Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Stará adresa

10. 07. 2017
16
31
1739
Autor
Alenakar

 

 

 

Stará adresa

 

Dům prázdný - jenom po obrazech

ty světlé skvrny na stěnách

po lůžku pírko na podlaze

lat' pod botou vždy zasténá

 

když sem tam bloumám ztichlým bytem

a prsty hladí tapety

Prach na podlaze z prken sbité

je při chuti - má apetit

 

At' spolyká co ještě zbylo

v mé unavené paměti !

Na oknech jíní venku bílo

mé naivní sny ve smetí

 

tam dole vůz na kterém čeká

pod modrou plachtou nábytek...

Tak líně tekl román - řeka

pak splav...a je to odbyté

 

 

 

 


31 názorů

Alenakar
06. 01. 2022
Dát tip

pepři,

myslela jsem, že máš na mysli německou knížku pro děti Karel, Jarda und das wahre leben od Scheily Och. Pokud mě přirovnáváš k Erbenovi, pokládám to za čest. Dík.


Alenakar
03. 01. 2022
Dát tip

Upřímně řečeno Káju Jardu neznám. Musela jsem si to vyguglit. Autorka Scheila Och je pro mne neznámou pevninou.

Tu básničku po letech vnímám jako textík.


Alenakar
17. 07. 2017
Dát tip

Píšu a myslím v jinotajích a symbolech a proto se domnívám,že tak činí i jiní. Občas se mi stane,že když někomu napíšu kritiku,mluví o "nadinterpretaci" - prý vidím v jeho básničce víc,než tam ve skutečnosti je. I tvou poznámku jsem si tedy "nadinterpretovala".- Ano je to básnička o stěhování. Pro někoho v běžném smyslu toho slova,pro jiného v přeneseném smyslu toho slova. - Sama jsem často dost ironická,proto jsem hledala ironii i tam,kde nebyla. Tak promiň.


ale to vôbec nie. ani by mi nenapadlo, že sa moja poznámka dá interpretovať takto. a pre istotu: nie som teraz ironická. myslela som to čisto len k básni. k tomu, o čom ten text je.


Alenakar
17. 07. 2017
Dát tip

Jak jsi tedy mínila svou otázku o "odstěhování" ? - Brala jsem to tak,že si myslíš,že se s Písmákem už loučím.


Prečo by si mi mala strašne vadiť?


Alenakar
17. 07. 2017
Dát tip

Musím tě zklamat ,milá Dark. Je to pouze popis stěhování od jedné poetiky k poetice jiné. Pokud ti na Písmáku tak strašně vadím,nebylo by nejlepší,kdyby sis mě prostě nevšímala ? Také si tě už nebudu všímat a všechno bude O.K.. O.K. ?


toto je opis odsťahovania, všakáno!:-) 


Alenakar
13. 07. 2017
Dát tip

Josef Kainar byl jako textař třída,ale politicky to byla velmi problematická persóna,na čemž jsem se shodla s kvajem.

Dneska jsem vložila do Arény básničku "Bílé vrány". Co myslíš ,mohlo by třeba tohle fungovat jako textík ?


mimochodem: autor textu písně Odjezd je Josef Kainar...


Alenakar
13. 07. 2017
Dát tip

Aleši,

Prokopova písnička se mi líbí. Neznala jsem ji.  - Je to víc nad věcí,je to uvolněnější a nostalgicky pohodovější než moje dílko.

 

Ruzigel,Yane,

doufám,že až tak smutné to zase není. Vždycky musí být něco starého ukončeno,aby mohlo něco nového začít.


Yan73
12. 07. 2017
Dát tip

Líbí. Myslím, že "odbyté" je u stěhování výstižné. Dávám tip Y. 


RUZIGEL
12. 07. 2017
Dát tip

I mně to připadá velmi smutné.***


když to čtu znovu s představou písně, vyvolalo to ve mně nostalgii dávného songu  

https://www.youtube.com/watch?v=dgeJlLwO8yk


Alenakar
11. 07. 2017
Dát tip

Myslela jsem to jako takový textík. Kdyby si to někdo vzal a zhudebnil to,budu jen ráda. Díky za tip.


Diana
11. 07. 2017
Dát tip

Smutné, jako všechno co je a pomíjí... ale moc hezky napsáno ***


Alenakar
11. 07. 2017
Dát tip

srozumeni,Čudlo,

je to odbyté a odžité,ale vzpomínky zůstávají, i když o to člověk nestojí.Děkuji za tip.


srozumeni
11. 07. 2017
Dát tip
Je to odbyté... a odžité. Líbí...***

Čudla
10. 07. 2017
Dát tip

Líbí /*


Alenakar
10. 07. 2017
Dát tip

Takže budu,doufat knihomole,že se třeba nějaký hudebník najde.

Dodolo,iluze do smetí patří,ale vzpomínky ne. Ani ty špatné. Myslí,že zapomínat bychom neměli na nic.


Alenakar, prečo nie, ak by to niekto zhudobnil. Myslím, že textári to majú ťažšie s písaním textu na už existujúcu hudbu keď sú limitovaní dĺžkou slabík. Asi nezávideniahodná drina.


Dodola
10. 07. 2017
Dát tip

Rytmus básně plyne jako ten čas. Ale všechno, co spolyká, co se ocitne ve smetí, s námi stejně zůstává dál...


Alenakar
10. 07. 2017
Dát tip

Smutné ? - Ani ne. Vždycky je lepší být realistou než snílkem a taky je lepší se čas od času přestěhovat. Nové podněty nutí mysl pracovat. Stereotyp vede jen k dalšímu stereotypu.


agáta5
10. 07. 2017
Dát tip

mé naivní sny ve smetí :)   smutná


Alenakar
10. 07. 2017
Dát tip

Myslíš,knihomole,že by to mohlo fungovat jako textík ?


Pekná


Gora
10. 07. 2017
Dát tip

Dík, je to maličkost, ale...


Alenakar
10. 07. 2017
Dát tip

Je to možná takový pokus o textík,Goro. Dám na tebe a tu pomlčku tam vložím.


Gora
10. 07. 2017
Dát tip

Parádní , jen tady bych použila pomlčku 

je při chuti má apetit


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru