Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ledovky v puse

27. 02. 2017
4
10
573
Autor
Hugo Ramon

promítání na kraj světa

               
rád se poflakuju
mezi čárama
který kálíme
na hliněnej oltář
leží tam čerstvý
ještě nezprasený maso
a polámaný sny

ty jsou dost ujetý
možná nemaj
ani nohy
ale dejchaj
čerstvej vzduch
bez okovanejch šablon
a pečenýho smíchu

než utrhneš kytku
spálíš dopis
nebo střelíš vrabčáka
pamatuj
kdo nechrání svý sny
skončí v masovym hrobu
 


10 názorů

Debraket
15. 03. 2017
Dát tip

- tvoje ne, hugo ramone, sny, kde pohrdáš Jungem a čteš Bukowského jsou zaostalá perverze a pokrytectví.


Debraket
15. 03. 2017
Dát tip

vkus moderní psychologie tě nezasáhl ani náznakem, lžeš

když místo inteligentní argumentace volíš sarkasmus

metafory a dokonce disponuješ vlastním paradigmatem

dáváš Své rady a tipy, ach díky, a že bys kvůli mně námahu

s knihou taky vyvinul? nejsem pro tebe nic, a kdo je, vždyť se přece

za nikoho neschováváš, s klidem tě tak můžu napadat

naprosto čímkoliv, aniž by ses tomu chtěl vlastně bránit

neposloucháš mě, ani sebe, tvůj současný svět je

bez budoucnosti

ty jsi ztuhlý a snadno zařaditelný rádoby svobodný hipster

chvění cítíš ledatak pérem a prdelí, a to neříkám jen tak - 

"diametrálně" lepšího? "křidýlka"? tvá anální intuice, anální racio

i anální soud - tvým paradigmatem "v omámení, rychlý, šatulkový"

k smíchu je - a to jsi mluvil ke mně??? - projekce

nejsi to, na co si hraješ, ale u převozníka budeš muset

to těžky sobectví odhodit - bohužel - ty skončíš v masovým hrobu

nech si svý sny, nebo si snad myslíš, že je svět potřebuje?

ne.


Hugo Ramon
15. 03. 2017
Dát tip

Drahý příteli,

s Tvými korekcemi nemohu souhlasit, ale nehodnotíme přece kritika :-)Zkus vytvořit životaschopnou báseň, která učiní aspoň třem obyčejným lidem radost a nebudeš se muset schovávat za papá Junga (onu knihu znám, moderní psychologii jsem studoval).Evidentně jsme každý na trošku jiné vlně a to i ve vnímání pojmů. Tvé jsou ztuhlé a snadno zařaditelné, viz současný svět bez budoucnosti. Mé mají křidýlka, což sice neznamená něco diametrálně lepšího, ale hledám bez definic. Chraň si tedy i ty svůj velký sen a někdy se číhni do nízkonákladových krčmiček. Nejsou tam jen vyhaslý trosky a fronty idiotů. Je možné zahlédnout i tu stupidní či průhlednou naivitu a samosebou i opravdovost v trpné lítosti nad vlastním promrhaným osudem. A jedna rada : není dobrý propadat mámení rychlých škatulkových soudů. Vím, o čem mluvím. Lidé si nazaslouží takovou míru přehlížení. Hodně štěstí a dobře poznej sám sebe, ať neskončíš v "masovym hrobu" :-)


Gora
28. 02. 2017
Dát tip

Taky bych pod ledovkami viděla něco méně pragmatického než masovej hrobeček:-)


Debraket
28. 02. 2017
Dát tip

Sny ale přece vznikají na základě potlačování a stagnace - "nevědomé sny progresují, když vědomá mysl stagnuje" (Duše moderního člověka, Jung). Proto má "stádo" ty nejpestřejší sny, které si chrání, nikomu je nesděluje, a tak jsou uzavřeni do sebe s "originálními" fikčními světy, ale navenek je to pořád to stádo, dav, který je ve skutečnosti poslušný svým pocitům a pudům - jejich "snový" svět je zkřehlý, a proto si jej logicky chrání - načež logicky skončí v masovým hrobu, i se svými sny, totiž s představami a ideály, které nikdy nepropustili do vědomí, do světa mezi nás ostatní, se kterými se nikdy nesmířili.

Dovol mi tedy pár korektur:

1. kdo chrání svý sny, skončí v masovým hrobu

2. kdo nechrání svý sny, skončí tak, jako každý člověk - sám

3. pestrost snů je život proti stádnímu myšlení a zábranám obecně (nikoli proti "stádnímu NEmyšlení")

4. opravdovost se skrývá ve snech a intuici, v nevědomí, ale naivita se skrývá na ulici a v nízkonákladových putikách - ve vědomém pokrytectví a boji proti lidské přirozenosti.

5. "Ledovky v puse" je výborný obrat pro chladnou nepřirozenou mluvu bez prostoupení snů, které člověk pečlivě opatruje v nevědomí. Legrační je, že právě Ty (resp tvá báseň) bys ty ledovky potřeboval :) A nebo bys ji měl pojmenovat "Chilli v hubě". 


agáta5
28. 02. 2017
Dát tip

:)


Hugo Ramon
28. 02. 2017
Dát tip

Ztratíš svůj velkej niternej sen (nemyslím chtíč) a staneš se jen slabou částečkou cizí vůle. Proto masový (davový) hrob.Debraket : pestrost snů je přece život oproti stádnímu nemyšlení (žádný oxymoron)Agí, možná pro tebe hrůza. Pro mě osobní výpověď doby, kde se opravdovost a naivita skrývá převážně na ulici a v nízkonákladových putykách.


Jo, o své sny se musíme dobře starat. Masový hrob nebrat. /T


Debraket
27. 02. 2017
Dát tip

kdo nechrání svý sny, skončí v masovym hrobu

je přece strašnej oxymoron. každej sen je jinej, takže v masovym hrobu skončí ten, kdo si ho střeží, spolu s ostatníma, kteří si ho taky střeží. se mi zdá .)


agáta5
27. 02. 2017
Dát tip

název se úplně vymkl kontrole :)) taková krása, ledovky a ty to rozbiješ takovou hrůzou :)))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru