Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

předsíně limbu

06. 02. 2017
22
16
1386

 

 

předsíně limbu

v noci slýchám nad hladinou Ohře
jméno měsíce
na pěšinách křupat mráz

slova chladnou tak rychle
jak postoj k mlčení
v ustrašené tmě
pláčí
smrtící smlouvy míru

a Mahlerova
Píseň o mrtvých dětech
spánek nepřivolá
přesto
trvá neustále

je stínem ve dne
a světlem v noci

 


16 názorů

Jeff Logos
28. 05. 2018
Dát tip

vnímám jako silné poselství


Štírka
12. 12. 2017
Dát tip

krásně se četlo... raději si Tě dám do oblíbených, ať nepřehlídnu ...


Kytiii
17. 06. 2017
Dát tip

slova jsou vítr :o) *


Šmodrcha
10. 02. 2017
Dát tip
Prosím, přepracuj třetí sloku. Mahler a Písně. Tohle jsou chyby, které zbytečně znehodnocují dílo, jako kdybys napsal "Néruda" a "Píseň kosmická".

díky všem )Jiří, pokusím se odpovědět do pošty


a2a2a
08. 02. 2017
Dát tip

Jiří, jsem hrozpacích, první sloka mi přijde jako jakýsi náladový, ale sentimentálně vyjádřený vstup, přičemž verš ...slýchám jméno měsíce... je sám o sobě velmi zajímavý, ale tím, že nenacházím jeho sepětí s dalšími slokami, působí spíše na efekt a současně klade otázky, které vnímání básně brzdí.

Druhá sloka je nejlepší časti básně, snad bych volil civilnější verš než ...smlouvy míru..., ale je to jádro básně a líbí se mi.

Třetí sloka s využitím názvu Mahlerovy skladby působí hodně silně, ale hovoříš tam o nutnosti přivolat spánek (klid?...smrt?... smíření?...???), ale pak něco trvá neustále, tady se neumím zorientovat. A závěr se stínem a světlem můj zmatek neřeší.  A také mám pocit, že tento závěr, ač mu nerozumím, zní tak nějak doslovně.

Zdá se mi, že zejména druhou slokou jsi se pustil do duchaplné básně, ale ta inspirace tě tak nějak pohltila natolik, že v silných slovech se ztrácí silný obsah.

A nakonec ovšem musím připustit, že jsem to neuměl přečíst a může jít o naopak hodně dobrou báseň.


Kočkodan
06. 02. 2017
Dát tip
Mně se obzvlášť líbí toto: „slova chladnou tak rychle jak postoj k mlčení“

Přjmout koncepci limbu, asi to může být fajn... (Bohužel) mě to míjí... 


vesuvanka
06. 02. 2017
Dát tip

Pěkná báseň, TIP


Díky, díky )


Čudla
06. 02. 2017
Dát tip

Pěkné /*


Pékné, tajemné. /T


Dodola
06. 02. 2017
Dát tip

Krásné. Ještěže v limbus (a podobné hrůzy) nevěřím.


Gora
06. 02. 2017
Dát tip

nádhera...


Diana
06. 02. 2017
Dát tip

Velmi zvláštní, působivé ***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru