Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

být nostalgická není trestné

01. 08. 2017
17
19
1133
Autor
agáta5

nikdy ses neřízl o papír?
je to tak tiché a rychlé  
jako zbrklé překvapení když obracíš stránku nové knihy

pamatuju se
jak mi otvíral táta pozdě v noci
aby máma nevěděla
pustil do chodby vůni domova a „padej spát“
ráno byly hříchy vyčpělé stejně jako nedopité pivo na stole…

 

nikdy jsi nešel po špičce hory?
po bouřkách bývá vždycky nahá  
polyká obzor a zní tak rozlehle

pamatuju se na naše první dveře s vitráží
za ní dostávaly postavy zvláštní tvar
kroutily se a chtěly dovnitř
někdy si připomínám obrysy kytek  a jejich otlučenou mříž

další dveře jsou více než úzké pro představy…

 

nikdy jsi nechtěl zastavit červenec
v té správné chvíli
kdy dozrávají rajčata?

letos je usuším s úlomky lodí
které tady ztroskotaly   a budu si přát
                                                             další moře
budu máčet scvrklá rajská jablíčka do olivového oleje
přidávat balkánský sýr
a lebedit si
že můžu být nostalgická.

 


 
nikdy jsi nechtěl vrátit čas?


19 názorů

Alenakar
17. 08. 2017
Dát tip

Všechny tři volnoveršové básničky jsou předělávky starých věcí(haiku ne ,to je nové a napadlo mě včera v noci,když už jsem skoro usínala). Minule jsem se tady bavila o předělávkách s jistou Anabel v tom smyslu,že třeba za rok teprve můžeme vyjádřit nějaký pocit nebo myšlenku,pokud si pamatujeme,co jsme chtěly říct. Ono se to pak někdy totiž po roce jaksi poskládá samo.


agáta5
14. 08. 2017
Dát tip

především musíš vědět, jestli tě to baví... přepisovat je fajn ve chvíli, kdy jen piluješ, ale zase každej to máme jinak nastavený... onehdá jsem s někým diskutovala, jak psát básně... napsat, nechat uležet, přepsat, nechat uležet, pilovat, nechat uležet a když je autor spokojený, vyvěsit.. a nebo nespokojený, vyhodit :))) no tak takhle asi píšeme všichni, něco sdělit, je řehole :) asi .. hodně píšu jen pro sebe, poslední dobou mám pocit, že nedokážu vyjádřit to, co bych chtěla, tak to nechávám otevřený a uvidíme :)  

dej si oraz a pak se k tomu vrať


Alenakar
14. 08. 2017
Dát tip

Já jsem ten svůj dnes vložený sonetek předělávala pořád dokola celý včerejšek(mezi jinou prací samozřejmě) a ještě dnes ráno. Stalo se mi,co se mi často nestává : měla jsem tuhle básničku už téměř rok v šuplíku a byla jsem pořád přesvědčená ,že je dobrá. V sobotu jsem ale hodila jinou,novou básničku,také "dobrou" do koše a najednou mi "Dekadentní etudy"(tak se to původně jmenovalo), dobré nepřipadaly. Přepisovala jsem a přepisovala a to,co nakonec vzniklo,je konstrukně dost jiné než ten sonet původní. Je to ale vůbec lepší ? Nevím. Nejsem si poslední dobou jistá vůbec ničím. Určitě je dobré,když je člověk sebekritický,ale v posledních dnech se začínám bát ,že už budu jen přepisovat a přepisovat kde co a nebude to mít žádný konec.


agáta5
14. 08. 2017
Dát tip

:))) tak ašš je celkově jinej :))

píšu na co mám náladu, teď zrovna zachycuju pocit genovýho dědictví :) ale nějak mi to nejde, jak bych chtěla... pořád to není ono...


Alenakar
14. 08. 2017
Dát tip

Praktická ukázka oné rytmové ,rýmové a symbolové nostalgie je Dům s klavírem II. Ten by dal Aššur určitě na index ,kdyby mohl.


Alenakar
04. 08. 2017
Dát tip

Prožitková lyrika,která spojuje minulost a přítomností a budoucností...

Mám ráda náladové básničky i když já se pokouším vykřesat náladu spíš z rytmu a rýmu. Ty jdeš cestou autentických prožitků,já se pokouším zachytit cosi univerzálního,třeba nostalgii jako takovou. Každopádně s tebou se ztotožní daleko víc lidí,jako třeba já v tomhle okamžiku. Tip.


krásně sentimentálně nostalgické, někdy to tak člověk cítí a v tom nevidím nic zlého, příjemně se četlo, malebně až libozvučně, ach jo! T*


agáta5
03. 08. 2017
Dát tip

dodolo, jj, jak člověk stárne... :)


Dodola
03. 08. 2017
Dát tip

Nostalgické, intimní... návraty v čase


agáta5
02. 08. 2017
Dát tip

dobrááá, se polepším a napíšu nějakou nesentimentální :) pošlu ti pak avízko, jestli je to lepší...


zakaslani je normalne a k nicomu zasadnemu nevedie. sentiment vedie k takymto dielam....


agáta5
02. 08. 2017
Dát tip

ašš, prdlajs, to by potom mohlo být trestný i zakašlání ...


neni, ale malo by....


agáta5
02. 08. 2017
Dát tip

všem díky za čtení :) 

 


Santi€
01. 08. 2017
Dát tip
Nejvíc se mi líbí pasáž od špičky hory po představy.

lastgasp
01. 08. 2017
Dát tip

Chtěl jsem, mnohokrát, také jsem se řízl. Verš je psaný na tělo, dobře tomu rozumím. Vracím se alespoň v představaách. Krásné čtení a snění.


Jedno velké ano. /T


Hugo Ramon
01. 08. 2017
Dát tip

Řízl a bolí to víc než nožem. Asi ten kontrast krve a papíru. Jako by šlo o významnou záležitost. Podpis smlouvy nebo tak něco :-)

Tož dozrávej Agátku ;-)


Kočkodan
01. 08. 2017
Dát tip
Já osobne si myslím (ale nejsem právník), ze není trestné ani zverejnení tohoto dílka. Líbí se mi hned ten název. (Z)vrátit cas jsme nekdy chteli asi vsichni. (lehce prezrálý smajlík)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru