Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nádraží Vyhnálov - sever

Výběr: Zbora, a2a2a, Lyryk
23. 10. 2017
28
42
3853
Autor
Umbratica

 

 

 

Nádraží  Vyhnálov - sever

 

Za odlivu světla

něžný déšt' svléká hájek lip

až po vnitřnosti jmelí

 

Rentgenovýma očima

vidím jen větve a dráty

a kdesi za mlhou

na druhém konci kolejiště

pohlednicové destinace

kam stěží dorazíš

z tohoto nádraží Vyhnálov - sever

od nárazníků v betonovém kvádru

 

Řeřavé muškáty

uklidil zřízenec do čekárny

at' je dost místa pro zítřejší závěj

a první vrána nad pražci

schoulená čeká na své družky

jak první nota rekviem

na zbytek tónů ponuré skladby

 

Nádraží Vyhnálov - sever...

Můžeš jen tušit

neviditelné hřbety hor

a všechny ty ztracené varty

v mracích jež klesly z oblohy

a do jara se budou válet

po liduprázdných bučinách

a do jara se budou pást

na zasněžené trávě

 

Za odlivu světla

do mlhy mžourají nádražní lampy

já ale kráčím od vlaku

z údolí stínu

do tmy na hřebenu

 

 

 


42 názorů

Umbratica
27. 08. 2020
Dát tip

Díky,Kaji. Vždycky mě velmi potěší tip pro několik let starou básniičku.


Kaj
24. 08. 2020
Dát tip

pěkné


Umbratica
24. 08. 2020
Dát tip

A já děkuji za tip. Jsem ráda, když mé staré básničky žijí.


Delahaye
22. 08. 2020
Dát tip

Plastický obraz .. Díky za něj 

T.


Umbratica
11. 12. 2017
Dát tip

juliáne,

já vím,že to myslíš ironicky,ale tvoje myšlenka je velmi inspirující. Já bych strašně ráda uměla psát básně,které by někoho odradily od sebevraždy.


Umbratica
04. 12. 2017
Dát tip

Pokud vnímáš poezii jen intuitivně,třeba jako hudbu,líbí se mi to. Já jsem občas možná až příliš racionální.


Lerak12
02. 12. 2017
Dát tip

Nehodnotím. Listuji v řádcích a stravuji. Kalorický tip.


Umbratica
01. 12. 2017
Dát tip

atkij,

jsem ráda,že jsem zaujala a moc děkuji za típek.


atkij
30. 11. 2017
Dát tip
Pekny, moc pekny.

Umbratica
13. 11. 2017
Dát tip

Ted' sedím sama v počítačové místnosti v knihovně. Venku lije takovým způsobem,že se ani gamblerům,se kterými tady většinou trávím čas,nechtělo dneska vystrčit nos z domu. Déšt' mlátí na okna a atmosféra je působivá až hrůza.


Penumbra
11. 11. 2017
Dát tip

působivá atmosféra


Umbratica
06. 11. 2017
Dát tip

Lyryku,

moc děkuji za výběr.


Umbratica
06. 11. 2017
Dát tip

Vigan,

moc děkuji za tip.

 

Theo,

je to zvláštní.Film Alois Nebel jsem neviděla,jen jsem kdesi četla,že je to film kreslený. Přesto prý moje básnička ten film připomíná. - Možná proto,že Jeseníky tak trochu opravdu znám.

 

Josephino,

s Písmákem jsem se (jakožto Umbratica) nikdy nadobro neloučila. Loučila jsem se na konci r. 16  jen dočasně. Napsala jsem : nashledanou v lepších časech. - Ty lepší časy nastaly,takže jsem zase tady.

"Bílý potok" je takový obecný název jako třeba "Bílá voda" a myslím,že v různých horách bude takovýchto dědin povícero.

 

 

 

 


Josephina
05. 11. 2017
Dát tip

Bílý Potok je ves u vodopádů za Jizerkama. A neloučila ses onehdá s Písmákem nadobro? pro výletníky ta pravá atmosféra, přesně!


Alois Nebel mne při čtení tvé básně taky napadnul! Moc pěkně vykreslená atmosféra! 


Umbratica
02. 11. 2017
Dát tip

Díky za hvězdičky,Diano.


Diana
01. 11. 2017
Dát tip

Vyhnálkov mi učaroval! ***


Umbratica
30. 10. 2017
Dát tip

Knihomole,

pokud je ale v tobě i nádraží,máš to dobré. Můžeš někam odjet,protože popadané stromy už hasiči odklidili z kolejí.

 

Štírko,

díky za místopisná upřesnění. - A jinak - jsme přece odolné ,ne ? Máme na další zimu letitý tréning.


Umbratica
30. 10. 2017
Dát tip

a2a2a,

moc děkuji za výběr.


Štírka
29. 10. 2017
Dát tip

Pekny nastun konce sveta... znam to... i moznost zmrznout par metru oc civilizace... To jsou zkratka zimni Jeseniky...


Štírka
29. 10. 2017
Dát tip

Aleši: na Bily Potok vlak nedojede, konci ve Vrbne pod Pradedem, takze fakt “fiktivni nadrazi”.


vydarená báseň, taký podobný Vyhnálov je občas vo mne


Umbratica
26. 10. 2017
Dát tip

Čudlo,

moc děkuji za hvězdičku.


Umbratica
26. 10. 2017
Dát tip

Diano,Evženie,

všechno je moc hezké ,pokud bydlíte v komfortní horské chatě. "Na samotě u lesa" už je to v zimě poněkud méně romantické. - Třeba Jack London - ten o tom věděl svoje.


Umbratica
26. 10. 2017
Dát tip

Dodolo,

duchovní vyhnanství proto,že se z nádr. V.s. "nedá" dojet do "pohlednicových destinací". - No ono se tam samozřejmě dojet dá,to jenom já na to zatím nemám sílu.

Co se běžek týče,je velký rozdíl v tom,když se někdo na hory jezdí rekreovat nebo tam tráví celou zimu i v počasí,kdy se nedá z chalupy vystrčit nos.


Umbratica
26. 10. 2017
Dát tip

Zboro,

moc děkuji za výběr a jsem ráda,že jsem zaujala.


Zbora
23. 10. 2017
Dát tip

Hezký text


Tam musí být krásně. Ale možná jen na chvíli. /T


Diana
23. 10. 2017
Dát tip

Pro mne je tvůj Vyhnálov také romantický. A jeseníky? Nádhera! ***


Dodola
23. 10. 2017
Dát tip

Proč duchovní vyhnanství... tam, kde je pusto a pochmurno, se zas otvírá jiná cesta do nitra a zpátky, stejně bych nasadila běžky a užila si to takové, jaké to je...  a co teprv, když se rozptýlí mlha, to v Jesníkách nebývá často, ale ta odměna stojí za to... 


Čudla
23. 10. 2017
Dát tip

/*


Umbratica
23. 10. 2017
Dát tip

Konec světa v Jeseníkách ? Ale tam přece leží i můj Vyhnálov ! Blízko Moravského Berouna,když už to tedy máme nějak lokalizovat. Jak nádherně zanedbané lesy plné močálů a bažin,většinou dokonce náletové,nikoli sázené ! jak romantické opuštěné německé hřbitovy !


Bílý potok je fiktivní malé nádraží někde v Jeseníkách, konec světa, s velmi ponurou náladou. Když dáš do google "Alois Nebel", kromě filmu možná narazíš i na stejnojmenný komiks, který kdysi vycházel v Reflexu, myslím, že i jako kniha je dostupný... moje recenze


Umbratica
23. 10. 2017
Dát tip

Yane,

vím dobře,že jsi tak trochu dekadent a proto věřím,že mi v tomto případě opravdu rozumíš.

 

kočkodane,

vrány jsou velmi muzikální a havrani též. Už brzy si budu moci poslechnout každé ráno havranní chór.


Umbratica
23. 10. 2017
Dát tip

Nevím,co je Bílý Potok,ale i tak děkuji,Aleši.

A jinak - nikdy nevím předem,kolik čtenářů ta která básnička bude mít. Měla jsem obavu,že zrovna tahle nebude mít skoro žádné.


Kočkodan
23. 10. 2017
Dát tip
Moje favoritka je ta "muzikální" vrána. Snad mne kvuli této volbe nevykrákás za usi. ;-)

Yan73
23. 10. 2017
Dát tip

Mně se to též líbí. Ahoj Y.


mělas ještě počkat s vysvětlováním pohnutek, takhle ovlivňuješ pohled čtenářů svým směrem.

Pro mě je Vyhnálov něco jako Bílý Potok z filmu Alois Nebel...


Umbratica
23. 10. 2017
Dát tip

Díky, qíčalko.

Přiznám se,že mě ta tvoje kritika velmi překvapila. Vůbec mě nenapadlo,že by někdo mohl považovat Výhnálov za romantický. Vždyt' je to vlastně synonymum pro duchovní vyhnanství. Mám velkou obavu,že většina čtenářů bude tu básničku považovat za negativistickou a více méně počítám s tím,že ji do konce měsíce asi smažu. Proč jsem ji tedy vůbec vkládala ? - Protože si myslím,že ze všeho,co jsem v říjnu napsala je tohle nejupřimnější. Zajímá mě,jestli v tom tu upřímnopst lidi vycítí a jestli ji aspoň někdo ocení - i když ta básnička není zrovna k popukání.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru