesla! ***********


Gora
19. 12. 2016
Dát tip

Přeju pokojné Vánoce...a děkuju za tvé krásné básně.


Báseň pekná, prológ nie.


moc tomu nerozumím, ale je to tvoje volba, budeš mi tu chybět, a to nejen s těmi nevyžádanými avízy/ smajlík/, snad někdo převezme tvoji štafetu a bude aspoň trošku tak dobrý jako ty

Po některých lidech zůstane prázdné místo, o tom je i román J.K Rowlingové a rozloučím se citátem z Dívky ve vlaku.

"Díry v životě jsou trvalé. Člověk je musí obrůst tak, jako kořeny stromu obrůstají beton, a skrze ty průrvy pak nabývá nového tvaru."

Ať se ti daří!!!


Kočkodan
19. 12. 2016
Dát tip
Uz jsem tedy cetl mnohem zábavnejsí prology. Jako kdyby nemohl být temi jinými úkoly poveren nekdo jiný... :-( Snad ale tedy jeste zaziju den, kdy se mi mezi avízy objeví zase i dílko jisté Umbratiky. Mej se co nejlíp, Alice. (skorosmajlík)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru