Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podzimní fuga

28. 08. 2017
17
31
1698
Autor
Alenakar

 

 

 

Podzimní fuga

 

Vejdeš - li do hudby lesa

sloupoví kmenů

a žebroví větví

ti poskytnou přesah

pohyblivého kostela

 

Vane to

skrz jehličnaté síto

bere to s sebou z vitráží

plátkové zlato jív

a purpur javorů

míchá to z barevných střípků a skvrn

zdivočelého Moneta

i gepardy v letu

lovící tažné babočky

 

- Vivat bachovské  panta rhei !

 

 

 

 


31 názorů

Alenakar
01. 09. 2017
Dát tip

Vím,Santie,

mám stálé zprávy z jižní Moravy. Zítra ale už má pršet,tak doufám,že i u vás.

 

čudlo,Lilie,Evženie,Diano,Vesuvanko,

moc děkuji za chválu a za hvězdičku.

 

Safiáne,

báseň samotná není fuga. Je to báseň o fuze,kterou hraje vítr na koruny stromů.Tu se poryv opře do dubu,tu do buku tu do javoru a - vše plyne.


vesuvanka
31. 08. 2017
Dát tip

Krásné verše, zajímavé metafory :-))) TIP


Safián
30. 08. 2017
Dát tip

Mohl bych namítnout, že míšení konkrétního popisu a abstraktní představy je nedotažené, ale řeknu jen, že sis to značně zjednodušila. Proč se odvolávat na Bacha, když je možné fugu, nebo alespoň polyfonii použít jako strukturu básně? Tvá báseň žádnou fugou není.

 



Diana
28. 08. 2017
Dát tip

Hezké obrázky, jak vždy :-)*


Lilie
28. 08. 2017
Dát tip

Některá místa jsou opravdu krásná ... Tipipit


Čudla
28. 08. 2017
Dát tip

/*


Santi€
28. 08. 2017
Dát tip

U nás se lípám žárem slunce kroutí listy, nemůžu se dočkat purpuru javorů.


Alenakar
28. 08. 2017
Dát tip

Právě odcházím z knihovny,knihomole a tvůj tip byl pěknou tečkou za mým dnešním pobytem na Písmáku. Díky a pěkný den.


Pekné


Alenakar
28. 08. 2017
Dát tip

Jsem spíše jako Hlaváček(dle F.X.Šaldy) "umanutý echolal".


agáta5
28. 08. 2017
Dát tip

ach ty autisto :))


Alenakar
28. 08. 2017
Dát tip

Mám tam to "to" schválně jeko jakýsi Osud,jako jakési "Ono",které hýbá nejen stromy v lese,ale i lidskými životy. - To jednak a za druhé jsem potřebovala,aby druhou strofu ovládla hláska O. Jsem totiž spíše hláskařka a slovům moc nerozumím.


agáta5
28. 08. 2017
Dát tip

to máš schválně .. to "to"   vane to, bere to, míchá to?? protože bez toho "to" by to bylo tutově lepší


Alenakar
28. 08. 2017
Dát tip

U nás rostou houby i v našem malém arboretu.Třeba klouzky pod modřínem. Letos ale zatím nic. Jen žampióny.


Alenakar
28. 08. 2017
Dát tip

Já do lesa  nechodím ,až když třeba fouká orkán Kyril. Běžná vichřice mi v tom nezabrání, Mám totiž lese kousek od chalupy.


agáta5
28. 08. 2017
Dát tip

jsem dělala včera omáčku houbovou... mňam!


Gora
28. 08. 2017
Dát tip

Proto do pohyblivýho kostela skoro nechodím - blbě vidím a to šero je nanic - stejně houby najdu...nejlepší les je pro mne kavárna:-)


Alenakar
28. 08. 2017
Dát tip

Agáto,

v pohyblivém kostele se mohou stát i daleko horší věci. Třeba se ulomí větev nebo se vyvrátí strom. To ty jsi na tom ještě dobře.


Alenakar
28. 08. 2017
Dát tip

Goro,

podzim je pro nás kýčařky velice nebezpečný. Skoro tak nebezpečný jako jaro. Ještě že léto a zima jsou celkem v pohodě.


agáta5
28. 08. 2017
Dát tip

teda já včera vešla do hudby lesa a fakt mi dala přesah pohyblivého kostela - natáhla jsem se na kameni a bolí mě koleno!!  hejbalo to se mnou jako blázen :))  


Gora
28. 08. 2017
Dát tip

Ano, podzim je pro básníky požehnáním:-) a tobě se daří...


Alenakar
28. 08. 2017
Dát tip

Goro,

podzim,se kterým jsem už začala tak nějak předčasně,je tak profláknutý námět,že se pokouším hledat zatím nikým nepoužité obrazy a metafory.


Alenakar
28. 08. 2017
Dát tip

Já jsem grafomanka. Občas to přiznávám i ve svých básničkách,naposled třeba v Jízdě(viz Dandy). Tady venku to raději nikomu nevykládám,ale na Písmíku se cítím jako mezi svými. Je nás tady asi hodně takových,kteří píšou víc,než je zdrávo.


Gora
28. 08. 2017
Dát tip

Pohyblivý kostel, jehličnaté síto  a gepardi v letu, ti obzvláště:-)


Bosora
28. 08. 2017
Dát tip

Tak to je super!!! Já jsem na tom časově tak blbě, že jsem ráda, když sem občas vložím alespoň jedno dílko :-((


Alenakar
28. 08. 2017
Dát tip

Kočkodane,

od svých přátel myslivců jsem slyšela,že se divočáci odstěhovali do kukuřice a že z ní vylezou až v zimě.

 

Bosoro,

moc děkuji za chválu. Trochu jsem tou básničkou předběhla čas,ale na září už toho mám nachystaného tolik,že by se mi tam tohle dílko nevešlo.


Bosora
28. 08. 2017
Dát tip

krása...a tipuji:-))


Kočkodan
28. 08. 2017
Dát tip
Po setkání s divocákem se muze stát z fugy i kvapík...

Alenakar
28. 08. 2017
Dát tip

Díky,Andělko,

mám vždycky radost,když někoho moje básnička potěší.


Andelka2
28. 08. 2017
Dát tip

KRÁSNÉ...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru