Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Měsíční povídky

14. 11. 2017
16
61
1995
Autor
Oldjerry

Pomalu začínám připravovat knížku nejzdařilejších Povídek měsíce... které to budou? Protože nemám na to přečíst toho tolik, vycházím zatím z počtu tipů. Kopíruju, sjednocuji formáty, bojuji se skrytými nakopírovanými objekty a funkcemi, je to dost sranda. Navrhoval jsem spolupráci, ale jsem na to sám.

Jako odpočinkový jsem si udělal první návrh možné přední desky, zadní bude skromnější a bude na ní nějaký text (ještě jsem si neujasnil, zda verš o umění, nebo některá povídka-kraťaska.  Možná, že nic - jen barevná plocha...

Zatím mám algoritmus výběru od každého autora jednu, ale  to platí dnes - a bůhví, co bude zítra. Proč to sem dávám?   Jednak by se mohl někdo přidat, kdo má oči v lepší kondici, než já a také proto, že někdo s citem pro věc může doporučit  rozumné změny, nebo  nabídnout zcela jiný návrh včetně názvu knihy.  Zatím t.j.vš...

                                     


61 názorů

sidonia
24. 07. 2018
Dát tip

paráda!


Oldjerry
27. 02. 2018
Dát tip

Jsem rád, že se líbí,  třeba se někdo utrhne a nechá si  vyrobit  jen tu svou neopakovatelnou.... já to prožil pěkrát, ale po prvé je po prvé...  že?


Narvah
27. 02. 2018
Dát tip
Mně už přišly a výsledek je moc pěknej. Na chvíli se ve mně probudil mrtvé milenky cit. Nebo co to je. Děkuji: Jardo! Honzo!! Ireno!!!

vilokod_K
23. 02. 2018
Dát tip

Dneska přišly knihy, napsal mi oldjerry, balí a v pondělí je pošle


Štírka
08. 02. 2018
Dát tip

Za mne - ač jsem sem povídku zatím nedala, ale sleduji :

= přebal i minipovídka na něm jsou výborně podané, vyladěné, líbí se mi to. Moc. t***


K3
07. 02. 2018
Dát tip

Děkujem, Old.


Oldjerry
07. 02. 2018
Dát tip

Každý den čekám zprávu, že jsou knížky na cestě... pak už je to na mně... a já to zdržím jen o den, než to zabalím a dám na poštu...


Oldjerry
27. 11. 2017
Dát tip

Já bych to nenazval šťourání - pro mne je to zdroj, abych něco neopomněl - osmdesátiletým se to stává... (:-D


Oldjerry
27. 11. 2017
Dát tip

Protože tím nechci obtěžovat ty, které to nezajímá  - a že jich je hodně. Nejdřív musí být dokončen seznam povídek, které nakonec vyberou zájemci o knížku.  Mám tě k nim připsat?  Zdá se, že zájem nemáš - to bys už poslal tu adresu... zatím to jen zpochybňuješ. Vezmi v úvahu, že vydání je nekomerční a má trochu jiný statut, než registrované emise...


Oldjerry
26. 11. 2017
Dát tip

Vůbec nevím, o čem mluvíš, nic není tajné, už jsem vás všecky vyzval, abyste mi poslali email, že vám surovinu pošlu. Zatím si nevzpomínám, že bys projevil zájem. Nevím, proč bych s tím měl dělat tajnosti, když to dělám pro lidi na Písmáku. Neveřejné to je - tys někdy viděl, že by  nakladatel ukazoval rukopis? Nejsem nakladatel, knížku jen připravím pro tiskárnu a zařídím tisk. Nebudu nic prodávat, jen rozpočítám náklady a každý si zaplatí  to, co odebere.  Proto musím znát zájemce předem, protože nenechám udělat ani jeden výtisk navíc - nejsem Rotchild a nemohu nést  obchodní riziko.  Jde jen o to, že tiskárna si napočítá  sazbu, grafickou úpravu,  tisk, balení, dopravu a kniha tak vyjde  o hodně dráž, než když já  ji vysadím, udělám korekturu a Zbora  vyšuftí tu obálku bo je grafik profík.

Řečičky a zase jsi toho mejla neposlal (:-D Dokonce jsem napsal, že vítám připomínky, ale kam ti to mám - do pytle - poslat?  Zatím je deset zájemců, mám 9 adres... tys nenapsal, že bys o knihu měl zájem (a pokud o ni nemáš zájem  - tak nač by ti to bylo?) 


Oldjerry
25. 11. 2017
Dát tip

Není to žádné tajemství - kdo mi dal email, tomu jsem to poslal. Je to 23 povídek bez výběru, jak šly měsíčně vítězné povídky světem... lze navrhnout i  vyřazení, zařazení - desku předělává Zbora - profigrafik.


Aha, myslel jsem, že sis z těch vítězných PM nějaké vybral, tak mě zajímalo, které to jsou. Nebo je to tajné?


Oldjerry
22. 11. 2017
Dát tip

zvedavko, dobrý den - beru na vědomí


zvedavec
21. 11. 2017
Dát tip

Zdravím Vás a objednávam si 3 ks! Teším sa. 

 


Čudla
19. 11. 2017
Dát tip

/*


Oldjerry
19. 11. 2017
Dát tip

Na úvodní stránce Písmáka  je na liště tlačítko Soutěže, klep! -  aotevře se roletka a na té je m.j. Povídka měsíce - trochu to prohrabeš a můžeš číst  až se  do hurá frrr a podobně


Oldjerry
19. 11. 2017
Dát tip

Mám adresy fialky, bestye a Gory. Agáta, zvedavec, K3,duke a aleš - pokud chcete vidět první textovou verzi pošlete mi třeba něco adresu mi systém zkopíruje automatic.   ky

Vím že mi nešla pošta, ale je to už OK -  měl jsem  schránku nabitou na 102%  (:-D jaroslav.campulka@tiscali.cz


Oldjerry
19. 11. 2017
Dát tip

Zapomenuté nicku - jsou to vítězné povídky ze soutěže Povídka měsíce. Co se kvality týče - asi dobré, protože v daném měsíci byly nejlepší. Některé měly i přes 30 tipů, ale hlavně to záleží na tvém vkusu a ten já neznám.

Ratko a Milica - já jsem i pro srandu, ale v těchto případech mírně upřednostňuji  věcný tón.  Jinak Měsíc není jen Měsíc, ale taky měsíc a o tom to je.

Všem: zatím to tedy vypadá, že  se vám jedná stejně o povídky  jako o cenu - zlatý střed. Je pravda, že zvolený typ nejlépe odolává nehodám, pádům, polití rumem a úderům do hlavy... (:-D


Navrhuju název Měsíčkové povídky.

Mimochodem, jaké povídky tam budou? Odpovídá kvalita přebalu kvalitě povídek?


fialka...
18. 11. 2017
Dát tip

brožurka nebo vázaná bez přebalu


Gora
18. 11. 2017
Dát tip

jako Aleš:-)


hlasuju pro střední cestu - vázaná bez přebalu. 


Oldjerry
18. 11. 2017
Dát tip

Další informace:  jsou dvě základní možnosti - stvořit sešeit (paperback), neboo hodnotnou knížku v pevné vazbě s přebalem, stužkou a kapitálkem, jako dárek při jakékoli příležitosti neobyčejně vhodnou.

Brožurka kusů  16(teď) - 50 - 100:  platí asi 80 - 65 - 54 Kč na výtisk

Vázaná kusů 16 - 50 - 100  platí asi 180  - 168 - 164 Kč na výtisk

vázaná bez přebalu  145 - 133 - 125 Kč na výtisk

Další dotazy odpovím, nebo  informace zjistím.

Zatím čekám na vaše adresy a šťatastné a veselé tě pic...

 

 


tak si u mě udělej rovnou tři čárky, když už mě budeš připisovat na seznam :0) jednu si nechám ve sbírce a další na rozdávání...


Gora
18. 11. 2017
Dát tip

nenapsal jsi do seznamu Aleše:-)


Oldjerry
18. 11. 2017
Dát tip

Zájemci o knížku: Agáta5, Fialka, Zvedavec, K3, Duke, Bestye, , Oldjerry (3), Gora (5x),

Mám připravenu první textovou verzi.  Je to asi 120 stran textu.  Jistě budou připomínky – neberte na nic ohledy, všechny připomínky zůstanou u mne – nikdo jiný než já o nich nebude vědět

  • výběr děl  - navrhněte změny
  • rozložení děl
  • písmo
  • obálka (zde je ještě původní verze, ale písmo na zadní desce změním na Cambria kurziva)
  • doslova cokoli vás napadne
  • ilustrace (ano – ne) černobílé – barevné – žádné

Knížku dělám pro přátele, kteří budou mít zájam si ji skutečně koupit, proto vás o změnách budu informovat. Chtěl bych od vás, abyste reagovali co možná rychle. Do Vánoc to nestihneme, protože tiskárna končí celozávodní dovolenou od 16.12. do konce roku. Chtěl bych ji ale dostat do tisku aspoň v druhé půli ledna.

Blbé je, že počtem výtisků jsme těsně nad limitem: pokud někdo odhlásí  odběr tak je po žížalách…


Štírka
17. 11. 2017
Dát tip

Ano, obálka se mi teď líbí


Gora
17. 11. 2017
Dát tip

Líbí se mi změna barev, kterou prošla od prvního nápadu obálka. Souhlas s Alešem ohledně písma.


na hřbetu by stačilo jen "Měsíční povídky". To, že jde o povídkový almanach, připiš až někde uvnitř...

A písmo u povídky na zadní straně obálky je lepší nějaké čitelnější...

Jen osobní názor, ty jsi autor...:0) nebo editor, tedy...


Oldjerry
17. 11. 2017
Dát tip

O všem se dá diskutovat... začal jsem ji dělat pro sebe, abych z nečinnosti nezblbnul, ale pokud o knihu bude (a vlastně už začíná být) širší zájem, chci ji udělat takovou, aby se  líbila co největšímu poočtu zájemců.

Takž - klidně pište, co se vám zdá i nezdá...

 

Jarda


bestye
16. 11. 2017
Dát tip

Oldjerry - výborný nápad, i já bych z jednoho výtisku měla radost :c)

P.S. měli bychom nějak dotáhnout ta haiku, co říkáš? :c)

 


.duke.
16. 11. 2017
Dát tip

Není zač, jsi opravdu nejlepší povídkařka, co kdy Písmák měl. A je dobré, že to o sobě víš a dokážeš se i sama vyhlásit.


Gora
16. 11. 2017
Dát tip

.duku. - díky za trvalou přízeň, je to od tebe milé


.duke.
16. 11. 2017
Dát tip

Výtisk bych zakoupil dle toho, kteří autoři a povídky by tam byly.


.duke.
16. 11. 2017
Dát tip

Co se týče přebalu, líbí se mi to smažené vajíčko.


.duke.
16. 11. 2017
Dát tip

Nazval bych to Měsíční povídky a na zadní stranu dal nějakou krátkou povídku od Gory, ta je na písmáku nejlepší povídkářkou.


agáta5
15. 11. 2017
Dát tip

Aleši.. nápis na společnoou hrobku? však jsme z urnových hájů, nééé? :))) mě se to naopak líbí.. určitá recese je na místě


K3
15. 11. 2017
Dát tip

Je to dobrý nápad. Myslím, že to každý ocení a rád si výtisk zamluvím.


Oldjerry
15. 11. 2017
Dát tip

aleši - o textech není řeš, ale tu desku jsem udělal za 10 minut, na té ještě zapracuju...  název  zcela prostý Písmácké povídky, ten měsíc trochu rozsvítím - texty jsou dané, formát počítám A5, stran asi bude víc, než sto,  do Vánoc to nebude, to jsem  chtěluž myslím někdy v srpnu či začátkem září - to by se dalo pohodlně stihnout.

zvedavko už jsi v seznamu - pokud se nás sejde aspoň 10 tak bychomse do té dvoustovky vešli...

Irenko zítra


zvedavec
14. 11. 2017
Dát tip

Úžasný nápad, držím palce! Aj ja si prosím jeden výtlačok zarezervovať.

 


spíchnuté narychlo? Nestojí to za trochu času? Jestli máš nějaký seznam povídek, klidně mi ho pošli, rád si je přečtu a řeknu ti názor...


Oldjerry
14. 11. 2017
Dát tip

Ke kritickým připomínkám prosím i návrh řešení. Je to spíchnuté narychlo, takže to vady mít bude... nedělám si iluze ani o Pirátech, ani o sobě (:-D


agáta5
14. 11. 2017
Dát tip

mám zájem o jeden výtisk a držím palce ať se to dotáhne do zdárného konce 


Štírka
14. 11. 2017
Dát tip

Promiň, ta hrubka vznikla diktováním...


Čudla
14. 11. 2017
Dát tip

/*


fialka...
14. 11. 2017
Dát tip

Dobrý nápad, mám zájem zatím o jeden výtisk, netuším jak bych mohla pomoct


Štírka
14. 11. 2017
Dát tip

Slunce sice vypadá jak volské oko, ale koneckonců, to my přece chutná :-)


 nebo prostě "povídky měsíce" - to se dá vyložit i dvojsmyslně...

 


Oldjerry
14. 11. 2017
Dát tip

Už to tady jednou bylo, ale uznávám, že  ještě ani  zčásti konkretizované. Ona když už je vidět obálka, je to účinější, než sebelepší řeči (případně - co si bedeme namlouvat - kecy).

Šel jsem na to z druhé strany: zeptal jsem se, kdo by o knihu měl zájem, resp. kdo by měl chuť na ní spolupracovat,(výběr děl, recenze, korektura), nepřihlásil se nikdo.

Nejmenší  náklad je 10 výtisků  - 100 stran v tvrdé desce a přebalu včetně dopravy až domů asi 220 - 220 Kč.  Pokud bychom chtěli ilustrace, mám grafika, s kterým spolupracuju  už 8 let, ale zadara to není...

Pokud budou i další zájemci, můžeme se dohodnout  na podrobnostech. Teď se raději držím u země - knížku si dělám v této chvíli jen sám pro sebe - ale jak jsem naznačil nebudu dělat ofrky, pokud se zájemci najdou...

Irenko, tobě ještě napíšu...


písmáci sobě - to zní jako nápis na společnou hrobku...

co třeba čapkovské "povídky z písmácké kapsy" nebo skromně "povídkový almanach"? nebo prostě vyber titul jedné výrazné povídky a dej ji na obal, však oni ostatní autoři nebudou žárlit...:o)

jeden výtisk prosím rezervovat, rád bych ho měl ve své sbírce...díky...  


Gora
14. 11. 2017
Dát tip

Oldjerry, o nabídce spolupráce teď čtu poprvé... 

Na co stačím, s tím ti samozřejmě moc ráda pomohu. Ozvi se:-)

Obálka se mi moc líbí, nápad také!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru