Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

" Názory "

10. 08. 2017
18
22
1655
Autor
Alenakar

 

 

 

V kavárně u stolku lecco se řekne ,

srdce se zachvěje , srdce se lekne .

Trochu se vraždilo , trochu se kradlo ,

pereme , pereme špinavé prádlo .

 

František Gellner

 

 

" Názory "

 

U stolků v kavárně plýtvá se slovy

kdekdo svůj argument ze vzduchu loví

JÁ v každé diskusi zvítězit musí

Nedat si pokoj a - nezavřít pusy !

 

Soupeře překřičet i když jsou v právu !

Noblesní výkřiky zámeckých pávů...

JÁ v každé diskusi zvítězit musí

Nedat si pokoj a - nezavřít pusy !

 

Slova jsou střelný prach jazyky meče !

Husaři na koních - zběsilé zteče...

JÁ v každé diskusi zvítězit musí

Nedat si pokoj a - nezavřít pusy !

 

Kávová sedlina vyschla - už praská

Do hajan trousí se hádavá cháska

JÁ v každé diskusi zvítězit musí

výřečnost mínusy změnila v plusy

 

 

 

 

 

 


22 názorů

ALFONS
07. 05. 2022
Dát tip

Rádo se stalo. :-)


Alenakar
05. 05. 2022
Dát tip

Alfonsi,

díky za básničkui za típek.

 

Leccos se řeklo...

Někdo se usmíval, s jiným to seklo!


ALFONS
02. 05. 2022
Dát tip

 Žralo se, žvanilo se a pilo,

víc než by bylo některým milo.

Panáky lítali, pivo proudem teklo,

zábrany padaly a leccos se řeklo.


Alenakar
15. 11. 2021
Dát tip

Venco,

nedělej si o mně žádné iluze. Já sama jsem dost hubatá a hádavá. Kdysi to ale se mnou bylo mnohem horší. Sama jsem tady na Písmáku občas hádky vyvolávala. Dost jsem si libovala v konfliktech. Často mi připadaly zábavné. Teď už se jen bráním, když mě někdo napadne(což se stalo třeba právě dnes...) a pokouším se zprvu racionálně argumentovat. Když to ale nikam nevede, je lepší si útočníka dál už nevšímat. Dlouhé konflikty nikdy nic dobrého nepřinesou.


Mě už z toho věčného kraválu taky bolí hlava. Je dobře, když někdo lidem pěkně na plnou hubu řekne, ať už jsou konečně zticha. Když je to básník, snad mu uvěří.


Alenakar
27. 02. 2020
Dát tip

vesuvanko,

díky za típek i za to, že si čteš moje staré básničky.


Alenakar
27. 02. 2020
Dát tip

Schwalbe,

díky za chválu. Horší ale je, že v každé diskusi musí zvítězit JÁ všech zúčastněných.


vesuvanka
26. 02. 2020
Dát tip

Pěkné, TIP


Schwalbe
26. 02. 2020
Dát tip

Parádní verše..., jen mám, žel, pocit, že JÁ už musí vítězit v diskuzi nejen v jedné kavárně...


Alenakar
14. 08. 2017
Dát tip

Norsko,

s Villonem má ta básnička společný jenom refrén,ale lichotí mi,že ti moje veršíky Villona připomínají. Díky. Odvážila jsem se ale nejednou psát i villonské balady. (Tady viz Tragéd)

 

Agáto,

jak jsem psala Dianě,tahle básnička je o mně a o mých kamarádech před mnoha a mnoha lety. Ted' už v kavárně jen způsobně vypiju kafe a jdu si po svých.

 

Diano,

diskutovat nebo jen říkat svoje názory - to je přecejen rozdíl. Ale taková už je doba : diskuse prostě přestala existovat , a to hlavně "díky" internetu. - Na to jsem ovšem nepřišla jen já sama. Zdůrazňjí to zejména sociologové jako Václav Bělohradský.

 

Čudlo,Yane,

díky za chválu.

 

logine,

mě ber jako autorku,která se zabývá  formou  ,přičemž obsah je pro ni druhořadý. Od F.G. jsem převzala stavbu básně. Bylo tedy čestné uvést zdroj(formální) inspirace. Obsahově však nemá tahle básnička s Gellnerem nic společného a to ,jak ji někteří kvůli citátu možná chápou,to je nadinterpretace.

 


login
11. 08. 2017
Dát tip

občas nerozumím publikujícím, kteří si prvně v zaštítění vetnou autora dobrýho kalibru -

co by se tak odlišnýho stalo, kdyby tu onen "předvoj" nestál?

 


Yan73
11. 08. 2017
Dát tip

Hezké Y.


Čudla
10. 08. 2017
Dát tip

/*


Diana
10. 08. 2017
Dát tip

Ale ovšemže diskutuje! Jenomže řada lidí má své vyhraaněné zájmy a tím i vyhraněné téma.. Proto se schází s přáteli stejných zájmů a diskutují o tom, co je zajímá. Jsem toho živým důkazem. Hádej, hadači, které téma mne a mé přátelé  nade všechno zajímá a pohlcuje? :-)


agáta5
10. 08. 2017
Dát tip

kde jinde si ulevit, žejo :)))


Norsko 1
10. 08. 2017
Dát tip
Poslední řádek není moc kvalitní, ale Villon žije. To je myslím důležité. Tip

Alenakar
10. 08. 2017
Dát tip

Díky,Diano.

Dnes už bych ale raději diskutovala "o něčem". Jenže právě v době ,kdy jsem konečně chtěla brát diskusi vážně a ne pouze v "diskusi" vyhrávat,jsem zjistila,že dnes už se tak nějak nediskutuje.


Diana
10. 08. 2017
Dát tip

Dobře vystiženo! :-)))***


Alenakar
10. 08. 2017
Dát tip

To asi nejspíš líčíš kavárnu Parlamentu České republiky. Tam to asi takhle nějak vypadá.


Kočkodan
10. 08. 2017
Dát tip
U stolku v kavárne nadávky lítaj, ted se k nim dokonce i facky druzí, slusnost zde vedle hlav zustala zbita, nervicky rupají, sotva uz pruzí.

Alenakar
10. 08. 2017
Dát tip

V takových kavárnách jsem sedávala za mlada. - To já jsem bývala ten nejhorší sofista ze všech.  - Je to taková vzpomínka na moje mládí,kdy se ještě diskutovalo i "diskutovalo".


Gora
10. 08. 2017
Dát tip

Představovala bych si klidnější kavárnu...tady bych moc dlouho neposeděla:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru