Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pohádka o bačkůrkách

02. 04. 2017
6
8
1861
Autor
bixley

Další pohádka, která má děti seznámit s různými významy slov.

V předsíni v botníku odpočívaly dětské bačkůrky a čekaly, až přijde Míša ze školy. Trochu se nudily, tak si povídaly.

„Víš, co včera říkal Míšův tatínek?“ začala ta levá.

„Nevím. Co říkal?“ zeptala se pravá.

„Řekl Míšovi, že je bačkora.“

„Jů, sice nevím, co tím myslel, ale stejně jsem se urazila. Určitě je to nějaká nadávka.“

„To znamená, že je strašpytel,“ poučila je pravá maminčina trepka, která je poslouchala.

„Strašpytel? To jako že se bojí?“ nechápala levá bačkůrka.

„Takže my jsme strašpytlové, že jo?“ ta pravá na to.

„Víš ty co? My jim ukážeme, že nejsme žádní strašpytlové. Vyrazíme samy ven.“

            A tak si stouply ke dveřím a jakmile přišla babička s nákupem, honem otevřenými dveřmi vyběhly na schodiště a po schodech dolů. Tam musely chvíli počkat, až někdo půjde dovnitř a dveře na ulici otevře. Dveře otevřel nějaký kluk a bačkůrky se vyhrnuly na ulici.

            Tady ještě nikdy nebyly. Najednou k nim přiběhl podivný čtyřnohý tvor a začal je očichávat. Potom zvedl nožku a bačkůrky slyšely těsně vedle sebe crčet jakousi vodu. Aby se neutopily! lekly se. Dobře věděly, že když se Míša koupe, musí si je v koupelně sundat. Ustrašeně proto obě vyrazily přes chodník k silnici. Ale vtom se k nim přiřítila jiná houkající příšera, která měla obrovská kola, mnohem větší než kolečková židle v Míšově pokoji.

            „Pomóc!“ křičely bačkůrky.

            Příšera zastavila. Bačkůrky honem utíkaly na chodník k jejich domu. Tam je našel Míša, který se právě vracel ze školy.

            „Kde jste se tu vzaly? Vy mi jdete naproti?“ podivil se. Pak ale řekl s obdivem: „Tak to jste teda odvážné! Žádné bačkory!“

 


8 názorů

Benetka
před 8 měsíci
Dát tip

BAČKORA

Dle vzoru POKORA

Obojí již zmizelo v průvanu věků...


bixley
09. 04. 2021
Dát tip

Ano, má to v sobě více významů, ale v pohádce to musí být zjednodušeno.


Jamardi
05. 04. 2021
Dát tip Benetka

Já být "bačkora" chápu trochu jinak. Podle úsloví "Kam ho postavíš, tam ho najdeš." Strašpytel taky, ale i bez nápadu, líný, pasívní, málo ctižádostivý.  Ale ten strach tam asi převažuje.  Pokud se nejedná o omyl a nezajímá ho to. 

Milá pohádka :)


bixley
12. 07. 2017
Dát tip

Ano, přesně tak to bylo myšleno. :-)


Lakrov
12. 07. 2017
Dát tip

Roztomilá pohádka nesoucí drobně naučné ("jazykovědné") poslání s dobrým,  vlastně dokonce povzbudivým koncem.  Takové odlehčení do čítanky pro druhou až třetí třidu, napadá mě.  Kdyby někdo sestavoval novou...  Tip.  


agáta5
04. 04. 2017
Dát tip

:) milé


bixley
02. 04. 2017
Dát tip

No jo, to je pravda, vyprat určitě potřebovaly... :-)


Gora
02. 04. 2017
Dát tip

Doufám, že si kluk ty počůrané bačkorky nejdřív vypral:-)

Dobrý nápad s pojmem- být bačkora:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru