Na Písmáku publikuje 50 tisíc autorů, 429 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Novinky (1. 8. 2019)

+9 neviditelných
Pesimista
datum / id07.03.2017 / 477170Vytisknout |
autorkvaj
kategorieHaiku
zobrazeno1514x
počet tipů3
v oblíbených0x
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
Prolog

Variace na haiku "Z pesimistova deníčku", které bylo variací na haiku "Kočka".

Pesimista

Vycházím z domu – 

černá kočka sedává 

na kraji cesty




Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

04.05.2017 14:34:37dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Já to musím vyhledat. Takhle z hlavy bych to mohl desinterpretovat nebo zkreslit.

04.05.2017 09:59:24dát kritice tipAlenakar

Od Fromma jsem četla je "Umění milovat"(doufám ,že ten titul uvádím správně.) A co tedy říká Fromm o zennovém ateismu ?

02.05.2017 12:25:20dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Nevím, jestli jsi četla knížku Ericha Fromma "Budete jako bohové". On tam docela trefně vysvětluje pojem "náboženský ateismus" a jako příklad právě uvádí buddhismus, přesněji zenbuddhismus.

02.05.2017 10:16:39dát kritice tipAlenakar

Je ale rozdíl mezi těmi Dalajlámovými ateisty a těmi ateity,které vyprodukoval minulý režim.

27.04.2017 14:15:50dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Nejspíš ano. :-)

27.04.2017 09:38:37dát kritice tipAlenakar

Dalajláma pořád objíždí celý svět. Asi ví,o čem mluví.

25.04.2017 11:31:26dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

To je hezké přirovnání.

25.04.2017 10:49:24dát kritice tipAlenakar

Ano,i Dalajláma říká,že budhismus je nejrozšířenější formou ateismu na světě.

25.04.2017 10:45:20dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Ano, to jistě. Avšak ten ústřední bůh, nebo jediný bůh, jako v monoteistických náboženstvích, buddhismu chybí. A to je podstatné. Činí to z buddhismu úplně jiný myšlenkový konstrukt.

25.04.2017 10:08:06dát kritice tipAlenakar

Ano - budhismus sice nemá Boha,ale za to mé velmi početnou sféru démonů,kteří přece pokoušeli i samotného Budhu. A také věří v celou plejádu bódhisatvů,kteří jsou čímsi podobným jako katoličtí svatí a také jsou patrony či patronkami těch či oněch. Nejznámější je asi b.Avalokitešvara,který se nejčastěji zjevuje v podobě bohyně Kuan Jin.

25.04.2017 09:44:23dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Buddhismus a snad ještě konfucianismus jsou mezi světovými náboženstvími  - hinduismus, judaismus, křesťanství, islám, taoismus - výjimkami. Buddhismus je vůbec zvláštní náboženství, neboť nemá boha a zenbuddhismus tím spíš je zvláštní.

25.04.2017 08:52:03dát kritice tipAlenakar

Myslím si ale,že mezi náboženstvími je ale přecejen rozdíl. Budhisté nikdy nevedli žádnou válku za své náboženství,ba naopak. Třeba zen nové adepty pro vstup do kláštera přímo brutálně odrazuje,což vydrží jen málokdo.

20.04.2017 13:06:04dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Čteš nepozorně. O pár příspěvků výš jsem psal o tom, že náboženství jsou ideologiemi, které nelze rozumově vyvrátit, neboť jsou vyztužena vírou, která má vždy iracionální povahu. Víra není odpovědná za to, co páchají lidé ve svých mocenských zájmech a zašťitují se přitom různými ideologiemi.í

20.04.2017 10:30:31dát kritice tipAlenakar

Křest'ané byli samozřejmě zpočástku pronásledováni a zabíjeni ,ale později dělali jiným to samé. Nemůže za to ale víra jako taková nýbrž to ,že císař Konstantin pod vlivem své matky Heleny přijal křestˇanství jako státní náboženství,nebot' zjistil,že se pomocí nového náboženství,které v sobě nese silnější hierarchický princip,dá líp vládnout. Rozhodně si nemyslím,že za hory mrtvol a kopce ut'atých hlav může víra jako taková. Může za to spojení víry a státních čili mocenských zájmů.

20.04.2017 10:11:09dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Křesťanství ani tak ne. To se rozšířilo z římské provincie Palestiny do Řecka a hlavně do Říma, kde křesťané vytvářeli komunity, které římští císaři napřed tolerovali, později křesťany pronásledovali a snažili se je potírat, až někdy na konci první pětiny 4. století prohlásil císař Konstantin I. Veliký křesťanství za státní náboženství. A pak bylo samozřejmě šířeno i ohněm a mečem.

Víš, já jsem nikdy neřekl, že propaganda je jediným nástrojem ideologie, nicméně je nástrojem významným. Netuším, jak moc jsi v otázkách propagandy vzdělaná či informovaná, ale propaganda používá různé metody a bývala podpořena ve všech časech hrozbami násilím a represemi a často i přímo násilným vynucováním, a to už od hodně dávných dob. Avšak to nic nemění na tom, že náboženství jsou ideologiemi. 

20.04.2017 09:31:14dát kritice tipAlenakar

Když se vrátíš o pár staletí zpět,pak křest'anství a islám byly ve svých počátcích,ale možná i později vyztužené mečem a jejich úspěch byl často přímo úměrný počtu sražených hlav jinověrců. To je prostě realita. Představovat si ,že by v raném středověku stačila pouhá proganda,by bylo hodně naivní. Propagandu může uplatňovat až systém,který se upevnil silou. 

18.04.2017 10:51:34dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Světová náboženství jsou ideologie, propaganda je nástroj, jak lidi té ideologii podřídit. Jenže náboženství, zvláště ta monoteistická, jsou specifickými ideologickými systémy, neboť jsou vyztužena vírou, která má vždy iracionální povahu a nelze ji tudíž rozumově vyvrátit. Idologie třeba komunismu nebo nacismu rozumem vyvrátit lze.

18.04.2017 09:59:46dát kritice tipAlenakar

Pak ovšem všechna světová náboženství jsou jen čistá propaganda.

13.04.2017 10:51:52dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Myslel jsem si, že pravdivost toho vyprávění nelze ověřit. Víš, v které oblasti se pracuje s neověřitelnými daty, jakkoli znějí pravdivě? Propaganda. Já z toho nic nedovozuji. Jen mě to napadlo. 

13.04.2017 10:03:35dát kritice tipAlenakar

Jde o vyprávění jednoho českého budhistického mnicha. Za pravdivost toho vyprávění těžko můžu dát ruku do ohně. Mně se to nepřihodilo.

10.04.2017 11:20:36dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

To je pěkné, ale jde o to, jestli je to skutečně do písmene pravda.

10.04.2017 11:02:14dát kritice tipAlenakar

Když to tedy velmi zkrátím :český budhista ve svém článku popisuje takovouto situaci.  - Mnichy si svolal představený a řekl jim : měl jsem sen,že by bylo třeba postavit ke vchodu kláštera dvě nové sochy Budhy. Chvíli se mezi mnichy procházel a díval se jim do očí,až se u jednoho zastavil a řekl : uděláš to ty - ty jsi pro ten úkol předurčený. Mnich protestoval : ale pane,já nemám žádné nadání a o sochařství nevím vůbec nic. Opat pravil - Budeš měsíc o samotě meditovat a pak ty sochy uděláš. - I stalo se - mnich sochy udělal naprosto bez vzoru ve středověkém stylu. Postavili je před bránu a opat povídá : no dobrá ,dobrá,ale udělal jsi to moc velké. Rozbij to a udělej ty sochy o třetinu menší. Mnich sochy rozbil,udělal je o třetinu menší a stojí tam dodnes. 

10.04.2017 10:45:00dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

To ale mluvíš o něčem jiném. Tradice děděných postupů byla dávno přerušena. Dnes ani není důvod něco takového dělat. Jedině jako repliky, a pak by to dopadlo, jak píšeš. To už se totiž dávno zapomnělo, jak to ti lidé tenkrát dělali.

10.04.2017 10:28:35dát kritice tipAlenakar

No to rozhodně ne. - Zkus dnes najít řemeslníky,kteří by ty chrámy "stejnou rukou" vytvořili dnes hned vedle jako duplikát. - Jsem si prakticky jistá,že práce byla provedena za změněného stavu vědomí. 

10.04.2017 10:20:19dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Měli asi ustálené postupy, které se neustále kopírovaly.

10.04.2017 09:58:54dát kritice tipAlenakar

Mě vždy fascinovalo to,jak je možné,že třeba egyptské reliefy či indická sousoší jsou tesané po několik staletí jakoby rukou jediného člověka. Odpověd' na tohle mi dala až četba vyprávění jednoho budhistického mnicha,žijícího v současném klášteře. - Ale to by bylo na dlouhý výklad.

06.04.2017 11:23:11dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

To bychom se museli zamyslet nad tím, jestli kultury, které jsi vyjmenovala, chápali tyto oblasti tvůrčí činnosti jako my, totiž jako umění. Malířství třeba, bylo dlouho vnímáno jako řemeslo. My díla těchto kultur dnes samozřejmě považujeme za artefakty, dokonce za ně máme i předměty jejich denní potřeby. Pokud trochu znám dějiny, pak to, čemu my říkáme umění, jsou díla, která vznikala pro veřejnost a v inteakcí s publikem získávala nebo ztrácela význam.

06.04.2017 10:47:25dát kritice tipAlenakar

Právěže vždy ne. - Byly kultury,ve kterých bylo umění zcela podřízeno teokratickému systému . Egypt,Mezopotámie,starověká Indie. - Možná i v těchto kulturách existovala složka tržního umění,ale ta byla poměrně bezvýznamná. Taky v pravěku nejspíše větší část umění byla podřízena jen a pouze magii.

06.04.2017 10:22:52dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Ale umění vždy s trhem souviselo. Představa čisté tvorby jen pro umění samo je dost iluzorní. Konečně, proč lidé vyprávějí příběhy, proč sdělují básnické obrazy, malují, sochají, fotí, hrají divadlo, točí filmy? Aby to někdo jiný konzumoval. Sice to tak nebylo výdy. Třeba v době, kdy se stavěl chrám svatého Víta (myslím v době Matyáše z Arasu a Petra Parléře). Ve Vítovi je spousta soch a plastik, které jsou zcela ukryté zrakům veřejnosti.

Dcery se zeptám.

06.04.2017 09:39:48dát kritice tipAlenakar

Já rozhodně nejsem někdo,kdo by se mohl přít o programování. Jsem totiž více méně počítačový analfabet a proto by mě velice zajímalo,jaký bude mít tvá dcera názor na problémy,které zde probíráme.

Termín "oslovit někoho" souvisí určitě s tím,že se umění stalo trhem a že je nutné oslovit potenciální kupce. Třeba výtvarný umělec musí ovšem v prvé řadě oslovit kunsthistoriky a kurátory. Až pak muže(možná)oslovovat někoho dalšího. - Trochu to snad změnil internet,kde už má dost výtvarníků svou stránku.

03.04.2017 11:05:52dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Ok. Zatím zdravím.

03.04.2017 11:04:46dát kritice tipAlenakar

Diskuse je moc zajímavá,ale dneska už končím. Těším se ,že příště budeme pokračovat. Takže do čtvrtka přeju samé pěkné dny j,jako je u nás ten dnešní.

03.04.2017 10:37:38dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

A to ti řekl kdo, že šachové programy jsou jen na matematické bázi? To, co píšeš o programech na go, to samé platí o programech na šachy. Programátor to nemusí chápat, proč jím vytvořený progam hrál tak či onak, protože on je právě programátor a ne mistrem v go nebo v šachu.

Promiň, ale mám pocit, že ti poněkud uniká, o co jde v programování a o co jde v těch hrách. Víš, moje dcera dělala jako součást diplomky na informatice šachový program a jelikož šachům vůbec nerozumí, radila se v tom se mnou, neboť šachy na jakési úrovni hraji. A tam jde zkrátka o něco jiného. Když napíšeš, že počítače jsou schopné propočítávat ohromné množství tahů dopředu, tak nevíš, o co se v šachu jedná.

Jak už jsem napsal, šachy jsou strategická a taktická hra. Podstatou strategie je umět si představit, jak se hra vyvine třeba po dvaceti tazích, a to samozřejmě umějí dobrí šachisté celkem běžně (nemusí jít ani zdaleka o velmistry), protože nejlepší možné odpovědi na jistý tah v určité situaci, jsou dávno prozkoumané. Proto šachista i počítačový program mohou abstrahovat všechny nesmyslné varianty a vůbec se jimi nezabývají. Šachové programy jsou už dobrých dvacet, třicet let nakrmeny veškerou možnou šachovou teorií, partiemi velmistrů a stále se dokrmují. I kdyby ale počítač udělal v šachu nebo go tah, kterému by nerozuměl nikdo na světě, je to pouze důkazem toho, že ten proram pronikl hlouběji do příslušné hry, ale nikterak toho, že by byl schopen svého sebeuvědomění, nebo že by nabýval psychiky. Lidský mozek má nejspíš kapacitu rovněž na neskutečné množství operací současně. Člověk je však živá bytost, která má psychiku a ta jeho život chrání před podobnými zvěrstvy.

Ty jsi možná alergická na termín oslovit, avšak o co jiného ve slovesném nebo výtvarném umění jde? Říkáš, že letí populární hudba a filmy, nicméně písně mají slova, čili jde o poezii (jistý druh) a k filmu je potřeba literární předloha, filmová povídka a scénář, takže jde o literaturu. Nevím, jesli si výtvarné umění představuješ pouze jako malířství? Pokud ano, je to chyba. Výtvarné umění jsou také grafiky a například prostřednictvím počítačové grafiky se tím zabývá velké množství lidí. Fotografie je rovněž výtvarným uměním, a to velice živým. Svébytným výtvarným oborem je i karikatura, a to je žánr všedního dne, který vstupuje velmi aktuálně do života společnosti. Nejde přitom o nějaké pokleslé umění, ale naopak se jím zabývali a zabývají skvělí malíři.

03.04.2017 09:35:54dát kritice tipAlenakar

Počítače,které dokážou v šachu porazit mistry světa jsou programovány na matematické bázi. Jsou schopné propočítávat ohromné množství tahů dopředu,ale počítače hrající hru go se učí průběžne z mistrovské hry samotné a to na jiné bazi než matematické(jen interpretuji informace z rádia). Ani zpětně při tom programátor nechápe proč počítač hrál tak či onak.

Problémy,na které jsme nyní narazili,co se Rembrandta týče,by byly na velmi dlouhé debaty. _ Mluvíš o tom,že dnes by R.nikoho "neoslovil". Na ten termín jsem docela alergická. - Výtvarné umění "oslovuje" jen velmi specifickou část společnosti,která je velmi silně ovlivněná názory teoretiků umění,takže s tím "oslovováním" bych byla velmi opatrná. Dnes "normální lidi" oslovuje film a populární hudba. Tady je vliv teoretiků nepatrný,tady je třeba hledat cosi,co opravdu "letí" třeba i bez reklamy(která má ale dnes buhužel prsty všude).

30.03.2017 13:33:44dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Asi takhle. To je věc názoru, jestli go je složitější než šachy. Říct o šachu, že je jednoduchá hra (tedy proti go), svědčí o tom, že jsi do šachů, této strategické a taktické hry, pronikla málo. Na nízké úrovni se mohou šachy jevit jako relativně jednoduché, ale ve skutečnosti to tak není. Avšak ani šachy ani go nejsou žádný zázrak, který se vymyká lidskému chápání, nebo tak něco. Na tu umělou intuici se zeptám dcery. Je programátorka analytička a má IQ lehce přes 150.

Počítač, který namaloval Rembrandtův obraz. Van Rijn byl jistě velký malíř, ale klasický malíř. A vůbec v technice malování netkví kouzlo a síla výtvarného umění. Zrovna teď píšu studii o karikatuře, o její historii, jak zobrazovala společenské jevy, jak se ve společnosti etablovala, z jakých motivů a proč vznikla a můžu ti říct, že na těchto zdánlivě jednoduchých obrázcích, kreslených vtipech, je vidět síla vizuálního výtvarného umění. Potřetí se vracím k Picassovu výroku, jak a čím žije obraz. Víš, aby počítač namaloval Rembrandtův obraz, musí mít buď tu předlohu, nebo se do programu musí nacpat Rembrandtova technika a postupy. A pak je tu ta věc, že Rembrandt je dávno mrtvý a každý ví, že byl vynikající malíř. S takovými obrazy, jaké maloval, by však dnes těžko oslovoval. Tím se ho nepokouším snižovat, ale poukazuji na faktor vývoje.

Neklesej na mysli. Počítače sice ovlivňují náš život ve všech směrech, ale naopak my, s vědomím toho, co dokážou, je můžeme podřídit svým záměrům. Představy, že se stroje osamostatní, že projdou procesem sebeuvědomění a získají city a emoce, je lákavá pro autory sci-fi, ale zatím se nic takového neděje. Až k tomu dojde, bude jiná doba a možná to budoucím lidem ani nepřijde. Já nejsem příznivcem apokalyptických vizí.

30.03.2017 11:00:32dát kritice tipAlenakar

Kdysi jsem šachy trochu hrála,ale mohu tě ubezpečit,že proti hře Go jsou šachy hrou velmi jednoduchou. To ,ce jsem ti psala posledně jsem se dověděla v rozhlasovém pořadu od renomovaných ajt'áků. Neumím si vůbec představit co to může být "umělá intuice". Vždyt' i má vlastní intuice je pro mne záhadou. A pokud takovou umělou intuici už kdosi uvedl v život,pak asi začínáme být v háji. Včera se v pořadu Leonardo pro změnu mluvilo o počítači ,který namaloval nový Rembrandtův obraz.Je to na webu. Podívej se na to. Na mne z toho jde hrůza. - Beru zpět svůj názor,že PC by nenapsal haiku.

27.03.2017 13:11:48dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

To určitě ne. Nevím, jestli hraješ šachy. Já ano a v té hře, která je svou složitostí velmi podobná go, se rovněž velice dobře uplatňují počítače, respektive počítačové programy, které vytvořil člověk a jistě mají schopnost se učit. Podstata toho, proč ty nejdokonalejší šachové programy dokážou porazit i nejlepšího šachistu (otázka je, jestli programy dokážou porážet nejlepší šachisty trvale,), je skutečně v jiné strategii, kterou uplatňují. Ale v čem ta odlišnost strategie počítačů spočívá, je dobře známé a není to žádné tajemství. Počítačový program při každém tahu dopočítává partii do konce a z toho vyplývá jeho strategie, jaké volí tahy, avšak program v zásadě nepoužívá taktiku, nekalkuluje s psychologií soupeře, ani s jeho chybami. Žádný šachista není však schopen po každém tahu dopočítat partii do konce a volí proto postupné cíle, například dobytí pozice, nebo figury či pěšce, zkrátka využívá jak strategii, tak taktiku.

Pokud jde o sebeuvědomění strojů, tak to je pořád spíš oblast sci-fi, než skutečnosti. 

27.03.2017 11:18:10dát kritice tipAlenakar

Tohle vidíš velmi nesprávně,kvaji. Umělá inteligence musí mít hlavně dva parametry : inteligibilitu(sebeuvědomění) a schopnost se učit. Součástí umělé inteligence je i umělá intuice. - Stroj se učí např hrát hru Go. Učí se ze hry samotné. Programátor si v tomto směru ani neškrtne. Neporazil by ani krajského mistra,natožpak mistra světa. Počítač se musí učit sám hrou proti mistrovi světa. Když vyhraje nikdo už neví proč . Nikdo nerozumí jeho strategii. Ani poražený mistr světa. Nemůžeš být ani generálem po bitvě,protože vůbec nechápeš,proč počítač vyhrál.

23.03.2017 12:59:01dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

To je trochu zjednodušený pohled, zejména, pokud jde o stroje nebo programy. Ony totiž byly vytvořeny lidskou inteligencí, čili i povaha inteligence strojů je stejná jako lidská a rovněž její struktura. To, co píšeš, by platilo, pokud by se jednalo o inteligenci, jejíž povaha by člověku byla neznámá.

23.03.2017 10:53:59dát kritice tipAlenakar

Přesně tak. Problém je přece v tomto : jakmile je nějaká inteligence vyšší než ta tvoje,nemůžeš ji chápat,nemůžeš vědět co dělá a jak se chová. Je to nad tvé mentální možnosti.

20.03.2017 10:35:13dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Myslíš jako, že už se stroje (programy) vymkly z kontroly lidí?  

20.03.2017 10:00:53dát kritice tipAlenakar

V jistém smyslu máš pravdu. Ovšem ty největší změny způsobilo až dvacáté století. Např. je fatální rozdíl v tom,jestli vládne šlechta nebo lid,potažmo finanční oligarchie. Nyní pomalu ale jistě začíná vládnout kasta kybervladařů a je jen otázka času,kdy ovládnou svět. Jen nevím,jestli to budou lidé nebo stroje. Osobně si myslím,že Kurtzweilova mez byla už překročena,jen se o tom nemluví ,takže stroje se už možná na netu začínají uhnizd'ovat.

16.03.2017 11:34:38dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Když se to vezme kolem a kolem, tak každá doba byla specifická. V každé bylo něco, co nikdy dřív. Nám to ale s odstupem času připadá, že nebyl žádný větší rozdíl třeba mezi 15. a 17. stoletím. Je ovšem fakt, že se za posledních sto let změnil svět rychle, a to zcela zásadně.

16.03.2017 10:37:13dát kritice tipAlenakar

No právě - "naše doba" je v mnohém velmi specifická a liší se tak nějak od všech dob předchozích. Jenže v něčem ano a v něčem ne. 

16.03.2017 10:18:40dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Tak jistě, ale to bylo ve zcela jiné době.

16.03.2017 10:16:43dát kritice tipAlenakar

To máš samozřejmě pravdu. Jenže to dříve lidi nesměli dávat tak okatě najevo. Četla jsem dokonce o případu ze středověké Anglie,kdy se jakási šlechtična oblékla do mužských šatů a vyjela si obkročmo s kuší na koni na lov. Rozlícení podddaní ji zabili a nic se jim nestalo. To ona přece "porušila řád".

16.03.2017 10:03:08dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Já se nad tím také nepohoršuji. Proč charakteristika doby? Lidé neurčitého pohlaví byli vždycky.

16.03.2017 09:47:44dát kritice tipAlenakar

Já si zezadu velmi často nejsem jistá a někdy si nejsem jistá ani zepředu. Ale nepohoršuju se tím. Je to jedna z charakteristik doby. - Kdyby nebylo horších věcí !

13.03.2017 10:38:51dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Já většinou ano.

13.03.2017 10:36:23dát kritice tipAlenakar

Ale to přece psala už Sibyla : Muže od ženy nerozeznáš !

13.03.2017 10:18:58dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Je to fajn. A víš, že si taky nevzpomínám, kdy jsem byl naposledy venku v bílých punčocháčích a s růžovou mašlí. Ale představa je to hezká. Kdysi jsem na Karlově mostě viděl zezadu krásnou holku v růžových pletených kraťasech, v růžovém pleteném tričku a s ohnivě zrzavými vlasy do pasu. Když jsem ji předešel, ohlédl jsem se a zjistil jsem, že to je chlap s hustými zrzavými vousy na prsa. Ale zezadu vypada fakt jako holka, i tělem a postavou. zepředu pak jako takový podivný trpaslík.

13.03.2017 10:08:14dát kritice tipAlenakar

Když ale hraju mládí psychické,je to fajn,ne ? - Rozhodně nechodím ve svém věku v bílých punčocháčích a s růžovou mašlí.

13.03.2017 10:02:40dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Taky bych řekl, že to hraješ. Nemluvím ale o fyzickém věku.

13.03.2017 09:55:59dát kritice tipAlenakar

Já taky,ale nic si z toho nedělám. Ostatně je legrační,že si někteří myslí,že stará nejsem,že to jen tak hraju.

09.03.2017 10:37:22dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Já jsem hlavně starý člověk.

09.03.2017 10:28:07dát kritice tipAlenakar

Postupuješ velmi rychle dopředu. Jsi velmi vnímavý člověk a já ti do budoucna moc držím palce.

09.03.2017 10:26:28dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

To mě také.

09.03.2017 09:28:03dát kritice tipAlenakar

Líbí se mi,že se tady tak trochu začíná rozbíhat haikařská dílnička. Tip.

07.03.2017 08:15:16dát kritice tipkvaj
redaktor prózy

Tady je ta variace.



Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.