Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

hypotetický rozhovory

21. 09. 2017
10
23
2819
Autor
cvrcka

 

Znáte ho taky - vlasatej dlouhán

stává na rohu 

Spolk' pravítko

nebo co? Že mluví tak přímo

 

Mluvila jsem na něj jednou

ze spaní

Jenomže otevřenost

není vlastností těch knih

co vídám poslední dobou plout

na létající polici v hlavách postele

 

A když nečtu knihy

ztrácím odvahu

 

Potom ani hypotetický rozhovory

nikdy nedokončím

Nedostanu se vůbec k tomu místu

kde už

 

jedinej způsob jak říct pravdu je

prostě to udělat

 

a pak 

ještě aspoň jednou


23 názorů

cvrcka
01. 05. 2018
Dát tip
pété, díky za echo o vjemu... Pro mě jsou knihy hodně hutné posilnění do života. Možná i proto čtu poslední roky méně. Zdravím mávám.!

pété
18. 10. 2017
Dát tip

když nečtu knihy, ztrácím odvahu. to se mi líbí nejvíc. celkově fajn


Alenakar
25. 09. 2017
Dát tip

Moc díky,cvrcko,

mám ráda lidi s očima ,které něco vidí a tak bych moc uvítala tvoje kritiky i pod mými experimentálními verši. Budu je sice zveřejňovat pod jiným jménem,ale ty mě tady v říjnu určitě najdeš a nebo já oslovím tebe a pokecáme.

 

gabi,

tu starou školu mi tady dost lidí vyčítá a je fakt,že většina čtenářů už na ni moc neletí. Jako autorka vázaných veršů jsem byla závislá na několika spřízněných duších jako je třeba blbjenka nebo Richard Hrob a tihle milovníci 19.stol tady chvíli jsou a chvíli nejsou. Pokusím se jít s dobou a pokusím se oslovit lidi "po novu".


cvrcka
23. 09. 2017
Dát tip
diky, dokazal bys rozvest, cim Te rusi?

Ta první strofa mne trochu ruší a sem tam bych asi něco škrtl (jenomže, potom...), ale vcelku se mi to dost líbí.


cvrcka
23. 09. 2017
Dát tip

qíčalo - skvěle zachyceno. neodoláš. ale :D jasně, vysvětluj báseň :) - geniální postřeh k tomuto z dávna - "báseň použiju k vyjádření tehdy, když jinak než básní to říct nejde" :) chápu, ale asociace, útržky spojení s lidma mě fakt zajímaj. Díky.

Navíc jsi přesvědčila i Kočkodana :)

 

Kočkodane- jsem neodolatelná ( a občas potřebuju hlídat děti, nemáš čas?) :)) jsem ráda, že se Ti to pozdává.. a že váháš...váhání otvírá obzory..... 

gabi tá - to jsi vytrvalá,, starou školu musíš mít v krvi, dle mého. to nedohoníš.

a2a2a - povzbudivé...často formou obsah přímo skryju, říkají mi, tak mě těší, že sis našel...vydobyl. já jsem na prózu zatím příliš netrpělivá. s básny prorůstám klidně rok dva, ale crcat se takovou dobu s úvahou...připadalabych si krajně neefektivní :D 

 


a2a2a
22. 09. 2017
Dát tip

Uspokojil mne spíše obsah než samotné zpracování, které mi více než volný verš nabízí prozickou drobnou úvahu.


cvrcka
22. 09. 2017
Dát tip

alenkar - zkusim znovu:

rozpoznávám pointu v oxymorónu svázující diktatury rozvolněnosti, která se mi zamlouvá

postaru je pro mě perfektně zvukomalebný slovo, stejně tak rorýsi, vlaštovky i klikyháky - takže začátek velmi poetickej

prázdná tabule evokuje nepatřičnou samotu, smutek, pro mě také určité osvobození, oproštění - konečně je na to ta tabule úplně sama. dotýkají se tam zvláštně začátek prázdnin s podzimem.. potud mi to pracuje moc dobře (i když představy třídy mě poslední dobou dost iritujou)

prostřední strofa kritická, vymezující, s pachutí "tak a tak to není správně" - lehce posunuto slovy "chci prožívat", do vlastní roviny

křídové útesy - velkohubosti, které nepřežijí ani noc (plus kompaktnost s tabulí)

studené moře - neživé

příboj sentimentu - hlavně zahltit vyrazit dech čímsi

ten střed mi přijde takovej ... sám sebe podrývající. Jakože to povzdechnutí vyznívá sentimentálně, nedouchopeně, rozvolněně. Není to příboj, ale je to takový vlažný. noale. jako celek je to takový "pah". poměrně dobře do slov vetkaný. bez ambic, závěr trochu zasněně..   

též bych škrtla "a" před vázaným veršem.

ráda jsem nakoukla.


ale hej, tri školy som vychodila, ale tá "stará škola" mi chýba :)

do tej budem chodiť k Alene, v niektorých jej veršoch mi príjemne zavoňala


Kočkodan
21. 09. 2017
Dát tip
Já jsem byl nejdrív také pro údernickou variantu, ted ale váhám, respektive se mi pozdávají obe. Konstantní jsem ale v názoru, ze se mi líbí styl tvé komunikace s komentátorskou obcí. Mozná jsi skutecne (nejen hypoteticky) sympatická osoba. (naivní smajlík) ;-)

Alenakar
21. 09. 2017
Dát tip

Musíme příště určitě pokecat. Taky už mizím do reality.

Jen aby to nebylo jako v té písničce "Někdy příště - řeknou si a v davu zmizí". Doufám ,že mi v davu nezmizíte. Jsem totiž celkem ukecaná.


cvrcka
21. 09. 2017
Dát tip

dopytle, tu píšu reakci na básňu, sákryš už to skoro mám a mám tu pitomý "přejít na předchozí stránku" hned vedle šipky, a je to prachu..

 

alenkar - připíšu, diskuze potěší, musím jít už realitnět

gábi - Tys nechodila do školy? hej, nepokecáme někdy? 

qí - he heh, dobrý dobrý..ještě napiš, co konkrétně teda ten konec pro Tebe, esli se Ti zachce.. ;)


znělo by to úderněji,znělo by to jako pointa

ako alenakar - som za zrušenie posledných dvoch...žeby tiež stará škola? ale nie, do žiadnej som nechodila :)


Alenakar
21. 09. 2017
Dát tip

Když říkáš,že chceš psát po svém(a to tady chce většina lidí),vzpomněla jsem si,že jsem zrovna včera napsala básničku o tom,že já chci psát postaru. Na panel ten kýček dávat nebudu,tak ti ji věnuji v rámci mezigenerační diskuse,protože mě zajímá,co bys na ni řekla. Vidím totiž,že jsi komunikátorka a to je tady na Písmáku řídký jev.

 

Postaru

 

Tak po rorýsech vlaštovky

už oplakává šed'

bez klikyháků křídel

prázdná jak školní tabule

smazaná mokrou houbou

 

Křídové útesy slov

a studené moře

a příboj sentimentu...

 

- Postaru chce se mi prožívat podzim

a vázaným veršem

psát nesvázaná diktaturou doby


cvrcka
21. 09. 2017
Dát tip

hej, jasně,naopak, poznámky a vhledy přímo žeru. A taky to původně tak končilo.. hm hm :) možná jsem to opravdu předořekla... uvidím později. je mně ctí, old school - cool. Rozhodně chci psát po svém, což se nevylučuje s žádnou zpětnou vazbou.


Gora
21. 09. 2017
Dát tip

Taky mi připadá, že by to jako zakončení lépe znělo:-)


Alenakar
21. 09. 2017
Dát tip

Mně jenom připadá,že kdyby básnička končila předposlední strofou

 

jedinej způsob jak říct pravdu je

prostě to udělat

 

znělo by to úderněji,znělo by to jako pointa. - Já jsem ale ze staré školy a chápu,že ty chceš psát rozhodně jinak než já. Moje poznámky neber jako rady, ber je jen a pouze jako poznámky.


Gora
21. 09. 2017
Dát tip

Ahoj - a zdravím dlouhána - hypoteticky, jak jinak:-)))))


cvrcka
21. 09. 2017
Dát tip

alenkar - jenže jenom jednou, to může být prostě náhoda. v určitejch chvílích...to musíš umět zopakovat. jenomže jasněže chápu. :) prostě bys je raději smazala, beru to. Možná to musím říct ještě jinak...díky. vžít, ou jé! bezva. 

Gora - che, je tam. plus přenos do smyslu. Ahoj dobrý den ;)


Gora
21. 09. 2017
Dát tip

Zaujalo:-) - hlavně dlouhán s pravítkem v zádech.


Alenakar
21. 09. 2017
Dát tip

Text mi připadá docela osobitý a originální. Dovedu se dobře vžít do tvé poetiky. - Tip.

Jen bych raději smazala dva poslední verše.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru