Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Haiku XLVII

Výběr: Lyryk
17. 08. 2017
16
44
2156
Autor
Alenakar

 

 

 

Začíná pršet -

Už v kapkách na mé tváři

nenajdeš slzu

 

 

 


44 názorů

Penumbra
12. 11. 2017
Dát tip

"All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."


Alenakar
01. 09. 2017
Dát tip

Lyryku,

moc děkuji za výběr.Velmi mě potěšilo,že tohle haiku snad v lidech probudilo představu jakéhosi příběhu.


Alenakar
01. 09. 2017
Dát tip

Ale i vedro může být velmi inspirativní. Přečti si třeba moji básničku Nebe - peklo - ráj.Ta je o vedru.


Začne, dřív nebo později. ;) A je pravda, že vedro je takové..neinspirativní.


Alenakar
28. 08. 2017
Dát tip

Díky,Morticie,

už aby zase začalo pršet. - Je to velmi inspirativní. Také mám na své stránce hodně básniček o dešti.


Luxusní! Slzy a déšť mám zakomponováno ve více ..dílech"  *!


Alenakar
21. 08. 2017
Dát tip

Díky qíčalo,

haiku,které vyvolá prostor na přemýšlení,se možná přecejen trochu povedlo.

 

Knihomole,4U,Diano,Backu,Petře,blackie,

díky za vaše hvězdičky.


slaně sladké......*/***


Petr.II
19. 08. 2017
Dát tip

jo, .. *


4U
19. 08. 2017
Dát tip

líbí *


*

Diana
18. 08. 2017
Dát tip

Pěkné, nápadité *


4U
17. 08. 2017
Dát tip

líbí *


paráda


Gora
17. 08. 2017
Dát tip

ano, ztotožnění se nebo aspoň stopa něčeho blízkého v těch slovech...nálada, je toho hodně, co buď padne do noty, nebo ne:-)


Alenakar
17. 08. 2017
Dát tip

Nejde jen o vkus,vkus je jistě taky ve hře,ale jiné potřeby ,než potřeby vkusného dílka,jsou myslím ,důležitější.


Gora
17. 08. 2017
Dát tip

na toM nesejde - či o to při psaní nejde...


Gora
17. 08. 2017
Dát tip

Bohatého básníka neznám, ba ani spisovatele:-) - u nás...

Myslím přece tvůj  "rozlišovací systém" - trh rozhodne...spíš bych to nazvala - vkus čtenářů rozhodne...ale na to při psaní nesejde, že.-)


Alenakar
17. 08. 2017
Dát tip

Goro,

ale poezie už byla z tržní ekonomiky už dávno vyloučena. Znáš jednu jedinou básnickou sbírku,která by autorovi vydělala aspoň nějaké,neřkuli velké peníze ? - Ty jsi beletristka a tak víš ,že i  beletrií se dnes uživí je několik nejlepších spisovatelů. V poezii je takováto představa přímo tragikomická. 


Gora
17. 08. 2017
Dát tip

sice vládne tržní ekonomika, ale poezii bych tam nezařazovala, to by znamenalo její konec...


Alenakar
17. 08. 2017
Dát tip

Aleši,

a copak už roky a roky nejsme v pekle ? - Ale vážně : ty se zabýváš hodně populární hudbou. Tu reguluje trh docela brutálně a rozhodně se nezdá,že by to bylo vždy jen ke škodě věci.

Doba "je postmoderní" jen pro toho,kdo dobrovolně přijme tuhle tezi jako fakt. Doba jako celek nebyla nikdy až tak úplně ani moderní,jen byly upřednostněny jisté tendence z ideologických důvodů.

 

agáto,

chaotička zdraví chaotičku. - Vždyt' některé moje básně jsou tak chaotické,že se je ani neodvážím zveřejnit. Ale já mám výhodu. Naštěstí jsem schizofrenik a mám "různé poetiky".


agáta5
17. 08. 2017
Dát tip

souhlas, alešu :)


psát "co žádá trh" ? to je cesta do pekla. psaní je osobní výpověď, jestli ji "trh" přijme, pak tím lépe...ale brát psaní jako čisté řemeslo, to je blbost.

že existují čtenáři, kterým se líbí "archaické" věci? to je v pohodě, doba je postmoderní, každý může zaujmout tím, co umí. i "archaismy" můžou být současné...

a pro agátu: řekl bych, že čtenář nemůže úplně rozklíčovat, "co chtěl básník říci", pokud je text plný metafor. Může je maximálně nechat na sebe působit a vytvořit si nějaký vlastní obraz, který autor třeba ani nezamýšlel...a to je dobře...:o)


agáta5
17. 08. 2017
Dát tip

chaotik zdraví :))


Alenakar
17. 08. 2017
Dát tip

Nejde jen o vkus,o literární výchovu atd. Jde skutečně taky o to,že řada čtenářů touží po estetické poezii,jinými slovy po krásné poezii. V tomto ohledu toho může současná poezie nabídnout pramálo. A řada čtenářů taky touží po vázaném verši,protože v současné poezii postrádají řád.Pokládají současnou poezii za zmatené výlevy chaotiků.


agáta5
17. 08. 2017
Dát tip

to se nevylučuje .. když dává autor srozumitelné metafory, neotřelá spojení, rozumí mu každej a je to ke čtení

vkus čtenáře stejně neohneme... a navíc já čtenáře nepodceňuju, naopak, myslím, že je chytrej až moc někdy :) ale chybí mu ochota zkusit dílo přelouskat a rozklíčovat...  ale to je pro lidi typické.. dostat to na talíři hezky předkousané

 

naservírovat čtenáři jasné básně umím taky, jen mám raději ty zahalené, co musíš rozepínat knoflíček po knoflíčku :)

 


Alenakar
17. 08. 2017
Dát tip

Ty ale přehlížíš jednu věc ,Agáto,kterou já přehlížet nemohu. - Hodně lidí má prostě potřebu psát a číst archaicky,protože jim současná poezie nesedne,nezajímá je a oni nerozumějí tomu,co čtou. Mnoho lidí staví starou estetiku mnohem výš ,než tu novou. Pochopit "novou estetiku" může být totiž pro mnohé čtenáře,a to i mladé,nezvládnutelný problém.


agáta5
17. 08. 2017
Dát tip

ale jo, já mám taky pocit, že archaicky se nikam nedostaneme :)))) ale to je právě ta volba, piš jak chceš a máš chuť a jestli to lidi nepřijmou - máš dvě volby...

z archaických výtvorů se mi líbí jen pár, když mají dobré metafory, myšlenku, ale většina zde vystavených archaických básní stojí za prd, jak obsahem tak rýmy .. ale to vidíš přece taky


Alenakar
17. 08. 2017
Dát tip

Kočkodane,

myslím,že jsem pro tebe inspirativní kolikrát až tak,že tvoje variace je lepší než můj neumělý originál.


Alenakar
17. 08. 2017
Dát tip

Nedávno jsem se s Aššurkem bavila o tom,že umění je třeba brát jako trh.Takže máme stejný názor : ber - nebo nech bejt. Někteří si ale myslí,že "se má" psát tak ,jak si "naše doba" žádá.


Kočkodan
17. 08. 2017
Dát tip
Na celo si prstem tepu, ze jsem vinou handicapu prehlíd múzu v tobe, zatni tipec zlobe. (psopohledovitý smajlík)

agáta5
17. 08. 2017
Dát tip

lidi mě berou? hihi, neboj, že mi nedaj sežrat někerý věci, ale nedbám a zkouším dál...

máš psát tak, jak tě baví... opatrnost ještě nikam člověka nedovedla .. sakra, já jsem dneska chytrá zas :)))


Alenakar
17. 08. 2017
Dát tip

Ty máš ale štěstí,že tě lidi berou. Já si taky nemůžu zase až tak stěžovat,ale musím být opatrnější,protože,kdybych byla "sama sebou",mohlo by z toho být až moc velké překvápko.


agáta5
17. 08. 2017
Dát tip

já se nebojím ničeho :) píšu, jak mě baví a basta, vem nebo nech bejt :)


Alenakar
17. 08. 2017
Dát tip

Jaktože nezajde ? - Vždyt' to já jsem přece tvá můza,Kočkodane.


Kočkodan
17. 08. 2017
Dát tip
Zacíná mrzet uz od lonského zárí nezajde múza

Alenakar
17. 08. 2017
Dát tip

Goro,

to si nikdo nemyslí. O tuhle roli je na Písmáku velký zájem . Takový Radovan Pyšný - Pitvořivý by ti ji určitě nepřenechal.

 

Díky,Agáto,

myslela jsem,že to haiku je příliuš křehké pro tenhle svět. Já se totiž docela bojím takhle psát.


agáta5
17. 08. 2017
Dát tip

skvělé haiku!

 

 


Gora
17. 08. 2017
Dát tip

Hlavně si nemyslete, že jsem nějaký slizoun:-(


Alenakar
17. 08. 2017
Dát tip

Netušila jsem,že tohle křehké a ostýchavé haiku v sobě skrývá takový erotický potenciál...


Gora
17. 08. 2017
Dát tip

Jak jinak hledat slzu než slíznout??


Alenakar
17. 08. 2017
Dát tip

Myslím,že bys tu slzu nenašel. Jedině bys musel ty kapky ochutnávat.Třeba polibkem. (Ach - jsem dnes tak poetická...)


výborný nápad...

podle chuti by se najít dala...:o)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru