Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zrada

13. 05. 2017
0
17
662
Autor
Bemba

Napřed to vypadá nadějně, a pak to nedopadne.

Zrada

 

Já nechal jsem se tebou zmást

a dovolil ti na mně krást

mou lásku, víru, naději, 

ještě teď se zachvěji, 

když pomyslím na tvou zradu, 

co předcházela mému pádu. 

Některé schody vedou do nebe, 

teď nemluvím však za sebe, 

já sestoupil až hodně nízko

a k peklu bylo, vážně, blízko.

Už ale stoupám po jednom schodu,

za chvíli snad dosáhnu bodu, 

kdy po předlouhé době

dokážu všem a především sobě,

že už zas barevně vidím

a přijímám svět plný lidí

Mé myšlenky byly zmuchlané,

teď budou řádně srovnané.

 

 


17 názorů

Gora
26. 11. 2017
Dát tip

OK :-)


Bemba
26. 11. 2017
Dát tip

Gora, díky za radu a názor. Teď zkusím Avízo.


Gora
25. 11. 2017
Dát tip

Dostala jsi dobré rady od amatérských básníků, kteří už mají něco "napsáno":-) Držím palce, ať se daří, ten vázaný je velmi náročný, začala bych volným, třeba to Doma se povedlo:-)

Avízo - odpověď pošles tak, že zamodříš dole vlevo jméno, komu odpověď náleží, a -odeslat...


Bemba
19. 05. 2017
Dát tip

Miroslawku,

děkuji za zásilku. Zatím chápu první dva odstavce. Vidím, že napsat správně báseň, není legrace. A to i v případě, když se jedna o báseň humornou. 

Snad návod padne na úrodnou půdu. Dík.



Bemba
17. 05. 2017
Dát tip

Yan73,

zkusím si najít někde pravidla veršování a pokusím se polepšit.

Díky za radu.

 


Yan73
17. 05. 2017
Dát tip

Bembo,

při veršování platí určitá elementární pravidla, která by se měla dodržovat. Mám za to, že amatérští básnící, by měli pravidla, která nejsou nijak složitá a při troše snahy  je lze v současné době snadno vyhledat, dodržovat.

Teprve "profi básníci" si po mém soudu mohou dovolit se těmito pravidly neřídit. Ti je ale dobře znají.

Hodně zdaru do dalšího veršování

                                                               Yan

 

 

 


Bemba
17. 05. 2017
Dát tip

Yan73,

vůbec netuším, o čem mluvíš. Jako správný amatér píšu o pocitech a nějaké počítání slabik mě netrápí. To nechávám profibásníkům. Jde o to, aby se to dalo zarecitovat a něco to vyjadřovalo. Jinotaje v básních taky nemusím, dávám přednost srozumitelnosti.

Ale stejně je od tebe pěkné, že sis dal tu práci a moji nevýznamnou rýmovánku rozebral. Škoda, že pouze z matematické stránky, o obsahu a nějakém pocitu ani slovo.

Možná se pokusím opravit dle tvé rady. Podle ohlasů mám ještě špatnou kategorii zařazení. Tak snad příště!

Děkuji za koment.

 

 


Yan73
15. 05. 2017
Dát tip

Mně se nelíbí následující. Mělo by se jednat o jambickou báseň, zřejmě čtyřstopý jamb. Tomuto schématu ale nevyhovuje:

4 verš - je to trochej, mělo by být 8 slabik a je jich 7;

5 verš - 8 slabik, mělo by být 9;

11 verš - 10 slabik, mělo by být 9;

13 verš - 7 slabik, mělo by být 9;

15 verš - 8 slabik, mělo by být 9;

17 verš - 9 slabik, mělo by jich být 8

                                                                  Y.

 


Bemba
14. 05. 2017
Dát tip

Milá Santi€,

zatim se rozkoukávám a kategorie musím pořádně nastudovat. Ale co znamená Avízo, zatím netuším.

Ale já na to přijdu!


Bemba
14. 05. 2017
Dát tip

Blbjenka,

pravda, rýmy moc originální nejsou a tvoje rada se mi zdá zajímavá. Až budu zas někdy tvořit, zkusím použít.

Četla jsem si na oplátku u tebe a moji pochvalu máš. A taky šmrnc!

Dík za zastavení.


Santi€
14. 05. 2017
Dát tip
Milá Bembo, posílej avízo. A příště zkus zařadit do kategorie "pro radost", nebo "ostatní nezařaditelné", ať nejsme na ty verše a rýmy tak přísní :-)

blbjenka
14. 05. 2017
Dát tip
Ponekud to kazi ty prilis jednoduche a tisickrat omlete rymy, kdyz priste zkusis neco aspon trochu originalnejsiho, zvlastnejsiho, aby to melo smrnc... Navrhuji vzdy zapomenout ten uplne prvni rym, co te napadne a pouzit az ten dalsi... Pak to treba na moji pochvalu bude, zatim jen povzbuzeni k dalsi snaze

Bemba
14. 05. 2017
Dát tip

Díky Santi€, za připomínky a rozbor básně. Víš, já mám takový, možná, "problém," neumím psát volné verše a když píšu básničku, pořád mě to nutí rýmovat. Hledám vhodná slova, miluju hrát si se slovy a potom to dopadne třeba křečovitě, nebo jako nechtěná parodie.

Jsem už ve zralém věku, pro radost si píšu skoro celý život a těch rýmovánek! Myslím, že by ses posmála. Ale já taky, neberu se moc vážně. Možná zkusím vložit některý z fejetonů, v nich jsem určitě silnější. 

Ještě jednou díky za koment a rady!

 


Santi€
14. 05. 2017
Dát tip
Není nutné psát takový prolog - v první chvíli mi blesklo hlavou: spoiler vyzrazující obsah dílka, to bych ani nemusela pokračovat ve čtení... Teď chápu, že mělo jít o povzdech, konstatování toho, co předcházelo. Píšeš: "Některé schody vedou do nebe,  teď nemluvím však za sebe," -tak proč? pro ten objevný rým nebe-sebe? Nemusíš v jedné básni obsáhnout celý vesmír a všechna (zlomená) srdce za celou historii lidstva. Piš po krůčcích, po schůdcích, o sobě, o objevování jedné barvy po druhé. Nesnaž se připodobňovat své představě o velkolepé básni, je lepší začít psát jednodušeji. Zrada přináší emotivní reakci. Ale tvoje snaha o rýmy vyznívá jako parodie, nepřesvědčivě, ty silné emoce se bohužel vytrácejí. Tím chci říct, piš víc přirozeně, tak jak jsi uvnitř sebe plakal/a, křičel/a, nadával/a, ptal/a se...a to stačí, obsah se sám postará o atmosféru líp. Docela se mi líbí závěr(když odhlédnu od rýmů) ...stoupám po jednom schodu za chvíli snad dosáhnu bodu  kdy po předlouhé době zas uvidím barevně... Přeju ti, ať se ti to povede, hlavně ta víra, vidění a přijetí barev je důležité. Lidem nemusíš nic dokazovat, ti můžou počkat.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru