Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kdo je to kouč?

29. 06. 2017
1
23
1431
Autor
Movsar

Krátká glosa na téma "koučing".

Nemyslím si, že mé porozumění je měřítkem věcí, přesto říkám: nerozumím tomu, co nebo kdo je kouč. Pár lidí, kteří se takto označovali, jsem ale potkal, a tak jsem pátral. Na internetu jsem dokonce vypátral podivuhodnou stránku jistého Aleše Kaliny, který se pasoval do role představeného všech koučů. Nenápadný plešatý mužík na videích radí, kdy nejlépe ráno vstávat, jak si zavázat tkaničky, jak si vést diář a taky citový život. Naslouchají mu jeho žáci, většinou ženy, které podle vlastních slov prošly těžkou životní zkušeností; na mysli mají obvykle rozvod nebo ztrátu nejlepší přítelkyně. Co je ale fascinující: tito lidé nabízejí rady bratru za dva až tři tisíce korun za hodinu. Legislativa v oblasti zbavování způsobilosti k právním úkonům (lidově svéprávnosti) byla zásahy Ústavního soudu změněna a omezena, ale bylo by namístě pro "klienty koučů" zavést samostatnou normu, podle níž by byli takoví imbecilové svéprávnosti nadobro zbaveni a pro kouče vymezit specializovanou (tak jako je tomu v případech úvěrových či dotačních) skutkovou podstatu podvodu.


23 názorů

upupa
01. 07. 2017
Dát tip

Predstav si, že xy si nechali predviesť hrnce za 20 000Sk. Kúpili ich. Šmejdy jak vyšité. Nechali si predviesť vankúše, cenová relácia približne rovnaká. Do 24h mohli stiahnuť zmluvu, tak na nátlak rodiny leteli 150km ďaleko, aby ten šmejd vrátili. Potom im Turek, pravý nefalšovaný, predal motorovú pílu zn. STEEL za 250eur. Doteraz je mementom na povale (pújdě), kam až to môže zájsť. Viera v zázraky, viera v ľahký zisk a v šťastie. Je to evidentne nevyliečiteľné. Raz k nim prišiel magorík, ponúkajúci zázračné matrace na spanie. Ja mu hovorím: Na mňa sa neobracajte, ani ma neoslovujte. Nevydržal, začal ich ponúkať i mne. Ja mu na to: Mám už pár rokov matrac Jelínek. Ten váš mu nesiaha... Len čo počul Jelínek, okamžite oľutoval, že ma oslovil. Preto si myslím, že demokracia by nemala byť, lebo väčšina ľudí volí na základe klamných ideí a tým nutne volí proti sebe.


Movsar
01. 07. 2017
Dát tip

to je přesný postřeh, upupo, aspoň v té rovině směrem k naději.jinak je ale zásadní rozdíl v té odbornosti, kterou lékaři, na rozdíl od koučů, mají. to, co mě vytáčí, je ta drzost "koučů" říct ci o ty peníze, když naprosto nic neumí, jen bohapustě a navíc pitomě žvanit. stačí s poslechnout ty rady: změňte život, nebojte se říct ne, mějte se rádi........


upupa
01. 07. 2017
Dát tip

Myslím, že môžme kauzu prirovnať k situácii, keď za komunistov pchali ľudia peniaze lekárom, čím z doktoríkov urobili jedinú ozaj elitu v národe. Človek túži kúpiť si nádej, lebo realita mu ju často nedáva.


agáta5
30. 06. 2017
Dát tip

tady je pracháčů, to bys koukal


Movsar
30. 06. 2017
Dát tip

dušan rendl z mostu? zrovna tu lokalitu mi připadá přitažené za vlasy. ale dějou se na světě i podivnější věci.


agáta5
30. 06. 2017
Dát tip

já bych to nepsala, kdybych to neviděla černý na bilým... a to nemluvím o tom, že si ten pán dokonce vzal advokáta, protože si myslel, že ten je chytrej a pomůže mu... no pomohl, platil ještě další peníze za zastupování ... movsare, nejsem žádnej anštajn, dělám do práva jen jako účetní - podnikové žaloby,exekuce, takže určitě nemám patent na rozum, ale tenhle případ se opravdu stal... odměna byla nejspíš vypočtena podle vypitých kafí a konzultací ... ale jak říkám, každej pohled je jinej a každej hájí to svý... Rendl si svý uhájil ámen


agáta5
30. 06. 2017
Dát tip

hehe,  prej osvícená úroveň


Movsar
30. 06. 2017
Dát tip

je to nesmysl, agáto. 100t by žádný soud nepřiznal, protože tarif je jinde, jak jsem psal. leda by existovala na tu částku smlouva. a i té by bylo možné se bránit. proto si jsem téměř 100% jistý, že tady jde o hoax nebo zásadní posun v informacích. nevěř všemu, co se povídá. zvlášť některé profese a lidi jsou oblíbené téma. prvada je jinde. a koučové se vesele chechtají, protože se ukryjí v stínu těchle stálých témat jako nenažraní právníci, zkorumpovaní politici atd. na kouče je třeba upozorňovat, to jsou skuteční podvodníci. a ti chudáci, sco jim dají peníze nemají daleko ke gamblerům, co je proženou podobně nesmyslným automatem.   


agáta5
30. 06. 2017
Dát tip

no, ono došlo na odvolání ze strany otce, který spor vlastně prohrál... bylo mu to houbeles platný.. ze sto dvacet na sto.. hodně malý vítězství, dovolání už nedával, bál se, aby neplatil ještě víc ... to je život

Zdendo, ty ses takovej ironik co?

je to úvaha, nevím, proč bych se k ní nemohla vyjádřit. každej nemůže bejt chytrej jako ty, to doufám, chápeš nebo snad ne? 


Movsar
30. 06. 2017
Dát tip

historka s rendlem je takový už klasický hoax. a pokud ne, nebylo nic snazšího než se podívat do tarifu a platit je nto, na co měl nárok, což by bylo něco do 10t pravděpodobně. takže agáto, prosím nešířit poplašné zprávy. a pokud je pravdivá, pak by zasloužili zavřít obě strany. každá jinam, jak asi tušíš.

z: :-)


agáta5
30. 06. 2017
Dát tip

znám jednoho advokáta - Rendla, kterej si za tři stání u soudu v zastupování o zvýšení alimentů vyúčtoval  sto tisíc... alimenty se zvýšily o 1500,- a syn byl v posledním ročníku vš, takže šlo vlastně jen o 18tisíc ... a to jen proto, že byl Rendl kamarád mamky ... a stačilo zavolat tátovi, aby dal víc   no nic

 

kaliny se nezastávám, je mi lhostejnej, vidím v tomhle státu daleko horší věci než mít potřebu odebírat lidem svépravnost za hloupost, to bys musel sebrat občanku pomalu všem důchodcům taky, když sednou na lep těm šmejdům...  víš, kde je zakopanej pes? Lidi spolu nemluví, nezajímají se o sebe a pak přijde nějakej šmejd, hezky s těmi slabšími promluví a je to...  

jak to, že vydělává tolik peněz jako kauč?? No protože to lidi chtějí.. kdyby to nechtěli, byl by chudej. Mě přijde jako dobrej obchodník :))))  lepší než Tikač a Bakala  

 

 


Movsar
30. 06. 2017
Dát tip

upupa: přesně.

další: advokát narozdíl od těchto šašků má materiální odpovědnost, která je mnohdy v řádech milionů, ale třeba i miliard. a to pochopitelně nemluvím o odbornosti, která je stavěna na studiu. kde se prosím studují "emoční rovnice"? tak trošku myslete, než něco plácnete.


upupa
30. 06. 2017
Dát tip

Tiež si myslím, že ľudia valia obrovské peniaze celkom nevynútene tam, odkiaľ za ne nemôžu nič dostať, iba ak kopec blbostí a lží. (kríž je na čele, ale aj nezmysly z internetu, banky, poisťovne...predražené služby, keď v dobe digitálnej by mali byť lacnejšie, lebo inak neviem, na čo tie počítače sú)

Raz som povedal, že E.von Deniken je podvodník a patrí do basy... skoro ma zožrali. Ohromné milióny vyťahané z naivných čitateľov, pričom ten darebák celkom chladnokrvne vymýšľal ďalšie a ďalšie báchorky o mimozemšťanoch.


agáta5
30. 06. 2017
Dát tip

no, kouč je něco jako psycholog si myslím a podle stránek právě Kaliny jsou doopravdy vystudovaní psychologové , jen si říkají koučové.  Furt jsou lepší než nějaká sekta, něco jsem zrovna o Kalinovi četla... a že někomu tenhle styl vyhovuje, je pořád lepší než se modlit ke kříži.

 

že si berou dva tisíce na hodinu? a kolik si bere advokát, když už jsme u toho

na mě je tato úvaha moc jednostranná a odsuzující bez něčeho hlubšího... trošku mi to připomíná církev... upalte čarodějnici


vk
30. 06. 2017
Dát tip

kto bude ďalší? homeopatici?


Gora
29. 06. 2017
Dát tip

Kdyby hloupost nadnášela, někteří by  lítali jako holubičky:-)


Movsar
29. 06. 2017
Dát tip

on guru jára aspoň podal nějaký výkon a v podstatě ani nezastíral, že je podvodník. možná si ani nebral peníze. tihle kalinovci jsou o dost horší, neumí nic, jen pindat o životě a řeknou si o tisíce.. to je ostuda, že jim někdo nejen je ochoten věnovat hodinu času, ale i peníze...


Gora
29. 06. 2017
Dát tip

Vzpomínám na "gurua Járu"...i lehčích kalibrů je asi dost...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru