Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jsoucno

05. 10. 2017
4
12
1032
Autor
Ozzozorba

Pohupující se planeta Země roztáčí zlo i dobro. Jsoucno stéká proudem, teče, prší a lidé se krčí pod deštníky. Křesťané, muslimové, hinduisté, budhisté … potřebují být okoupáni, vysprchováni, umyti, aby smyli tíži náboženské rozdílnosti, neboť je jen Jsoucno; pro všechny.

Pravda musí být prokázána slzami. Vnitřní déšť.  Mít slzu pro druhého je daleko krásnější, než být radostný.  Je to jako sprcha, po které rosteme do hloubky. Vyválet se v slzách nekonečného. Vyválet se v trávě pokropené slzami jitra. Nadechnout se a rozpustit v sobě ten starý vyzáblý stín, který se nazývá náboženství.


12 názorů

Ozzozorba
12. 10. 2017
Dát tip
Souhlas.

Umbratica
12. 10. 2017
Dát tip

Neřekla bych ,že jakékoli náboženství za něco může. Zlý člověk si vždy najde nějaké vnitřní zdůvodnění pro zlo,které chce páchat,nějakou ideologii at' už jen osobní nebo sdílenou v rámci  komunity.


Ozzozorba
09. 10. 2017
Dát tip
S náboženství se stal fanatismus. Lidé zabíjejí jeden druhého, jen proto, že věří v jiného boha. Konflikt je procházka jarní zahradou. Dá se řešit velmi jednoduše. Pokud ale někdo něčemu fanaticky věří, není rozumného východiska.

Umbratica
09. 10. 2017
Dát tip

I program "zrušit náboženství" je svým způsobem náboženství. Nezbývá nám nic jiného,než se smířit s tím,že konflikty byly jsou a budou. At' už náboženské nebo nějaké jiné. Na konfliktech totiž stojí svět.


Ozzozorba
06. 10. 2017
Dát tip
Nutno se také zamyslet nad tím, kdo se ukrývá za stínem. Stín je vždy projevem změny a změna je projevem živoucího.

Yan73
06. 10. 2017
Dát tip

Mně oslovil "starý vyzáblý stín". Dávám tip. Ahoj y.


Ozzozorba
05. 10. 2017
Dát tip
Z hlubiny roste to původní a proto je jen jedna přímá cesta, a to ponořit se do svého nitra, vše ostatní je oklikou.

Ozzozorba
05. 10. 2017
Dát tip
Být stejný, znamená být necitlivým. Vše se proměňuje, roste a zaniká v kvasu života a smrti.

Dodola
05. 10. 2017
Dát tip

Mít slzu pro druhého je krásnější, než být radostný? Proč, sdílenou radostí nerosteme? Hm, růst do hloubky je těžší, asi máš pravdu


Gora
05. 10. 2017
Dát tip

Něčím oslovuješ...ale obávám se, že zůstanu stejná:-)


Ozzozorba
05. 10. 2017
Dát tip
nejde o zábavu, ale o transformaci, tedy už bys neměl zůstat stejný .... )::::)

Kočkodan
05. 10. 2017
Dát tip
Abych rekl pravdu, tak se mi tvoje dílko líbilo. Muj favorit: vnitrní dést (uznalý smajlík)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru