Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tenisový loket

22. 02. 2017
5
13
1406
Autor
K3

S levou rukou se píše hůř.

Dnes jsem byl na operaci tenisového lokte pravé paže. To se stává.

Příjemná sestřička, příjemný ortopéd.

Když jsem se uvelebil na operačním lůžku, vystříkala mi sestřička na paži bezmála celou plechovku desinfekčního spreje a doktor mě začal seznamovat s průběhem operace: "Provedeme pouze lokální umrtvení, takže se může stát, že ucítíte bolest. V tom případě to oznamte a přidáme injekci. Bude to nepříjemné. Možná velmi nepříjemné. Kdybyste se chtěl na něco zeptat, můžete, jenom mi nefušujte do řemesla, minule tu byl jeden co mi pořád radil, tak jsem si nechal poradit a hned s tím skončil. Můžeme začít."

Doktor provedl jakousi jehlou lehce obloučkovitý řez nad radiálním epicondylem vpravo a počal s lokálním umrtvováním. Když se tak stalo, začal rozříznutím kůže a sešitím okrajů. To se opakovalo. Zatím to jen tak zašimralo a nedalo se říct,  že by to bylo nepříjemné. Doktor odhrnul kůži a odhalil bělostný kloub. Sestřička kůži uchopila do svorek.

"Začneme s nejhorší částí," řekl doktor. "Připravte se na bolest."

Uchopil kladívko a dláto a začal odsekávat největší nárůstek od kosti. Když se mu to podařilo, ukázal mi ho vítězoslavně jako skalp. Zabrousil rašplí a znovu. Źádná bolest. Přitom mi vyprávěl, jak v osmnáctém století prováděli amputace nohou: "Trvalo jim to půldruhé minuty. Totéž dnes trvá půldruhé hodiny." Všichni jsme se smáli.

"Nejhorší je za námi," řekl. "Můžeme začít s šitím." Nejdřív provedl šití vnitřní tkáně. Já pozoroval šikovné ruce sestry jak přidržovala odchlíplou kůži.  Najednou stisk svorek povoloval.

"Sestro, je vám něco?" sestra nereagovala, ale její paže se začala rovnat a sjíždět za má záda  Svorku držela i s kůží a ta se napnula.

"Moment prosím."

Doktor zachytil sestru v momentě, kdy se začala sunout k zemi. Položil ji opatrně na zem a pokračoval s ůsměvem v šití.

Když ho dokončil, sestra vstala.

"Promińte, to se mi ještě nikdy nestalo."

"To nic," odpověděl jsem a měl jsem pravdu. Vůbec mi to nevadilo. Nic nebolelo.

Přiložila k lokti dlahu a pevně ovinula sádrovým obvazem. 

Mohlo začít sepisování lékařského protokolu. Doktora neopustila dobrá nálada: "Až si vyléčíte pravý, příj´dte s levým."

Vesele jsme se rozloučili. A já se rozhod, žě až přijdu domů, pustím si ještě jeden koncert. Živě a vůbec nic se nestane, když nějaký nástroj nebude ladit. S úsměvem jde všechno líp.


13 názorů

K3
01. 05. 2017
Dát tip

Srozum. dík.


srozumeni
01. 05. 2017
Dát tip
***

K3
28. 02. 2017
Dát tip

To věřím, s tou šlachou, Evženie.

Lakrov: tak to nechám. Dík oběma.


Lakrov
28. 02. 2017
Dát tip

Nemazat! Je v tom zachycena nálada té chvilky :-)


Zřejmě doktor, který uměl. /T

Také jsem měla kliku, když mi opravovali šlahy od palců na rukou.

Tenisový loket nemám, jen prý golfový a po spoustě obstřiků na prd, mi má fyzioterapeutka přehodila šlachu zpředu dozadu a bylo po bolesti. :-)))


K3
27. 02. 2017
Dát tip

Lakrov - dík za přečtení. Psal jsem to hned po operaci abych se podělil o zážitek. Jenže ruka bolela, psal jsem to přímo na písmák a navíc mi to nešlo psát levou rukou. Je to celkově uspěchané a nedotažené, jak se zmińuju výše. Nejradši bych to smazal. Ahoj.


Lakrov
27. 02. 2017
Dát tip

Celkem dobře se to čte, jen místy mi připadá, že je v textu nadbytek  podstatných jmen slovesných. Konec mi připadá nevýrazný, dělá z téhle  zpočátku celkem spádové, místy i vtipné povídky cosi jako vyprávění.  


K3
23. 02. 2017
Dát tip

Bylo to hrozně příjemné a v pohodě. To se neodráží zdaleka, ale už se stalo. Uspěchané, ale to neva...


Gora
23. 02. 2017
Dát tip

Teď mne napadá otázka: že ty jsi hrál velmi často tenis, když sis tohle uhnal:-) Vím, je to z "ruční"práce a dřiny, stejně jako mé karpály...jen si tě dobírám:-)


revírník
23. 02. 2017
Dát tip

Nevystihuje? Mně se to zdá výstižné.


K3
23. 02. 2017
Dát tip

Dík za přečtení. Moc se mi to nelíbí, jak jsem to napsal, už jsem to chtěl smazat. Nevystihuje to, co jsem chtěl.


Gora
23. 02. 2017
Dát tip

Člověk by snad ani neuvěřil, kdyby sám nezažil - já oba karpální tunely, taky velká legrace:-)

Měly by se rozdávat metály za statečnost:-)


revírník
23. 02. 2017
Dát tip

No teda! Takový veselý šití. Divím se, že ses nesesul ty, kdyžs uviděl ten bělostný kloub. Tak zas příště.

(Jo, v osmnáctým století se s tím tak nepárali. Rozhodnuto bylo hned, a hotovo taky. Pila nemusela být ani moc dezinfikovaná.)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru