Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pomanželská poezie – (mám ráda určitý standard)

05. 05. 2017
18
28
1526
Autor
agáta5

Kdysi dávno přišla zlá žena z práce,
sklidila kupu nádobí do myčky,
zapnula ji.
Utřela pobryndané stoly,
utěrky postříkala odskvrňovačem,
uvařila,
vyprala,
vytřela…
dohlédla na děti, zda si napsaly dobře úkoly do školy 
a vyslechla manželův žalozpěv o životě na hovno,
ekonomické krizi
a depresi, která vládne společností.
Zažehnala jeho obavu, že bude ještě hůř
a šla dopít studené kafe.
 
Večer byl úplně jiný.
Do ložnice vtrhlo zvíře, plné energie,
nesmrtelné zvíře.
Zlé ženě rozbolela hlava.

Zůstala sama nemilovaná


a
občas se jí stýská
… po pravidelné stravě.


28 názorů

Kolobajda
09. 05. 2017
Dát tip

Ivan Mládek: Doma mám ženu zlou, nemá ráda vášeň mou, důdkama mě z bytu vyhání....    au, au, au, au - do hlavy ne!!!    Jinak je to HIGH HIHII!!    : -))  /**


Oldjerry
08. 05. 2017
Dát tip

Dobře, dávám tip


pán panda
08. 05. 2017
Dát tip

Oldjerry, ja nepíšem, že nevieš, čo si napísal. píšem, že v tom, čo si napísal, máš medzery v tom zmysle, že nevidíš kontexty použitia výrazu "zlá".  

a potom, čo sa týka významu tohto slova, tak na slovensku ho použvame aj v zmysle zlomyselný, zákerný. 

ja viem, že vieš, kto je aššurballit. väčšina ľudí to tu vie. 


agáta5
07. 05. 2017
Dát tip

oldjerry, "zlá" je přihodné k tématu a správně má dílo posouvat k plakanku. je to něco jako, když člověk narazí dobře mířenými skutky do hroší kůže :)   i když v tomto případě nejde o realitu, ale "blbůstku" pro zasmání zúčastněných osob a jako blbůstka je to také označeno :) srandičky musí být ...hlavně když se maličko otřou o realitu... :))))

 

věem díky za zastavení

 

 


Oldjerry
07. 05. 2017
Dát tip

pán panda - ja viem celkom dobre po česky, ako vy po slovensky - a viem na 100% presne, čo som napísal (:-D

----------

slovo zlá má ve slovenštině proti  češtině význam posunutý (česky až krutý - slovensky jen špatný, tedy o něco méně závažný)

vím, kdo je aššurballit, ale my se spolu míjíme. Máme každý jiné motivy a cíle...


Benetka
06. 05. 2017
Dát tip

...hmmm...já jsem z toho trošku smutný....úplně nejlepší je asi manželská poezie... ;-)

 


pán panda
06. 05. 2017
Dát tip

Oldjerry: "zlá žena" je tu použité v zmysle paródie a odkazu na aššurballita. 


Oldjerry
06. 05. 2017
Dát tip

Realitě ubírá maličkost - přívlastek zlá... to je velmi necitlivé k celkovému obsahu, je tam zbytečně, podsouvá čtenáři řešení, které si má právo udělat sám, dělá z díla plakanku. U tak zkušené autorky je to překvapivé.  Proti ostatnímu textu  a jeho emočnímu zabarvení bych ani nepípl. Znám, či poznal jsem i takové domácnosti. To staré a pravdivé: méně je někdy paradoxně více...


Lyryk
05. 05. 2017
Dát tip

masochistický stereotyp .)


Poezie všedního dne. /T


Kočkodan
05. 05. 2017
Dát tip
Člověk (autor nebo autorka) by asi měl projít fází pomanželské poezie podobně jako předmanželským sexem. Pokud dojdeš k názoru, že je můj komentář nestandardní (nebo že dokonce stojí za hovno), rozbolí tě z něho hlava a sklidím kupu nadávek, budu z toho mít depresi. Strašně nerad bych byl nemilován. Pro jistotu se už předem ovmlouvám. ;-)

Čudla
05. 05. 2017
Dát tip

/*


Hugo Ramon
05. 05. 2017
Dát tip

Rozumím ti Agíšku :-)


agáta5
05. 05. 2017
Dát tip

goro, hm,,, budu o tom přemýšlet

pedvo, to nejde, když už teď nemusí nic

všem díky, že čtete


Zajímavé. 


pedvo
05. 05. 2017
Dát tip

Když už zůstala sama, tak si tu pravidelnou stravu snad může zařídit. A jestli ji začla bolet hlava až takhle k večeru, tak něco vydrží, jinak by ji bolela už při úkolech, nejpozději při manželově žalozpěvu.

Moc pěkně jsi to zpodobnila.


Dodola
05. 05. 2017
Dát tip

Jsem zvědavá na pokračování :-)


Gora
05. 05. 2017
Dát tip

Prima, prima:-) a co předmanželská poezie:-)


agáta5
05. 05. 2017
Dát tip

aleši, jsem ráda, že jsi se pobavil... ta manželská poezie má něco do sebe :)  když už nic, člověku se uleví


chacha, dobrá reakce...


agáta5
05. 05. 2017
Dát tip

tak to jsem moc ráda :)


pán panda
05. 05. 2017
Dát tip

aha, po vysvetlení je aj záver super. úplne ma to potešilo, toto:-))


agáta5
05. 05. 2017
Dát tip

sakra, to bití není špatná věc!! :)))  jj, to jí přečti, třeba se poučí do budoucna... 


agáta5
05. 05. 2017
Dát tip

asi jsem to špatně napsala, on ji opustil, kdo by chtěl být se ženou, které bolí hlava?  ne, není to hra pro tři, to já jen trošku zkusila a určitě se touto cestou nebudu ubírat, tak snad mi ašš a zlá žena Ivona odpustí :)

je to zajímavá poezie, čtu ji pravidelně a díky za zastavení :)


este ju moze bit. pocul som ze su rodiny kde muz bije zenu. ze to neni ako v tej mojej.....


ach kolko smutku. to by som mohol zlej zene predcitat ako dopadne ked nezacne zehlit. :-))


pán panda
05. 05. 2017
Dát tip

no ja neviem, či je toto hra pre troch?:-)) pobavilo! len neviem, či rozumiem tomu záveru /muž je oddýchnutý a vášnivý, ale zlá ž. iv. nemá náladu a potom opúšťa rodinu? inak super, vidieť, ako ten motív žije:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru