Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Překladový slovník frází a klišé

10. 10. 2017
12
13
1555
Autor
Movsar

Rád překládám. Ne z cizích jazyků, ale z jazyka důvěrně známého, z jazyka klišé a frází. Tady malý slovníček seznamkové mluvy:

Hledám někoho, kdo už ví, co chce. / Hledám někoho, kdo ví, že chce mě.

Hledám někoho s vyřešenou minulostí. / Je mi jedno, jak to je, ale nechci o tom slyšet.

Hledám zajištěného muže. / Nehodlám nic platit.

Hledám šikovného chlapa pro život. / Právě dodělávám byt a hodil by se mi řemeslník.

Hledám někoho na brusle a kolo. / Jsem hloupá.

Partnera pro společné hodiny, dny, roky strávené ve dvou. / Pracuji s čísly a práce je mi vším.

Život je krátký na to, aby si lidé museli lhát. / Ráda čtu citáty a skládám je jako skládačku. Ale nepřemýšlím u toho.

Nesnáším nudu. / Hodně se nudím, neumím se zabavit.

Být spolu nejen v hezkých dobách, ale i v zatraceně špatných. / Hrozí mi exekuce.

Vztah se najít nedá, ten se musí vybudovat. / Budovatelské metafory 50. let ve mně zanechaly hlubokou stopu.

Minulost mám vyřešenou. / Rozvod byl zatraceně nehezký, střídavá péče nefunguje, otec výživné hradí sporadicky.

Toužím poznat Muže. / Jsem opravdu velmi živočišná, ale víc ode mě nečekej.

Bez chemie to nepůjde. / Ráda čtu 100+1 a Marianne.

Hledám urostlého muže, který mne poskytne bezpečí ve své náruči. / Ani v 35 jsem se neemanncipovala od červené knihovny.

Hledám spřízněnou duši. / Duchařina spol. s r.o.

Mít pro koho žít. / Plyn, nebo smyčka? Tak tomu ještě dám šanci...

Život je krásná věc. / Se slovem věc zacházím velmi libovolně.

Někoho s kým budu trávit volný čas. / Mám sakra hodně volného času a nevím, co se sebou.

Dávám přednost osobní sympatii a vzájemné chemii. / Cosi neznámého mě nutí říkat věci, které se předpokládají.

Rada chodím do společnosti, hodně cestuji, mám ráda hudbu , tanec. / Jako malá jsem si moc neužila kroužky, a tak to teď ve 40 musím všechno dohnat.

Vše přijde v pravý čas k tomu, kdo umí čekat. / Ráda čtu citáty a bezmezně jim věřím, i když bych ve svém věku už neměla.

Hleda se partak na cesty kolem sveta...par zemi jsem uz navstivila a par snu jeste mam. Jsem sportujici pohodarka, ktera miluje inliny, behani, turistiku, posezeni s prateli a dobrym vinem, kulturu. / Potřebovala bych trochu pomoct s účty za letenky a hotely.

Láska, víra, naděje. / Co na tom, že to svatý Pavel myslel jinak, žijeme v postmoderní době, eklektickém třeštění, hlavu si s tím lámat nebudu.

Vážení pánové, vrhám stín, dívám do dálky, skáču do řeči a lezu na nervy. / Vrhám slova do vět tak nějak v rozporu s pravidly syntaxe.


13 názorů

:)*


Movsar
12. 10. 2017
Dát tip

josphino, předávám štafetu, ael upozorňuju, že všechny jsou autentické.

upupo, díky, jakoby snubní inzerce sváděla k naprosté plytkosti. opravdu tam je pestrá snírka toho nejhoršího, co mohl rozum bez rozumu stvořit. jejich problém je, že rády sdílejí takové ty životní moudra, co kolují na internetu, jako "když už mu nevěříš, zavři dveře" apod. facebook je toho plný. a pak se jim to po pavlovsku spojí se seznamkou a plácnou to tam. budu rád, když někdo přidá další, skutečně je to často k smíchu.


upupa
12. 10. 2017
Dát tip

Výborné! Som rád, že niekto podrobil analýze tie zoznamkové táraniny. Už dávno si to priamo žiadali, tam sú také hovadiny, že už sami vyzerajú ako satira.

Len, mimochodom, momentálne sú v móde skôr texty negatívneho znenia. Napr.: Nenávidím faloš, pretvárku, zradu... Žena sa prezentuje tým, čo nenávidí. Nijako jej nedochádza, že nenávisť nie je niečo sympatické, čo by nadchlo prípadného partnera. Ale nemyslenie je vcelku dnes veľmi módne.

Celkom isto viem, že najcitovanejšia veta: Hľadám muža, ktorý vie, čo chce - je o peniazoch. "Vie, čo chce" je fráza ušitá na bezohľadného karieristu.


Josephina
12. 10. 2017
Dát tip

miluju inzeráty typu - šedesátník s duší kluka hledá ženu kolem třicítky/bez komentáře


Movsar
11. 10. 2017
Dát tip

výborně, je to creative common, jsem rád. dotyčné to ale asi těžko zaregistrují..


Danny
11. 10. 2017
Dát tip
Movsar: já to i nalinkoval na diskusní servery do klubu zabývajícího se inzeráty ze seznamek

Yan73
11. 10. 2017
Dát tip

Pobavil, dávám tip Y.


Movsar
10. 10. 2017
Dát tip

jsem rád, že jsem vás sand trochu pobavil a už sbírám na druhý vrh.


hehe, ty vogo, ještě že jsem si nikdy nemusela dávat inzerát :))


Pan Cau
10. 10. 2017
Dát tip

Hleda se partak na cesty kolem sveta...par zemi jsem uz navstivila a par snu jeste mam. Jsem sportujici pohodarka, ktera miluje inliny, behani, turistiku, posezeni s prateli a dobrym vinem, kulturu. /  Byla jsem dvakrát v Řecku a loni s kamarádku na víkend v Paříži. Potřebuju helpnout s letenkama na Maledivy./*


Danny
10. 10. 2017
Dát tip
:)))))))

Gora
10. 10. 2017
Dát tip

Poslední dáma byla prudce vtipná. Ty jsi taky:-)


agáta5
10. 10. 2017
Dát tip

:))) Duchařina spol. s r.o.  :))))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru