Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rozsvíceno

Výběr: a2a2a, Santi€, Lyryk, snake_01
16. 03. 2017
58
108
9100
Autor
Gora

babičce

 

Pod víčky zákal jinovatky 
stáří  jako daň životu 
Ospalý pohled do zahrádky -
další noc zívá u plotu

Věty snad  stokrát  dovyřčené…
Potěší ztvrdlé mozoly
kočičky sotva ochmýřené?
Kulhavá slova o holi

svátečně s krajkou na ubrusu
klimbají v dusném pokoji
Hrst díků zapít sklenkou džusu!
Ať zhasne kdo se nebojí


108 názorů

Gora
před 11 měsíci
Dát tip

Z.E. - děkuju, je z mých začátků:-)


Zeanddrich E.
před 11 měsíci
Dát tip

 

Hezké :)


Gora
23. 03. 2023
Dát tip

Díky, Boženko!


Gora
07. 04. 2022
Dát tip

Milý Lenochode/chodko/, tvá husina mne potěšila... děkuji.


Lenochod
06. 04. 2022
Dát tip

Milá Goro, mám z toho husí kůži a to znamená, že je to fakt síla! První dojem byl : jé, vždyť je to valčík! (dokonce jsem si to i zkusila zazpívat na náhodnou melodii), a pak jsem se v diskuzi dočetla, že se tam řešil rytmus... No já v tom mám jasno od začátku. 

Musím ti říct, že pokud jsi ještě nikdy neměla těsně před zhasnutím, tak jsi to vystihla neuvěřitelně přesně. Umíš se vcítit... Krása, dávám tip.


Janina6
17. 07. 2021
Dát tip

Teda dnešní, ne včerejší :-) jak sem slezla z kola, nevím ani, co je za den :-)


Janina6
17. 07. 2021
Dát tip

Došla jsem sem vlastně náhodou, po stopách komentářů... ale nelituju. Báseň se mi líbí. A zaujalo mě, že nechápu tady už jednou byla a nechala tu tenkrát velmi nadšený komentář (18. 4. 2017). A tak věřím, že ani ten včerejší neměl vyznít negativně... Někdy je těžké si rozumět, když si nevidíme navzájem do očí. Jedna z nevýhod on-line setkání...


Gora
17. 07. 2021
Dát tip

Nikdy jsem nic podobného netvrdila a nechápu, vlastně chápu, že nejjednodušší argument je hledání/poukazování ve tvorbě kritika... což mne od tebe mrzí. Měj se.


Gora
22. 03. 2021
Dát tip

Milane, děkuju!


Gora
15. 11. 2020
Dát tip

Zeandrichu, děkuju, to potěší!!


velmi hezé pro mne :)


Gora
04. 05. 2020
Dát tip

Děkuju, jsem ráda, že se líbilo, i když je básnička již starší! Díky za padesátý tip.


64T.B.S.
04. 05. 2020
Dát tip

krásné


Gora
21. 04. 2020
Dát tip

Alaine, díky, potěšilo!


Alain
21. 04. 2020
Dát tip

Ve výběru se mi u některých básni, ač jsou dobre hodnoceny, nelíbí jejich jednoduchý strohý jazyk a přijde mi, že jediným ukazatelem je myšlenka. Tato báseň mě přesvědčila, že jsou ve výběru i takové, které si mohu oblíbit. Pěkné, děkuji a rád jsem četl.


Alain
21. 04. 2020
Dát tip

Ve výběru se mi u některých básni, ač jsou dobre hodnoceny, nelíbí jejich jednoduchý strohý jazyk a přijde mi, že jediným ukazatelem je myšlenka. Tato báseň mě přesvědčila, že jsou ve výběru i takové, které si mohu oblíbit. Pěkné, děkuji a rád jsem četl.


Gora
04. 11. 2019
Dát tip

Ano, můj manžel je jeden z "capartů"... tchyně se narodila na Rumunsku - slovenští reemigranti /po 2.sv. válce/ - návrat do vlasti... přečti si moji povídku Ve službě, jestli chceš, nebo Agneša...


Gora
04. 11. 2019
Dát tip

Puzzle XX: tchýně pocházela z tak nuzných poměrů, že džus byl pro ni něco jako nebeská ambra. Mohla si jej občas dopřát, až když vychovala - jako vdova od svých padesáti roků - svých deset dětí. Proto zmiňuji džus. Měj se.


lastgasp
17. 05. 2018
Dát tip

Mezi dobrými lidmi najdeš jen dobré věci.

 


Gora
17. 05. 2018
Dát tip

lastgaspe, moc děkuju a docela se divím, že jsi ji našel:-))


lastgasp
17. 05. 2018
Dát tip

Jsem obyčejný čtenář a nezkoumám rytmus, jamb či daktyl. Tato báseň je natolik působivá, že se k ní vracím a těším se slovy jako melodií písně. Díky Goro!


Gora
02. 12. 2017
Dát tip

atkij, nevadí, jsem ráda, když se u mých děl diskutuje - a samotné četné komenty téměř u všeho jsou toho dokladem...píšu teprve dva roky, tak se stále mám čemu učit...díky i za rady ohledně gramatických veršů:-)


atkij
02. 12. 2017
Dát tip

Děkuji za dovysvětlení. Pokud stačí rozdílnost v pádu, tak v poho. 

Pro sebe jsem si nastavila - alespon gramatickou rozdílnost v rodu, když  už nejde v rozdílném slovním druhu. Ale vím, že to vždy nejde a pokud obsah převáží, lze použit i tak. 


Gora
02. 12. 2017
Dát tip

agáto, díky:-)


agáta5
02. 12. 2017
Dát tip

tak je tam je jeden, jinak jsou v jiném pádu... obsah předčil ten jeden ochmýřené-dovyřčené s přehledem :)


atkij
01. 12. 2017
Dát tip
Je tady mrak krasny poezie, tak brouzdam a tvorim si nazor:) Dekuji za milou odpoved.Vazim si toho.

Gora
01. 12. 2017
Dát tip

atkij, v případě této básničky byli čtenáři tak velkorysí, že preferovali obsah a mým neobratným gramatickým rýmům a jiným nedostatkům se až na logina naštěstí nikdo nezabýval. Děkuju - žes hledala a našla:-)


atkij
01. 12. 2017
Dát tip
Obsahove pekne. Jen se zeptam, resi se jeste gramaticke rymy, nebo je to uz prekonana zalezitost a je zbytecne se jimi trapit? Neni to nic proti autorce, moc sikovna. To je evidentni.

Gora
14. 11. 2017
Dát tip

jo, to je on:-)


 Rytmus, jasně toho znám, ten chodí s Darinkou Rolincovou


Gora
14. 11. 2017
Dát tip

u vázaných /moc je nepíšu/ vždy počítám slabiky - říká se tomu rytmus:-)


tak to mně nedošlo, tak to je ještě dokonalejší


Gora
14. 11. 2017
Dát tip

RVJ, děkuju, v celé básničce střídám devět slabik s osmi, a asi by nebylo dobré, jen v jedné sloce, střídat devět a šest:-))

Moc dík-


Váborná!

PS

Napadle mě rytmická změna (ne že by to bylo třeba)

Pod víčky zákal jinovatky /stáří  daň životu /Ospalý pohled do zahrádky /noc zívá u plotu


Gora
15. 07. 2017
Dát tip

logine, vím, míchá se mi tam trochej s jambem...díky za upozornění


login
14. 07. 2017
Dát tip

zvláštní, jak se nikdo nepozastaví nad rytmickou odchylkou v druhým verši...


Gora
18. 06. 2017
Dát tip

Kytiii: děkuju ti:-), jsem ráda, že tě oslovila


Kytiii
17. 06. 2017
Dát tip

pro mě aktuální, mrazí...


Gora
01. 05. 2017
Dát tip

Luboši, celkem i s výběry to dělá 61 tipů. Děkuju všem:-)


Kočkodan
01. 05. 2017
Dát tip
Irčo, po 41 tipech jsem i já ochotný začít si pomalu myslet, že tohle tvoje dílko nemělo zas až tak špatný ohlas... (mrk)

Gora
29. 04. 2017
Dát tip

Coutinho- děkuji:-))


Coutinho
29. 04. 2017
Dát tip

Moc hezký...


Gora
20. 04. 2017
Dát tip

Karle, loučení je těžké. Já si někdy uvědomím, jak mi na někom záleželo, až když odejde...dnes jsem po"noční" u babičky, které občas řeknu "mami". Má k dobru další den. Děkuju, že sis udělal čas, a hodně sil!


K3
20. 04. 2017
Dát tip

Moji tchýni říkám babičko, protože spolu máme hezký vztah. Teď ji zbývají poslední dny... Potěšilo mě to.


Gora
18. 04. 2017
Dát tip

nevadí...mám ta milá slova dvakrát:-)


Gora
18. 04. 2017
Dát tip

Já moc děkuju, ani nevím, jak se to seběhlo...v noci u babičky se nedalo spát, tak jsem o ní psala:-)) Dík, cením si toho...


Gora
13. 04. 2017
Dát tip

Petře, díky za lapidární komentář, moc:-)


Petr.II
13. 04. 2017
Dát tip

jo, ... *


Gora
10. 04. 2017
Dát tip

Aleši, je mi až nějak stydno:-) - jsou tu o moc lepší. Děkuju i tobě za trvalou pozornost.


panečku... gratulace ke zlatému výběru...


Gora
30. 03. 2017
Dát tip

agát, díkes...no, je to tak, kulhají, no:-)


agáta5
30. 03. 2017
Dát tip

kulhavá slova o holi!


Gora
20. 03. 2017
Dát tip

Patricie, nikdo neví, jak přesně to bude:-) a děkuji


patricia w.
20. 03. 2017
Dát tip

tak takhle nějak to bude?!


Kočkodan
20. 03. 2017
Dát tip
Patricie díky, taktéž ti nepřeji vypráskané toto roční období. V podobných případech po mně hoď avízem, ať se o komentíku určitě dozvím. Irčo, dík za poskytnutí elektronického prostoru. Za odměnu zdůrazním, že ten poslední verš je opravdu mimořádně pěkný.

Gora
19. 03. 2017
Dát tip

supíku, opět děkuji za hezká slova a tip:-))


supizmus
19. 03. 2017
Dát tip

Poslední verš je mimořádný!


Gora
17. 03. 2017
Dát tip

Dodolo, díkes za tvůj dojem:-)


Dodola
17. 03. 2017
Dát tip

Má silnou atmosféru, vyvolává řadu asociací a vzpomínek...


Gora
17. 03. 2017
Dát tip

patricie, díky za pozdravy:-)


patricia w.
17. 03. 2017
Dát tip

zdravím Kočkodana a přjeu krásné jaro :)


Gora
17. 03. 2017
Dát tip

Horáci, díky moc!


Horác
17. 03. 2017
Dát tip

...To je téma. Irčo...:-)


Gora
17. 03. 2017
Dát tip

blbjenko, jsem přímočará, s tím asi nic nenadělám:-), jinak psát nějak nejde...

Děkuju za vlídný komentář...


blbjenka
17. 03. 2017
Dát tip
Na můj vkus trochu moc přímočaré, nicméně milé. A důstojné, ano. Oceňuji cit pro formu. A ať zhasne, kdo se nebojí, je zásadní myšlenka a závěrečný verš, který by se hodil ledaskam, ale sem rozhodně taky

Gora
17. 03. 2017
Dát tip

Jani, díky moc:-)


vesuvanka
17. 03. 2017
Dát tip

Krásná báseň, vypovídající o životě babičky.  Přidávám TIP


Gora
17. 03. 2017
Dát tip

blackie, vidím, že rozumíš:-) a děkuju...


......................babičky........................není co dodat................*/********


Gora
16. 03. 2017
Dát tip

Šmankote, já a talent? Dobrý vtip na noc...rozhlídni se, dítě, kolem, a uvidíš skutečné talenty...jsem jen příštipkář:-))), ale slušně vychovaný, proto děkuji:-) fakt - dojalas mne, dík.


Můžeš být, prosím, trochu míň talentovaná? Děkuji. *<3


Gora
16. 03. 2017
Dát tip

patricie, díky za čtení a komentář, no, smutný to je...


patricia w.
16. 03. 2017
Dát tip

smutný, moc :( nevyhnutelnost, pomíjivost, ale pěkně podaná


Gora
16. 03. 2017
Dát tip

Zboro, děkuju.


Zbora
16. 03. 2017
Dát tip

Důstojná.


Gora
16. 03. 2017
Dát tip

Evži, já děkuji za tip a podumáníčko:-))


Gora
16. 03. 2017
Dát tip

Kočkodane, díky, že ses nenudil:-)


Budu nad tím chvíli dumat. :-)


Kočkodan
16. 03. 2017
Dát tip
Jsem další čtenář, který u tvého dílka nezíval.

Gora
16. 03. 2017
Dát tip

zvědavče, děkuji za komentář se zamyšlením:-)


zvedavec
16. 03. 2017
Dát tip

:)  hm, privodila si mi zamyselnie o tom, ako nám život plynie, ten istý človek čím všetkým prejde  (ak mu to čas života dovolí), aké rozdiely vo výzore, v problémoch aj v tom, ako vníma seba a ako ho vnímajú iní 


Gora
16. 03. 2017
Dát tip

ty též:-)


Gogin
16. 03. 2017
Dát tip

jo...to mě taky dodatečně došlo ... že ten název by naseděl...tak se měj


Gora
16. 03. 2017
Dát tip

Gogi, dobrý nápad...byla by slabika navíc a musela bych změnit nadpis...ale jinak díky:-)


Gogin
16. 03. 2017
Dát tip

Dobrá, dobrá...

Já vím, že je to neslušné přepisovat někomu text

ale řeklas to v podstatě sama - takže:

"ať odejde, kdo se nebojí"

 


Gora
16. 03. 2017
Dát tip

Gogi, díkes:-)...psáno noční optikou...a odchody ze světa docela jinotajné /aspoň pro mne/ bývají...nevíš dne ani hodiny...dík


Gora
16. 03. 2017
Dát tip

malaalco,děkuju:-)


Gogin
16. 03. 2017
Dát tip

dost dobrý text - ten poslední verš tam sice rytmicky zapadá - ale jako by byl z jiné básně - takže na mě tam působí spíš jako nějaký ornament - jinými slovy - na tento poměrně konkrétní text se mi zdá až příliš jinotajný

nicméně určitě TIP

 


Gora
16. 03. 2017
Dát tip

Karpaťane, má je na stole:-))) a dík moc  za přání naší rumunské babičce:-)


S prianím nech potešia kočičky sotva ochmýřené. /*


Gora
16. 03. 2017
Dát tip

Diano, děkuji:-))


Gora
16. 03. 2017
Dát tip

Hugís, asi...starala jsem se a v mezičasích psala:-)  díky


Gora
16. 03. 2017
Dát tip

Aleno, děkuju:-)


Diana
16. 03. 2017
Dát tip
Moc pěkné *

Hugo Ramon
16. 03. 2017
Dát tip

Ahoj Gori, dnes jsem psal také o babičkách :-) to je na Slunci veselo :-)))) jdu to zveřejnit


Alenakar
16. 03. 2017
Dát tip

Poslední verš dává celé té básni zváštní dvojsmysl,takže se najednou stane čímsi jiným . Tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru