Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuchyňské rozhovory - Teplo

17. 03. 2017
0
0
500
Autor
Gustavo

Teplo

(12.7.2015, neděle)

(účastníci debaty – MUDr. Benda, Josef Martinovský t.č. v sekundě, Ing. Daniel Martinovský. Je poledne po obědě pod zahradním altánem. Je 35 stupňů ve stínu. Na stole prázdné talíře po obědě, lahev vína, sklenice s vínem, šálky s kávou)

 

MUDr. Benda:"Cítíš to sálavé teplo? Jak hřeje ta střecha altánu?"

Ing. Martinovský:"Jo, cítím. Říkám pořád Pepovi, že když má to čidlo k teploměru pod střechou altánu, že mu to měří víc, než kdyby to měl u země před kuchyní."

Josef Martinovský:"To je pěkná blbost."

MUDr. Benda:"To není blbost. Každý materiál vydává určité teplo poté, co se zahřeje. Třeba na skalce máš teplé a studené kameny a proto se mezi různými kameny daří různým rostlinám. Některé potřebují teplé kameny a některé studené."

Josef Martinovský:"Cože? Ha ha, to je blbost."

MUDr. Benda:"To není blbost. Každý kámen má jiné tepelné vlastnosti."

Ing. Martinovský:"Já myslím, že děda má pravdu. Třeba skála na Pálavě prý působí jako topení. Během dne se vyhřeje a pak vydává teplo a dobře se tam daří vínu."

Josef Martinovský rezolutně:"Každej kámen má stejnou teplotu!"

MUDr. Benda:"Ale nemá! Vem si ten svůj teploměr a jdi to změřit a uvidíš, že každý je jiný. Povrchová i vnitřní teplota je jiná."

Josef Martinovský:"Dobře, půl hodiny to může být různé, ale pak se srovnají."

MUDr. Benda:"Nikoli. Jsou různé. Příliš jsi nepokročil ve studiu fyziky."

Josef Martinovský oči v sloup:"Ty jsi taky nepokročil!"

MUDr. Benda:"Já ano. Ale ty ne. Hele, jinou teplotu má žula, to je studený kámen a jinou vápenec, to je teplý kámen."

Josef Martinovský hlasitě:"Teplý jo?! Ha ha! Teplý kámen!"

 

MUDr.Benda nepochopí pubertální narážku a Ing.Martinovský se usmívá.

 

MUDr. Benda:"Vem si ty svoje teploměry a jdi měřit."

Ing. Martinovský potichu do ucha své ženě:"Jo, vem si ty svoje teploměry a jdi měřit a nechci tě už dneska vidět, chi."

Josef Martinovský:"To nejde tímhle měřit. Stejně ty rozdíly jsou minimální. Vychladnou na stejnou hodnotu, takže je to nakonec jedno."

MUDr. Benda:"Ale chladnou různě dlouho."

Josef Martinovskýoči v sloup:"Ježíš!! Ale výsledek je stejný! Ty rozdíly jsou minimální. Nakonec je to skoro stejné!"

MUDr. Benda:"Skoro není úplně."

 

Josef Martinovský odchází.

Ing. Martinovský se napije vína s vodou.

MUDr. Benda se napije vína.

Mgr. Martinovská se napije vína a pak vody.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru