Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podzim v Paříži

Výběr: a2a2a
02. 10. 2017
18
24
1806
Autor
Umbratica

 

 

 

Podzim v Paříži

 

Sychravé zrnění

odělo modelky do kabátů

a sjednotilo tvary

 

Rána jsou šustivě tichá

a tváře v pohybu

sdílejí prázdnotu skleněných očí

s výklady plnými světla

 

Lesk postmoderních "galerií"

nadrobil holoubkům do srdíček

andersenovské střípky

 

Deštníky - klobouky hub

pod nimi svůdné muchomůrky

s jedovatými podpatky...

 

Bulvární básník

píše své ležérní rýmy

jen pro křídový papír

 

 

 


24 názorů

Umbratica
09. 10. 2017
Dát tip

orane,

moc děkuji za kritiku a mrzí mě,že moje básnička na tebe působí takovým dojmem. . Možná ale není tak povrchní,jak by se mohlo na první pohled zdát. - Proč si třeba myslíš,že se z rozsvícených výkladů sypou do srdíček holoubků andersenovské střípky ? Proč mají svůdné muchomůrky jedovaté podpatky a proč píše bulvární básník jen pro křídový papír ? - Kdybys měl zájem,moc ráda bych si o tom všem s tebou popovídala. Baví mě dialog,baví mě rozdílné názory.


oran
05. 10. 2017
Dát tip

je to takové nějaké povrchní, nevím.


oran
05. 10. 2017
Dát tip

je to takové nějaké povrchní, nevím.


Umbratica
05. 10. 2017
Dát tip

Yane,Diano,sepotko,Čudlo,4U,Evženie,Lnice,

jsem moc ráda ,že vás básnička aspoň na chvilku v duchu přenesla do poetické Paříže. - Jednou bych si ráda troufla na šansónové textíky. - Už mi k tomu při té představě hraje v uších tahací harmonika.


Umbratica
05. 10. 2017
Dát tip

a2a2a,

moc děkuji za výběr i za kritiku. - Někdy mě baví používat slova dvojího významu. Tady jde o pojem "bulvární". Může se vztahovat jak k bulvárnímu tisku,tak i k velmi širokým ulicím Paříže.

 

Dodolo.

Paříž je určitě svět sám pro sebe,je veselá i smutná. Já jsem si všimla jen její jedné trochu negativní stránky stránky - světa snobů,kteří se motají kolem drahé(té nejdražší) módy.


Lnice
04. 10. 2017
Dát tip
Hezké*

Skoro jako v Praze. :-) /T


4U
02. 10. 2017
Dát tip

líbí *


Čudla
02. 10. 2017
Dát tip

/*


taky znám Paříř jen z filmů a literatury, ovšem troufám si říct, že jsi tu atmosféru vystihla. tak ji cítím.


Dodola
02. 10. 2017
Dát tip

Andersenovská něha v kontrastu s jedovatými podpadky pod deštníky, i to je podzim. Ale věřím, že Paříž je veselejší.


Diana
02. 10. 2017
Dát tip

Já jsem do Paříže zamilovaná - a každá zmínka mne potěší, vyvolá vzpomínky...i když ten podzim je trochu smutný...*


a2a2a
02. 10. 2017
Dát tip

Rozhodně pěkné čtení, trochu váhám nad poslední slokou, kdy se mi nezdá citový rozpor mezi ležérním a bulvárním. Zajímavá je metafora s houbami, na vysvětlenou ještě, kdy váhám se slovem ležérní, které se mi k bulváru a jeho dynamice nehodí.Rovněž dvě první sloky jsou bezvadné, byť musím připustit, že z pohledu náročnějšího čtenáře přeci jen z hlediska obsahu trochu klišé,  mám na mysli druhou sloku, ta první je nápaditá.


Yan73
02. 10. 2017
Dát tip

Hezké, ahoj Y.


Umbratica
02. 10. 2017
Dát tip

Nejsou žádné "náhody",gabi. Všechno má svůj smysl a řád. Jen my ten skrytý smysl událostí a souvislostí nechápeme. Mně se podaří jen občas uvidět jakýsi záblesk smyslu toho,co prožívám,ale abych pravdu řekla,moc o tom raději nepřemýšlím. Mám z těch podivných souvislostí občas i strach.


rozumiem, um,

je to iba náhoda, že si práve teraz publikovala túto o Paríži a mne sa to spojilo

 


Umbratica
02. 10. 2017
Dát tip

Paříž znám tak trochu i z literatury. Když nepočítám své kdysi oblíbené prokleté básníky,zbudou ještě romány a detektivky. Ale v téhle básničce ,gabi,je Paříž použitá jen jako symbol jako jakýsi archetyp veleměsta - labyrintu(který má mimochodem víc obyvatel než Česká republika),kde se může člověk snadno ztratit a už se nenajít.


pár dní dozadu dávali zábery z módnej prehliadky priamo pod eiffelovkou, začiatok básne mi ju pripomenul - akoby si tam bola


Umbratica
02. 10. 2017
Dát tip

Na houbičky v Paříži si dej veliký pozor,Kočkodane. Nejenže bys mohl narazit na muchomůrku hlízovitou. Mohla by to dokonce být i vláknice patouillardova.


Kočkodan
02. 10. 2017
Dát tip
I pres zmínenou toxicitu bych k nekteré te houbicce rád prilozil hubicku... (vilný smajlík)

Umbratica
02. 10. 2017
Dát tip

gabi,Goro,

přiznávám,že jsem v Paříži nikdy nebyla a znám ji jen z fotek a z filmů.Posloužila mi tady jen jako vzor odlidštěného postmoderního velkoměsta. - Paříž nebo New York by mohly být pěkné kontrasty k mé fiktivní vesničce "Vyhnálov".

 

V té básničce jsem si trochu rýpla. - Paříž je vyhlášená galeriemi a dnes se říká "galerie" obchodním domům.


videla som tú parádu pod eiffelovkou...pekne si to zbásnila *


Gora
02. 10. 2017
Dát tip

Pěkné postřehy pařížské.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru