Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Netopýr

07. 01. 2017
18
39
3417
Autor
Gora

 

 

                                                      Netopýr usnul -

                                                      ve zteřelém vikýři

                                                      vyčkává kočka


39 názorů

RUZIGEL
09. 10. 2017
Dát tip

Kéž by se nedočkal.


Gora
15. 02. 2017
Dát tip

Růži, děkuju moc, taky je mi netopýrka líto...máme jich na půdě hodně...


RUZIGEL
15. 02. 2017
Dát tip

Chudák netopýr.I on je pěkný.A ještě víc tvá báseň.***


Gora
13. 01. 2017
Dát tip

Bigu, sama jsem zteřelá, takže je to slovo nasnadě:-))) a díky


Gora
11. 01. 2017
Dát tip

Díky, no, mě taky:-)


Kočkodan
11. 01. 2017
Dát tip
Goro, souhlasím s tebou, že je Šmodrchův příspěvek moc hezký. Mně osobně se ten původní slovosled líbil trošku víc.

Gora
10. 01. 2017
Dát tip

Jardo, ta popásovka mne rozesmála:-)))) a děkuju ti!


Jarrda
10. 01. 2017
Dát tip

Dzravím.

V čase, kdy dáváme odpočinout svým smyslům usínáme skryti v zapomění, že je to naše nejzranitelnější místo. Lstivec se konečně dočkal, uzrál čas na úder. Podpásovka je tu.

 


LadyLoba
09. 01. 2017
Dát tip

Gora diky, uz jsem v obraze


Gora
09. 01. 2017
Dát tip

Lady, zteřelý je  zchátralý, vlivy počasí a stářím:-)


LadyLoba
09. 01. 2017
Dát tip

prosím tě vysvětli mi slovíčko "ztěřelý"


Alenakar
09. 01. 2017
Dát tip

Dávám típek za nápad a mohu zveřejnit variaci ?


Gora
08. 01. 2017
Dát tip

Šmodrcho, opravdu pěkné:-) díky za tvé varianty, kdyžtak si to vystav...je to hezký


Šmodrcha
08. 01. 2017
Dát tip
Omlouvám se znovu, dík za pochvalu, není až tak zasloužená - v mém návrhu je zbytečně čas minulý, když haiku upřednostňuje čas přítomný. Já to vlastně psal v textu, ale v celku už jsem přítomný čas nenechal. Lépe je určitě: Zteřelý vikýř netopýr skládá křídla/ kočka zbystřila

Šmodrcha
08. 01. 2017
Dát tip
To jsme spřízněné duše. Protože mimo koček i já mám nad stájemi pod střechou netopýry. Jen ten zteřelý vikýř nemám :) Dík za avízo!

Gora
08. 01. 2017
Dát tip

Šmodrcha: trochu jsi to zašmodrchal:-), vážně - díky ti moc, pěkně jsi to složil. Jako chovatelka koček a bytná netopýrů musím uznat, že tvé haiku je podle mne parádní, Šmodrcho, dík!!!


Šmodrcha
08. 01. 2017
Dát tip
Nějak mi tam chybí napětí. Autorka promine, navrhnu jinou verzi. Přemýšlel jsem dlouho, jak zážitek vyjádřit. Základní pravidlo je to, že haidžin je pozorovatel. Sděluje vlastní obyčejný či neobyčejný zážitek tak, aby čtenář mohl prožít okamžik s ním. První mne napadlo, že úvodní verš by měl být ten, určující místo, kde se odehrává děj. Tedy: Zteřelý vikýř. Potom teprve vlastní děj: Netopýr skládá křídla. Ono totiž osobní pozorování, které je sdělováno čtenáři, sděluje v případě slova "usnul" děj, který člověk není schopen u netopýra určit. Já tedy určitě neumím poznat, kdy netopýr zachrupnul. Ale složení křídel vidím. Potom je otázka posledního verše. Jako zkušený kočkomil vím, a dlouhodobým pozorováním mám potvrzeno, že kočky vyčkávají. Ne však u kořisti, která je volně k dosažení. Dovolím si tvrdit, že kočka vyčkávající u spícího netopýra je nesmysl. Spíše bych viděl možnost, že složení křídel netopýra vyvolalo jemný šelest, který zaslechla kočka. A že kočky mají velmi, velmi jemný sluch. V tom případě je ale kočka ihned připravena k akci. Třetí verš vidím takto: Kočka zbystřila. Takže uvěřitelná verze, při plném vědomí toho, že haiku odráží vlastní zážitek, který je Tvůj a ne můj, by podle mne měla být spíše: Zteřelý vikýř netopýr složil křídla/ kočka zbystřila Tam už vidím otázku. Proč kočka zbystřila, zda viděla nebo zaslechla netopýra. A také je děj více tlačen na to, aby čtenář zbystřil s kočkou a řekl si: dostane toho netopýra ta kočka nebo ne? Omlouvám se za vměšování, je to jen zpracování z jiného úhlu pohledu, protože haiku jsem pochopil jako vyjádření vlastního pozorování tak, aby bylo pro čtenáře vnímatelné a uvěřitelné.

Gora
07. 01. 2017
Dát tip

blacksabbath: to je nejhezčí závěr:-) a díky


Gora
07. 01. 2017
Dát tip

Evženie, ta jiná kořist není o nic méně roztomilá:-))) a díky


spinká malý netopýr...i kočka zavřela očka....pššš.......nikdo ať je nebudí.......*/***


Netopýři se mi moc líbí.  Nemohla by ta kočka ulovit něco jiného?


Gora
07. 01. 2017
Dát tip

Kočkodane, buď rád:-)


Gora
07. 01. 2017
Dát tip

agát, dík: provedeno:-)))


Kočkodan
07. 01. 2017
Dát tip
Ne, pokud vím, tak na našich kočkách (ani na mně) žádná netopýří slina dosud neulpěla. Což nikomu z nás vůbec nevadí... (mrk)

agáta5
07. 01. 2017
Dát tip

pěkná mini... obrať slovosled u posledního řádku :)


Gora
07. 01. 2017
Dát tip

Kočkodane, zajímavá varianta, že by ze života? Díky moc...


Kočkodan
07. 01. 2017
Dát tip
Netopýr flusnul velmi přesně zamířil kočka nadává

Gora
07. 01. 2017
Dát tip

fialko: děkuju:-)


Gora
07. 01. 2017
Dát tip

Diano: díky:-)


fialka...
07. 01. 2017
Dát tip

Příšerná představa, netopýry opravdu nemusím :-))


Diana
07. 01. 2017
Dát tip

Až mě zamrazilo! :-))*


Gora
07. 01. 2017
Dát tip

Oldjerry, děkuju za názor. Kdybys ten vikýř viděl, slovo zteřelý by tě možná také napadlo:-) Děkuju:-)


Nadpísmák
07. 01. 2017
Dát tip

jistě nad tímto hlubokým haiku navršíš celou mohylu z tipů. pravděpodobně budou uctívači chtít jen zcela zakrýt to nic, cos předvedla. tvé tisíceré díky bude za jejich službu na místě.   


Gora
07. 01. 2017
Dát tip

Čudlo, díky:-)


Čudla
07. 01. 2017
Dát tip

/*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru