Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Za pohľadmi kráča teta energia

05. 01. 2017
17
7
908
Autor
Háber
Ak je osa medonosná potom sa ti vyrovná lebo si rovnako ostrá a predsa medom mažeš ma a tak z búrky do slnka a rýchlo späť lístok na státie si platím kým sa vrátim do ulity uložený kým ženy cvičia na hrazdách s ďalšími ktorí však iba hľadajú činy a ty vravíš že som medzi nimi najmladší ak tok energie z očí ti kradne sily a v jednej chvíli sa rútiš unavená k zemi strela vypustená z iných hlavní ver mi že ťa chytím čo robí sa ti z očí len či to stačí do návratu za zákrutou kde sme spolu a potom zasa na inej koľaji ale zvykám si že hrmíš blízko aby para natlakovaná vo valci zabrzdila presne na milimeter dajme tomu že sa odpudzuješ s gadžom a predsa ma pritiahneš za natáčky na nové zatáčky a tak pijem z teba nektár lebo inak sa nedá kým ty mi bzučíš pod prsami osa medonosná

7 názorů

umiestniť nielen na úvod, ale vlastne kdekoľvek v texte dva suverénne v poézii najvyužívanejšie atribúty včely - so žihadlom a s medom, navyše v súvisloti so ženou, je síce ťah na istotu, ale poeticky výživnejšie by iste bolo ísť trošku hlbšie a neuspokojiť sa hneď s prvým, najviac bijúcim do očí, že. 

páči sa mi istý tón afektu v básni, pre mňa je to najvydarenejší aspekt textu - chvat a horúčkovitosť. je škoda, že často sa kvôli zachovaniu rytmu vo veršoch kumulujú zbytočné a nezmyselné spojenia - verše síce majú rtmus, ale pôsobia umelo a zbytočne, napr. : "...cvičia na hrazdách s ďalšími / ktorí však iba hľadajú činy"

pre mňa takmer mystickým motívom je spomínaný tok energie z očí, ktorý hrdinku básne vyšerpáva, ktorý musí vystačiť a z nejakého dôvodu je dôležitý: "ver mi že ťa chytím čo robí sa ti / z očí len či to stačí do návratu / za zákrutou kde sme spolu" ...čiže. formulácia "čo robí sa ti z očí" vyznieva až detsky neurčito, význam "robí sa ti" môže znamenať rôzne veci. v kontexte básne je pre mňa pravdepodobné, že ide o akýsi žiadostivý pohľad, inými slovami, verše: "ver mi že ťa chytím čo robí sa ti / z očí len či to stačí do návratu / za zákrutou kde sme spolu" sa točia okolo toho, že hrdinka básne je nejakým spôsobom nadržaná a lyrický (lyrický?) hrdina dúfa, že jej to vydrží, kým prídu domov. alebo sa mýlim? 

páči sa mi obraz s natlakovanou parou, ktorá zabrzdí na milimeter presne - je v tom nebezpečenstvo, mierna brutalita a predsa to celé sa odohráva kontrolovane, tvorí to pekný kontrast a je to, podľa mňa, neošúchané.

nerozumiem, kde v kontexte básne sa odrazu berie gadžo - ako tento motív rozvíja báseň? netuším, pre mňa je to ďalšia z roztopaší rytmu, ktorý autora občas slepo vedie a odpútava od významovej linky.

"pijem z teba nektár" - ak na začiatku máme medovo-žihadlové klišé, tak záver mu silno konkuruje (ťažko povedať, čo je viac, resp. menej). nabieha mi melódia "chcem sa z teba napiť, šaty odhoď preč", odhliadnuc od toho, že to vyznieva slizko, je to opäť zo slovníka prefláknutých obratov a určite, určite nie je problém ísť po obraz do básne trošku ďalej než do najbližších potravín. 

ešte raz, text má dobré momenty, ale výslednému celku by prospelo, keby na niektorých miestach nešiel cestou prvej, najjednoduchšej možnosti.


jejdavilda
06. 01. 2017
Dát tip

/*


srozumeni
06. 01. 2017
Dát tip
***

Čudla
05. 01. 2017
Dát tip

/*


Oldjerry
05. 01. 2017
Dát tip

Jestli existují expresionisté poezie, tak jsi jeden z nich. Třikrát jsem to musel číst, než jsem si pospojoval významy. Ale stálo to za to... prostě nic není jen černé a bílé...*


Honzyk
05. 01. 2017
Dát tip

*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru