Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Shakespearovy sonety

25. 04. 2017
19
26
2347
Autor
Alenakar

 

 

 

Shakespearovy sonety

Muamarkovi a kvajovi

 

Číst - ochutnávat velmi staré víno

a z historických pohárů je pít

jen opájet se ale neopít

smět kochat se tím jak se slůvka vinou

svým sonetem - jak v rytmu jambu tančí

když renesanční herec přec je psal

pro hlučný dav pro alžbětínský sál

kde páva střídá kachna s pomeranči

- A jindy smutek do veršů se vtírá

a z jeviště zní tichý monolog

a z komnaty je hřbitov napolo

princ Hamlet v kleku dlouze lebku svírá

           zas ptá se má - li být a nebo nebýt

           dál s černou paní v začouzeném "nebi"

 

 

 

 


26 názorů

Alenakar
22. 06. 2017
Dát tip

Díky a - jeden klasický příklad okultního jevu. Psal jsi mi kritiku ve stejném čase jako jsem já psala kritiku tobě. Překontroluj si časy.


až klsické, přijde mi


Alenakar
02. 05. 2017
Dát tip

Velmi ráda bych vtáhla do hry Mirosláwka. Z jeho četných kritik vázaných veršů je mi jasné,že ví ,o čem mluví. Byla bych ráda,kdyby se i on zúčastnil našich hrátek. Kdykoli ho ale o něco požádám,loví bobříka mlčení.


vesuvanka
02. 05. 2017
Dát tip

Alenakar, držím Vám palce, aby se podařilo :-)))


Alenakar
02. 05. 2017
Dát tip

Díky vesuvanko,

chceme tady s Muamarkem a kvajem(obrazně řečeno) otevřít malou sonetovou školu. Jsem zvědavá,zda se nám to podaří.


vesuvanka
02. 05. 2017
Dát tip

Krásné verše :-))) TIP


Alenakar
02. 05. 2017
Dát tip

Vlákno k diskusi : jak se ti líbí způsob,kterým kvaj reaguje na shakespearův sonet 66 ? - Jistě bude rád,když se k tomu vyjádříš v kritice pod prvními sonety,které zde uveřejnil.


Muamarek
27. 04. 2017
Dát tip

Asi se k tomu dostanu až příští týden. Pošli mi pak prosím k diskusi vlákno...

 Díky a měj se,

 Marek


Alenakar
27. 04. 2017
Dát tip

Muamarku,

kvaj už svou odpověd' na W.S. sonet 66 zveřejnil. Moc by zajímal taky tvůj názor na jeho sonety. Byla bych moc ráda,kdyby se postupně rozvinula nějaká diskuse. jen škoda,že tady není Safián.


Alenakar
27. 04. 2017
Dát tip

Debrakete,

jistě máš pravdu v tom,že tenhle sonet je jaksi nedobový,neaktuální. Má to ale být jen jakýsi úvod k eventuální "sonetové diskusi" mezi mnou,Muamarkem a kvajem. Zatím by mohlo jít o diskusi nad W.S. sonetem č. 66. V téhle diskusi by už mohly figurovat sonety časové nebo nadčasové.

 

kvaji,Muamarku,

diskutovali jsme o W.S. sonetu č. 66,který vás(mě ani tak ne) zaujal. - Nepokusíte se v květnu zaujmout k sonetu 66 vyjádřit stanovisko opět pomocí anglického sonetu,tak jak to bylo v Anglii 16. stol zvykem ? Jednou z funkcí sonetu totiž bývala diskuse a polemika,tedy cosi,co už dnes ve své původní podobě přestalo existovat.

 


Alenakar
27. 04. 2017
Dát tip

Čudlo,4U,kvaji,blbjenko,gogine,

jsem ráda,že vás moje sonetky baví a pokusím se vás jimi bavit i nadále.Na příští měsíc mám zatím nachystané dva,jeden dekadentní a jeden renesanční.Jestli se zde ale rozvine nějaká sonetová dílna,což bych byla ráda,mohlo by jich být i více.


Gogin
27. 04. 2017
Dát tip

fajn - sonety mě zatím trochu míjely - tak se k nim dostávám aspoň takto :)


blbjenka
27. 04. 2017
Dát tip
Tudy dál, takovejch víc!

Debraket
26. 04. 2017
Dát tip

kdyby to bylo míň out-dated, zatleskám si i já :( 


kvaj
26. 04. 2017
Dát tip

Ano. Povedlo se se hodně dobře. Fakt to zní tak shakespearovsky, respektive tak, jak to znám z překladů. Děkuji.

Tip


4U
25. 04. 2017
Dát tip

líbí *


Čudla
25. 04. 2017
Dát tip

Pěkné /*


Muamarek
25. 04. 2017
Dát tip

Krásně zvukomalebný plný obrazů...


Alenakar
25. 04. 2017
Dát tip

U nás kdosi v okolí,někde nadoslech ,páva chová,takže si někdy v létě večer připadám jako v podzámčí. Nikdy jsem ale nezjistila,ze které zahrady se ten křik ozývá.


Gora
25. 04. 2017
Dát tip

Ano, chovala jsem páva a bylo to nejkrásnější zvíře - kromě kolouška a jeho očí, které jsem kdy měla...přátelil se s kočkama...miloval buchtu s mákem...upéct bych nedokázala...někdo ho otrávil, neboť moc křičel:-(


Alenakar
25. 04. 2017
Dát tip

Díky,Goro,

jen jsem si tak představila ilustraci z jakési knížky,kde byla vyobrazena renessanční hostina . Pávi se tehdy jedli a podávali se na stůl ve stažené kůži  i s roztaženým ocasem - pro parádu. Z dnešního hlediska - dost velká hrůza.


Gora
25. 04. 2017
Dát tip

Umíš...krásný verš s pomeranči:-))) a vše


Alenakar
25. 04. 2017
Dát tip

Spektákl ? - To ne. Jen mě zajímá,jestli by se anglický sonet dal využít třeba v diskusi o současných nebo nadčasových problémecch a nebo k polemice tak ,jak tomu bývalo v jistých kruzích v renesanční Anglii.


Alenakar
25. 04. 2017
Dát tip

Díky,qíčalko,

má to být začátek určité diskuse,tak uvidíme.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru