Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Flashback

08. 08. 2017
4
9
765
Autor
cvrcka

 

 

 

 

 

Třímá pochodeň
v dešti postává

Odkud má ten sen?
Kam vede ta tma?

Zřídka odpoví zda cíl svůj zná

To málo je mu vším
co plane kdesi v tmách

Komu stačí cín 
ten ať se vysmívá

Všechny cesty jsou prý klíckou nám

 

Být dým by dávno plách

Proč stát má říční proud?
Kdy říct Chci vést si svou ?

Říct že blíž hvězdám
vezme ho Jules Verneův prám

 

Prochodil jsem svět
přikovaný k hrám

Komu vyprávět
jak málo z toho mám?

Nestačí jen snít když smíš jít výš

 

Proč házet na zeď hrách?

Už znám svůj říční proud
Už vím kdy vést si svou

Vím že blíž hvězdám
vezme mě Jules Verneův prám

 

 

 

 


9 názorů

patrio
10. 09. 2017
Dát tip

Jo, sedí to k ní.

Určitě by se jí líbil.


cvrcka
10. 09. 2017
Dát tip

qvííí - překládáš, žhavíš, tepeš... moc Ti fandím, přála bych si mít teď co tepat :) 

skvěle uchopeno. damascénská ocel poctivě cizelovaná. ano. někdy se třpytí jen cín a někdy plamen miliony let vzdálený. :) 

patrio - velkou, velikou myšlenku jsem do něj ukryla, ale ani velké věci někdy nestojí za velkou pozornost :) děkuju za zamyšlení se mnou - a i když se trochu stydím, přidám melodii...

https://www.youtube.com/watch?v=IkqKQwYqrTc

měl to být text pro kapelu Flashback, zadaný jako výzva jejich vytíženou geniální textařkou, která je teď už uspaná řekami a šuměním trav za všemi dohlednými obzory. Moc ráda na ni vzpomínám. Moc ráda si ji připomínám.


patrio
10. 08. 2017
Dát tip

Bohužel je to právě naopak :D Ačkoliv jsem se snažil, nedokázal jsem prohlédnout, jakou myšlenku jsi pod ním ukryla.


cvrcka
10. 08. 2017
Dát tip

patrio - to už se mi nestalo hodně dlouho, že by mi někdo řekl, že mu některá moje myšlenka nedá spát, hehe - máš k tomu verši nějaký zajímavý asociace? Poděl se, zajímá mě to..

qíčalo, chápu a dík za upozornění. Je to další jedna věc, ke který se asi budu ještě vracet. Melodie by mě zajímala, i když je to můj první vážný pokus o nafrázování textu k hudbě. Ovšem na původní melodii (anglické verze) se to přece jen stále ještě zpívá trochu krkolomněji, než bych si přála. 

 

corriente - jsem ráda za průpisy a záblesk to je silnej. Naprosto památná ženská. Jinak máš pravdu - název to může hodně posouvat, dle vůle. Na název vyhlašuju konkurz. ;)


patrio
09. 08. 2017
Dát tip

Snad, až půjdu tou cestou, uvidím tvou pochodeň, jak plane mezi hvězdami, abych věděl, že jsi k nim doplul.

Jen ten cín mi nedá spát.


:)pro takové texty mám písně rád. Prostoupí s jemným neskrývaným poselstvím nenuceně plynoucí na vlnách optimismu a zůstane za ní neohraničená brázda ticha. 

Je jasné, že flashback nemá moc překladů, ale celou scénu písně by osvětlil i jiný název. Ale je zcela jistě záměrný. A předává další vrstvy naznačující ozáření i sílu toho záblesku:) 

Pokud by vše neuhasila hudba, je to píseň, která svou existenci nemusí nijak zdůvodňovat. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru