Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dvě zimní

16. 01. 2017
4
11
1420
Autor
Dodola

 

OBZOR

 

Lednové slunce

plazí se smrčinami

stíny se dlouží

 

 

 

 

 

NA BĚŽKÁCH

 

Víření třpytek

v mrazivém nekonečnu

duha zamrzá  

 

.


11 názorů

Gogin
20. 03. 2017
Dát tip

mně se nopak víc líbí ta druhá básnička - zima je v ní stvárněna velmi dynamicky T


Alenakar
19. 01. 2017
Dát tip

Šmodrcho,

chtěla jsem trochu naznačit Honzykovi,že doje nebo pocit z haiku může být jen přidanou hodnotou,zatímco u moderních básní je vyvolání nějakého pocitu v čtenáři hlavním autorovým cílem.

 

Dodolo,

ivoje texty jsou v tomto směru zdařile impresionistické.To je ale pro haiku málo.


haiku je těžká věc, první dílo se mi líbí, asi jako všem, v tom druhém jsem se nechytla


Dodola
17. 01. 2017
Dát tip

Díky moc všem, zapracuju na tom :-)


*


Šmodrcha
16. 01. 2017
Dát tip
Alena má pravdu, Můra už tady několikrát zdůraznila,že haiku musí být o něčem, co lze vlastními smysly vnímat. Haidžin je pozorovatel, někdy také účastník děje, ale nemá se ve svém haiku vyjadřovat metaforami. (Taky jsem dostal ťafku za verš "Noc je semafor", i když jsem ten ohňostroj viděl, je to přirovnání a to je špatně.) Sám jsem napsal mnoho "haiku", které haiku nebylo, také se učím. To první dílo by splňovalo kategorii haiku, kdyby tam nebylo to plazící se lednové slunce. Já vím, je to libozvučné, krásné, nápadité. Jenže haiku by mělo být pravdivé. Postihnutelné. Třeba: Paprsky slunce Prochází smrčinami Stíny se dlouží Jinak se mi to ale moc líbí. Dokonce tak, že teď půjdu ven a pohledám nějaký prožitek pro inspiraci :)

Alenakar
16. 01. 2017
Dát tip

Protože si myslím,že při hodnocení haiku by nemělo jít o dojem,ale kritika by se měla vždy vztahovat k příslušné kategorii.


Honzyk
16. 01. 2017
Dát tip

Alenakar : proc to nalehave avi, prosim?!


Alenakar
16. 01. 2017
Dát tip

Pokud by šlo o kategorii "pěkná popisná miniatura",určitě bych dala tip za obě malé básničky. Rozhodně nejsou špatné. Tady ale jde o kategorii haiku a proto tip dát zatím nemohu.


Honzyk
16. 01. 2017
Dát tip

z prvni dojem docela dobrej...


Gora
16. 01. 2017
Dát tip

První se mi líbí, ale nejsem si jistá, zda je to haiku:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru