Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuchyňské rozhovory - Dividendy

17. 03. 2017
0
0
445
Autor
Gustavo

Dividendy

(1.6.2015, pondělí ráno)

(účastníci debaty - MUDr. Benda, Ing.Martinovský. Na stole čaj, chleba, švestkový džem, Lidové noviny)

 

MUDr.Benda:"Tady čtu, že ven jdou miliardy na dividendách...není to moc?"

Ing. Martinovský vzhlédne od rozečteného článku v časopise Týden:"Úplně nerozumím na co se ptáte. Na to se nedá odpovědět. Jak moc? Možná to je moc..."

MUDr.Benda: „Mě to připadá moc."

Ing. Martinovský:"To se takhle říct nedá. No je to hodně, ale jestli je to moc nebo málo, to se říct nedá."

MUDr.Benda:"To jsou ti zahraniční vlastníci. Nic tu pak nezůstane!"

Ing. Martinovskýpodrážděně:"Teď mluvíte jak komunisti!"

MUDr.Benda:"no, ne..."

Ing. Martinovskýskočí do řeči:"...Jak, no ne! Takhle mluví komunisti a socani!!"

MUDr.Benda: „Mohly by to vlastnit nějaké české korporace..."

Ing. Martinovskýzvýší hlas:"A jaké?! To už tady bylo! Slavná česká cesta, Soudek, Stehlík a takovíhle! Nebo chcete, aby to tady vlastnil nějakej Janoušek nebo Rittig!? To ať ty dividendy jdou radši ven, to vám teda řeknu!" lehce oddychuje.

MUDr.Benda:"A co na to stát?"

Ing. Martinovský vzhlédne opět od časopisu:"Co stát? Stát dostal daně" zaváhá"...snad,...no a pak už mu to může být jedno. Vy, kdybyste byl vlastník třeba Škodovky, tak byste taky z toho chtěl něco mít. To už jsou prachy po zdanění a vy si s nimi můžete dělat, co chcete. Vyplatit na dividendách, prožrat nebo investovat. Je to vaše věc, když jste vlastník!"

MUDr.Benda klidně:"Hm... a co banky? Ty jsou přece taky v cizích rukách."

Ing. Martinovský:"To je úplně stejné. Navíc snad je pravda, že české banky jsou ty zdravější. Alespoň se to říká."

MUDr.Benda:"...bankéři nenažraní. Paláce si stavějí..."

Ing. Martinovskýzvýší opět hlas:"Ježišmarjá! Když to tady za Klause dělali „po česku", tak se to pak muselo za Zemana sanovat. Teď je to podle mě rozhodně lepší."

MUDr.Benda:"A kdo to teda kontroluje, když ne stát?"

Ing. Martinovský:"Stát si zkontroluje daně. Jinak jsou jiné druhy kontrol - audit, dozorčí rada, akcionáři a tak dál."

MUDr.Benda klidně:"Hm. A jak je to v Rusku?"

Ing. Martinovskýnervně:"Co!? V Rusku je to jako se vším! Buď ty banky má Putin, nějaký oligarchové nebo Gazprom. Tak je to v Rusku!!" Položí rozečtený Týden mezi chleba a čaj a odchází.

MUDr.Benda:"Ty zas nějak spěcháš, do tý práce...."


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru