Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nejtěžší báseň

17. 07. 2017
17
21
2889

nevím, co k tomu napsat

nejtěžší báseň

kterou jsem se neodvážil napsat

podle svého zvyku inkoustem na papír

 

Tady byla doma

tady nás s tatínkem počali

tady se milovali do jeho smrti

v kuchyni uměla vyčarovat kuře na banánech

 

Sem jsme se chodívali vracet

 

v její ložnici jsem ji našel s mrtvicí

tady jsem se pak bál že podpálí barák

nebo vytopí sousedy

 

Tady ale chtěla umřít

 

v jejím obýváku jsme ji donutili podepsat

souhlas s doživotním vyhnanstvím

 

tady jsem ji zradil

a lhal že tak je to lepší

 

doma chtěla umřít

v těch šatech s květy

 

Ještě že se klávesnice

nerozpíjí

 

 

 

 

 


21 názorů

dík za srdíčko


♥️


AFRODITA
13. 03. 2020
Dát tip

***,je to těžká poezie, právě tak jak těžký příběh je


Jarodějka
01. 03. 2020
Dát tip

Na místě je poděkování, že jsi něco takového napsal. Četla jsem to se sevřením. Prolog na mě působí rušivě. Jedno slovo by bylo lepší, věnování. Nebo vynechat? Je to tak osobní,  že možná slovo Mámě.. by nestačilo, předbíhalo text, nebo by tam bylo osamělé..


Yeux
26. 12. 2018
Dát tip

Nejtěžší bylo, když ještě chodil,když se mohl ještě pohybovat,když ještě otočil klíčem.

Potom to byla úleva,našel jsi ho tam, kde včera.Jenom obracet, po půl hodinách.Jednou hladce, dvakrát obratce.


Štírko, dík moc za koment a spoluúčast


Štírka
01. 02. 2018
Dát tip

smutek a radost, láska a bolest... jsou všudypřítomné.... a tvé téma se vyskytuje v mnoha obměnách v životech nás všech.... a je fakt, že tento kousek života je málokdy veden ve šťastné tónině... důležité pro každého je mít "to svoje", ale myslím si, že i být součástí ... moci cokoli dávat...mít pocit uplatnění a potřebnosti pro druhé... je to těžké... napsal jsi to ze srdce...  


ani neviem, čo napísať...veľmi! *


Čudla
25. 07. 2017
Dát tip

Zvláštní, ale líbí se mi. /*


Alenakar
24. 07. 2017
Dát tip

Jsem v podobné rodinné situaci jako ty a přiznám se,že jsem taky uvažovala tohle téma zachytit v nějaké básni.Myslím si ale,že na takové téma by se klasika asi nehodila. Tady by byl potřebný postmoderní civilismus a ten já neovládám.


mo........wau........co říct........chytla mě..........................*/***


Marcela.K.
20. 07. 2017
Dát tip

Tak alespoň, že tak. Ještě máte čas plnit její přání...

http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=413445


Dík Marcelo za komentář, do kterého jsi vložila energii!

A k mámě, jsem (jsme) s ní, bereme si ji na víkendy, to jako zaměstnaní dáváme ... a je to fain


Aleno, dík


Alenakar
20. 07. 2017
Dát tip

K napsání a zveřejnění takto osobní básně je třeba velká odvaha. Já bych takovou odvahu neměla. Tip za tu odvahu a za to,že vím,o čem píšeš.


Marcela.K.
20. 07. 2017
Dát tip

Vadí mi ten zvláštní slovosled a členění textu...např. kuře na banánech by mělo být na samostatném řádku, když nepoužíváš interpunkci.

Sem jsme se chodívali vracet?

Pak zase čárka za tady jsem se bál, ... musíš se rozhodnout, buď interpunkci ano, nebo ne...pak ale důsledně.

I to, že jsi se bál, aby "nevytopila sousedy"...já bych se spíš bála, že by je vytopila ..

A k myšlence?

Šetřit tě nebudu. Je mi jasné, jak ti je, ale fakt je, že jsi ji zradil - mámu.

Já tyhle výčitky nemám a dny, kdy jsem s ní ještě mohla být, když už byla zcela závislá na mojí pomoci, jsou v mých vzpomínkách ty z nejkrásnějších. Zemřela tak, jak si to přála - doma ve své posteli ...

Možná bys měl vzít místo pera obyčejnou tužku a ještě chvíli zkoušet napsat to nějak líp.


misty
19. 07. 2017
Dát tip

*...


srozumeni
19. 07. 2017
Dát tip
***

agáta5
18. 07. 2017
Dát tip

tato doba moc starým nenahrává, mladí ještě pracují a dlouho pracovat budou, pořizují si děti docela pozdě a pak už nemají sílu ani možnost se o svý rodiče, většinou nemocný, postarat...  možná je načase něco s tím dělat..


Gora
18. 07. 2017
Dát tip

Smutek...no, už se nedá nic udělat jinak...ale napsals to dobře.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru