Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V kavárně

04. 06. 2017
22
32
3015
Autor
Gora

Český Krumlov se otevírá návštěvníkům ...

V kavárně

Nad vchodem kavárny u Budějovické brány zve k návštěvě cedulka s číslem domu, uvnitř příjemný chládek a vůně kvalitní kávy. Milo posedět.
Studentka připravuje fresh limonádu z okurky. Vše je stoprocentně zdravé a čerstvé jako ona. Ve cvičkách snad ještě z hodin tělocviku pobíhá mezi zákazníky s ostychem, je na své první brigádě. Až se tu zastavíme příště, přilétne ke stolku jako čerstvě vylíhnutý motýl, a dnešek bude pouhým snem z kukly, minulostí…
Z ulice vcházejí dvě Asiatky. Sundaly vyšisované slamáčky a mladší z nich bezchybně česky pozdravila. Starší udělala obrat směrem k osazenstvu kavárny,  pravou  dlaň položila na hruď a mírně  se uklonila. Pleť jako rýžový papír a hluboký pohled vytváří kontrast k opálenému mládí na židlích. 
Gejša si objednala české pivo, druhá zázvorovou limonádu. Sandály ve stylu gladiátorů, svítící v přítmí pod stolky, je asi jediné, co mají ty dvě společného s ostatními turisty v kavárně. Úspěch slaví v letošní sezóně i batožiny křiklavých až metalických barev, snad jako bezpečností prvky pohybu v ulicích měst.


Jsme zase venku, v parném dni, a na Lazebnickém mostě je plno hemžení.  Výraz v obličeji vrásčitého kolovrátkáře, dřepícího na nízké stoličce, je znepokojivě nepřítomný, jako by ještě doklimbával zimní sen. A přitom se slunce opírá plnou silou i do jeho ušanky v ruském stylu. Možná právě proto. Tak šťastnou sezónu, barde! Ještě se uvidíme…


32 názorů

Gora
30. 06. 2017
Dát tip

Lakrove, jsem ráda, že čteš a komentuješ mne i další, díky.

Bez inspirace M. bych mini pravděpodobně nepsala, a on ty své má daleko sofistikovanější, než já, takže je tu asi podobnost čistě náhodná:-)


Lakrov
30. 06. 2017
Dát tip

Cítím z toho ovlivněnost M.  (který si to u mě "rozlil", pročež už jej nekomentuji)  Taková "fotka" je to, jedno mrknutí z cestopisu  


Gora
15. 06. 2017
Dát tip

Marcelo, děkuji:-)


Marcela.K.
15. 06. 2017
Dát tip
To tvé rozhlížení mám ráda.

Gora
10. 06. 2017
Dát tip

Díky moc, Dodolo:-)


Dodola
10. 06. 2017
Dát tip

Opět prostě a nenásilně přiblížené kouzlo všednosti, mám to přímo před očima


Gora
08. 06. 2017
Dát tip

Karpaťane, díky:-)



Gora
06. 06. 2017
Dát tip

blackie, díky ti mockrát...


......umíš popsat atmosféru.... ...krásně  se mi tu...( s nimi)...sedí....:-)))


Gora
06. 06. 2017
Dát tip

Karle, já jsem si kávičku dala...a rýžový papír je hladký, jakoby vyhlazený, ale hlavně téměř křídově bílý...ta tvář zasvítila do přítmí, venku bylo ostré světlo a uvnitř "šero", tak to bylo zvláštní, jako na divadle:-), a moc dík!


K3
06. 06. 2017
Dát tip

Když v kavárně tak kávu. Jinak to jsou bezvěrci. :). Ale nevím jaký je rýžový papír. Jestli vrásčitý nebo naopak hladký... T.


Gora
05. 06. 2017
Dát tip

Hugí, dík, no, to já ne...raději kafíčko:-))


Hugo Ramon
05. 06. 2017
Dát tip

Na co mám tu chuť? Na okurkovou limošku? :-))))))


Gora
05. 06. 2017
Dát tip

Gogine, dík moc:-)


Gogin
05. 06. 2017
Dát tip

sympatická momentka / T


Gora
04. 06. 2017
Dát tip

Evži, díky moc:-), zklamat bych nechtěla...


Gora
04. 06. 2017
Dát tip

Kočkodane, válím se smíchy - ne pod stolkem kavárny, ale na samotě u lesa:-) dík


Opět jsi nezklamala. /T


Kočkodan
04. 06. 2017
Dát tip
Možná je ta studentka lepší variantou, než kdyby se mezi stolky pohybovala s hůlčičkou brigádnice důchodkyně, jejíž botky by pamatovaly první sokolský slet...

Gora
04. 06. 2017
Dát tip

vesuvanko, děkuju ti:-)


Gora
04. 06. 2017
Dát tip

revírníku, děkuju za milá slova.


vesuvanka
04. 06. 2017
Dát tip

Irčo, další pěkně napsané postřehy, které vtáhnou do atmosféry místa a děje - jjako bych tam byla :-))).  Díky a TIP


revírník
04. 06. 2017
Dát tip

U tebe mě baví číst tyto drobné postřehy. Proč? Asi že se je nesnažíš nijak vyšperkovávat, podáváš je, jak je vidíš.


Gora
04. 06. 2017
Dát tip

Jarrdo, díky...s těmi časy mám vždy nějaký problém, ale tentokrát jsem je dost promýšlela, aby to navodilo tu současnou atmosféru...nevím, možná to není ono...dík


Jarrda
04. 06. 2017
Dát tip

Dzravím.

Tak zase jedna momentka od Gory.  Tvůj rukopis se mi vždy čte dobře. Je lehký a fantazie představ děje mi dobře naskočí.

Prosím řekni mi, proč střídáš jednotlivé časy. Je to téměř neznatelný přechod. Např.  "dvě Asiatky vycházejí" a hned na to "sudali slamáčky", "starší udělala". Pak je zase přechod  "pleť vytváří kontrast" ...

Vždyť by to mělo dobrý děj i v přítomném čase.


Gora
04. 06. 2017
Dát tip

Čudlo, díkes:-))


Gora
04. 06. 2017
Dát tip

Di, díky:-)


Gora
04. 06. 2017
Dát tip

Ještěrko, díky ti:-)


Čudla
04. 06. 2017
Dát tip

/*


Diana
04. 06. 2017
Dát tip

Hezký obrázek. ***


Příjemné. Hezky popsáno.*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru