Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Neprobuzené probuzení

31. 07. 2017
11
14
1246
Autor
Dodola

 

Trailery vjemů

bloumají sem a tam

po černém plátně

 

světlo přibývá

teplo přibývá

tíže přibývá

šum deště přibývá

a není

kdo by sešikoval

 

Třeskl výstřel

všechny smysly v pozoru

na jednom place

 

to přesně mířená hlaveň

vědomí

skolila převaděče

do světa bez zdí

 

 


14 názorů

napřed jsem si říkal, že je to rozhárné,

pak opakující se i když de o stopňování

 

pak mi to v závěru došlo, kam to směřuje


Alenakar
04. 08. 2017
Dát tip

Já ale pořád doufám,že to ještě nějaký ajt'ák spraví. V těch fotkách je asi deset let mého života. To už nikdy nafotit nepůjde.


agáta5
04. 08. 2017
Dát tip

je žádoucí všechno, co člověka posouvá, inspiruje, nalaďuje, konejší, hýčká, těší atakdále  :)

fotky nafotíš nové, básničky napíšeš nové... jen trochu smutku, to přežiješ :)


Alenakar
04. 08. 2017
Dát tip

Pro mě je ale důležitější otázkou,jestli je svět bez zdí vůbec žádoucí. V rádiu,v Toulkách se ted' mluví o Kupkovi,což byl zakladatel abstrakce a právě u něho by se dalo o světě bez zdí mluvit. Kupka mě inspiroval k jednomu kupovskému alexandrínu. Napsala jsem ho dnes v noci. Nemohla jsem spát,protože se mi pokazil počítač a tak nevím,jestli nepříjdu o fotky. Je tam taky pár set básniček,ale na ty kašlu.


agáta5
03. 08. 2017
Dát tip

taky jsem přemýšlela nad tím, jestli svět bez zdí vůbec můž být... v umění možná jen u vyvolených... občas bych ráda vyletěla ze zaběhnutých kolejí, jenže na to nejsem dost máklej umělec :))))  


Dodola
02. 08. 2017
Dát tip

Alenakar, těch druhých bude asi víc, ale to je jen můj názor. Myslím, že každé umění se snaží zachytit svět bez zdí, nejvíc se to daří asi v hudbě. Někdy jakoby sem proudila přímo z toho "světa bez zdí", takhle na mě působí třeba hudba Arvo Pärta, ale to už je mnohem vyšší svět bez zdí, než ten "můj" :-)


Dodola
02. 08. 2017
Dát tip

Díky všem za návštěvu, pěkný zbytek večera


Alenakar
01. 08. 2017
Dát tip

"Svět bez zdí" - to je asi klíčový verš,ke kterému báseň směřuje. Dlouho jsem četla moderní poezii a kladla jsem si otázku,jestli básníci opravdu zachycují "svět bez zdí" ve svém vědomí,zda zachycují cosi co si žije vlasním životem nezávisle na jejich vůli a nebo naopak jen spojují slova,aby vytvořili různé dojmy ve čtenářích,tudíž aby vytvořili iluzi světa bez zdí ? - Co myslíš,Dodolo,kterých je asi víc ? - Tip. 


Čudla
31. 07. 2017
Dát tip

/*


agáta5
31. 07. 2017
Dát tip

jj, hlavně v pondělí :)


Danny
31. 07. 2017
Dát tip
*

Dodola
31. 07. 2017
Dát tip

Kvaji, ta jedna slabika by mi tam podle sluchu jaksi nadbývala, ale díky

 

Goro, to už byl konec bijásku, následovalo nepříjemné vstávání do práce :-) díky 


Gora
31. 07. 2017
Dát tip

Zase jeden "bijásek" - jsi ostrostřelec, Dodolo:-)


kvaj
31. 07. 2017
Dát tip

Četl jsem stylově, ještě docela neprobuzen - a ano. Akorát bych řekl - přesně namířená hlaveň.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru