Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Stará zahrada

10. 06. 2017
21
40
3759
Autor
Gora

 

Chátrala od doby odsunu Němců z Chebu. Byla příliš blízko skřípotu v ohybech kolejnic, nárazům při posunování  a páry z komínů parniček.

Mašinfírovi nevadila hlášení vyštěkávaná tlampači, při okopávání brambor byl vlastně tak trochu v práci, a zahrada po letech ožila jeho rodinou. Dětem připadaly zvuky z dráhy tajemné jako celé místo. Hustý plot z ptačího zobu tvořil neprostupnou hradbu pro cizí zvědavé oči.

Bouda u pivoňky sytě červených  květů neměla okna. Dřevěná podlaha byla  cítit stuchlinou. Děti našly ve skříni sbírku roztodivných starých knoflíků a štos časopisů z osmašedesátého roku. Žasly nad fotkami hubené Twiggy a skupiny Beatles, četbou objevovaly  širší souvislosti světa.

Z bezpečí zahrady občas nakukovaly na točnu v depu lokomotiv. Jardóó, oběd...hlásal tlampač...

Houpačka, kterou jim vyrobil táta, lítala vysoko ve snaze zahlédnout něco z toho, co se  dělo u jediných sousedů. Měli koně a povoznictví a říkalo se, že pan Krž je ras. Tak rády by věděly, co to znamená…

Mašinfíra časem koupil na chalupu drážní domek. Stará zahrada opět osiřela.

Jedno z dětí se tam občas vrací, ačkoliv nevyrostlo v obdivovanou Twiggi a dlouho netušilo, kdo byli Brouci.


40 názorů

Gora
11. 07. 2017
Dát tip

Lakrove, no, hlavním námětem mělo být ono tajemno, které uvozovala zvláštní atmosféra zvuků z blízké dráhy, a taky smutek - vlastně tu zahradu stále někdo opouštěl... děkuju, jsem ráda, že sděluješ pocity, příště musím docílit výraznějšího dojmu...


Lakrov
11. 07. 2017
Dát tip

Přijde mi to jakési nezřetelné; nezřetelné proto, že nepoznám, byla-li  ústředním námětem tajemnost keři obrostlé zahrady,  ohlédnutí do z dnešního pohledu jako by neexistující minulosti  nebo pocit marnosti a pomíjivosti, plynoucí z poslední věty.  Taky je možné, že jsou tam tyhle náměty vlastně všechny, protože se jedná  o krátký "náčrt pocitů", dostavivších se po návštěvě toho místa.  


Gora
03. 07. 2017
Dát tip

srozumění, děkuju, a také pěkný den:-)


srozumeni
03. 07. 2017
Dát tip
Krásné čtení, po ránu...***

Gora
14. 06. 2017
Dát tip

díky, supíku, mám radost


supizmus
14. 06. 2017
Dát tip

*příjemné čtení, díky zaň!


Gora
13. 06. 2017
Dát tip

Jani, tak jsem moc ráda, že ti má Stará zahrada kápla do noty, vážně...díky


vesuvanka
13. 06. 2017
Dát tip

Irčo, Tvoje krásné vzpomínkové vyprávění je mi něčím blízké, zejména parními lokomotivami, nárazy při posunování a vůbec celkovou atmosférou nádraží - vyrůstala jsem totiž v blízkosti nákladového nádraží na Žižkově, které je teď opuštěné, vlaky už tam dávno nejezdí...

TIP :-)))


Gora
13. 06. 2017
Dát tip

blackie, já tebe taky, napiš něco:-) a díky


ráda tě čtu.....:-))...*/**


Gora
12. 06. 2017
Dát tip

Ano, vechtr:-))) a dík, Hugís


Hugo Ramon
12. 06. 2017
Dát tip

Gori, drážní domek po vechtrovi? :-) jinak fajn :-)


Gora
11. 06. 2017
Dát tip

Karle, díky za čtení a tvoji vzpomínku.

My měli nejdřív tuto zahradu, pak drážní domek se zahrádkou, kolem níž svištěly vlaky na Německo:-), a zvykli jsme si...


K3
11. 06. 2017
Dát tip

Kdysi jsme bydleli v továrním domě ve Velimi u Kolína. Hned vedle kolejí. S bráchou jsme měli večerrní vlaky zmapované. Když jsme leželi v posteli, poznávali jsme hodiny podle vlaků. Byly slyšet ale i vidět. Jako projíždějící stíny na roletách. T.


Gora
11. 06. 2017
Dát tip

zvědavče, moc dík:-), a pěknou neděli


zvedavec
11. 06. 2017
Dát tip

krásne, milé

 


Gora
10. 06. 2017
Dát tip

KK: to je pro mne velká čest, Peter:-)


Myslím si to čo Čudla


Gora
10. 06. 2017
Dát tip

Dodolo, nádraží mívají náladu tak trochu přežitého světa - rychlovlaky již jen profrčí:-( a díky!


Gora
10. 06. 2017
Dát tip

Evži, děkuju ti:-)


Gora
10. 06. 2017
Dát tip

Diano, děkuji:-)


Dodola
10. 06. 2017
Dát tip

Taky mám ráda zapomenutá nádražíčka s jejich zahradami, byť chátrajícícmi, dík za sugestivní přiblížení jedné z nich


Takové vzpomínky jsou laskavé. /T


Diana
10. 06. 2017
Dát tip
Zase moc pěkné, idylické. Potěšilo :-)*

Gora
10. 06. 2017
Dát tip

Štírko, děkuju za milá slova a tip:-)


Gora
10. 06. 2017
Dát tip

Jarrdo, když si zvykneš, nevadí to:-)


Štírka
10. 06. 2017
Dát tip

Devitka=me stastne cislo... a uznani tvym minipribehum


Jarrda
10. 06. 2017
Dát tip

V dětství o prázdninách jsem rád usínal za zvuku projíždějícího vlaku.


Gora
10. 06. 2017
Dát tip

Kočkodane, zchátralá jsem dost a dost, chachá... dík!


Kočkodan
10. 06. 2017
Dát tip
Pokud kolem jezdily často mašinky na páru, tak jsi možná někdy plela jako mourovatá. O zahrady a ženy se my muži musíme starat. Obzvláště o ty zchátralé. (pivoňkový smajlík)

Gora
10. 06. 2017
Dát tip

Oldjerry, rychle jsem je spočítala, je jich kolem pětatřiceti, ještě máme rezervy:-)) a díky ti.


Gora
10. 06. 2017
Dát tip

Jardo, děkuju, to víš, celé mládí v blízkosti železnic...na té chalupě /drážním domku/ nám rychlíky svištěly kolem a my, děti, spaly jako dudci:-)


Oldjerry
10. 06. 2017
Dát tip

Až jich budeš mít dvě stě tak to ti zas hodíme do desek... ***


Jarrda
10. 06. 2017
Dát tip

Dzravím.

Pěkná železničářská idila. I když ne často, rád cestuji vlakem. Takových zahrádek se v poslední době vyskytlo vedle tratí a adoptovaných strážních domků jinými majiteli, mnoho. Líbí se mi sledovat jak se postupem času mění. Některé chřadnou, jiné vzkvétají.


Gora
10. 06. 2017
Dát tip

Čudlí, díky moc:-)


Gora
10. 06. 2017
Dát tip

Květoni, dík...ta byla jistě krásnější, tahle železničářská:-)


Čudla
10. 06. 2017
Dát tip

Hrozně rád Tě čtu. /*


Tak nějak jsem si představil Zahradu Jiřího Trnky. ☺


Gora
10. 06. 2017
Dát tip

Jardo, děkuju, a pěkný víkend vinšuju:-)


revírník
10. 06. 2017
Dát tip

Krásná tichá vzpomínka. Lahodí mému uchu.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru