Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tři dámy

17. 11. 2017
6
30
1681
Autor
Yan73

Ve vinohradském činžáku
dým prostupuje vetchá těla.
Život už je má na háku,
Smrt asi na ně zapomněla.

Tři staré dámy v županech
bydlí už týdny spokojeně.
Župany stařen neprané…
Dost! Stačilo o hygieně!

Těla tří stařen, hustý dým.
Popelník s vajgly právě přetek.
Kyslík se váže. Oxidy.
Kafe a víno, stovka retek.

Čas? Jenom pojem. Plyne tu
tiše a hladce, neskřípe nic.
Láhev má slouplou vinětu.
Vína je málo na dně sklenic.

Dopít. Spát… než se rozední
budou zas vzhůru. Spí jen lehce.
Cigareta, dnes poslední.
A Smrt je pořád nějak nechce…


30 názorů

Bačkovský
před 11 měsíci
Dát tip

Souhlas s předkritikem (nebo s předním kritikem?) Safiánem - Pěkná práce. Např. "Čas? Jenom pojem. Plyne tu tiše a hladce, ... láhev má slouplou vinětu..."


Yan73
16. 01. 2018
Dát tip

OK a jen uvádím, že nemám problém svůj názor případně změnit. Ahoj Y.


Safián
15. 01. 2018
Dát tip

Ponech si svůj názor. Podle mě je chybný, ale to je jedno.


Yan73
15. 01. 2018
Dát tip

Reagoval jsem výše i ohledně Tebou zmíněné rytmické nesouladnosti.


Safián
13. 01. 2018
Dát tip

Nevím, proč jsem dostal avízo.


Yan73
11. 01. 2018
Dát tip

Článek UJČ jsem přečet a přijde mi, že to, co tvrdím výše s ním není v rozporu. Nezdá se mi, že by se jednalo z mé strany o rytmickou chybu.

Dále jsem přemýšlel nad tím, co dílu chybí a zkusil jsem to rozvinout a předělat (vkládám to nově do doporučených).

Pěkný Nový rok Y. 

 

  

 

 

 

 


Umbratica
18. 12. 2017
Dát tip

Mirosláwku,

jsem ta poslední,která by tě do něčeho nutila. Když se mnou budeš chtít mluvit,tak se mnou mluv a když ne tak ne. Dělej jenom to,co se tobě samému chce.


Miroslawek
14. 12. 2017
Dát tip

Umbratica: jediné, co skutečně musím, je umřít ;)

V krátkém čase, který je mi momentálně dán, jediná poznámka - k přízvučnosti předložky v daném výše "diskutovaném" případě doporučuji přečíst http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=6192

 


Umbratica
14. 12. 2017
Dát tip

V aréně mám nový anglický sonet Ghotic. Až budeš mít čas,napiš mi,jestli se povedl. Dnes už odcházím. Přeju pěkný víkend.


Yan73
14. 12. 2017
Dát tip

Nepovedla:)


Umbratica
14. 12. 2017
Dát tip

Když myslíš,že tohle se nepovedlo,myslíš .že komteska Marie se povedla ?


Yan73
14. 12. 2017
Dát tip

Mě by spíš zajímalo, proč se to nepovedlo. Přemýšlím nad tím. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Umbratica
14. 12. 2017
Dát tip

Mirosláwku,

musíš ale uznat,že tahle básnička se Yanovi povedla. Když si ji čtu už asi potřetí,líbí se mi víc a víc.


Yan73
05. 12. 2017
Dát tip

OK, dík za zastavení a za reakci. Snaha byla, ahoj Y. 


Miroslawek
03. 12. 2017
Dát tip

Sympaticky soustředěný a přemýšlivý pokus na vážné téma. Že to tak docela nevyšlo nevadí, i to se počítá.


Yan73
01. 12. 2017
Dát tip

Měl jsem i otce, kamarády, sport, hospodu :)

 

Ale ty ženy tam také měly svoje místo.


Umbratica
01. 12. 2017
Dát tip

To jsi něco jako Baudelaire. Ten také vyrůstal v čistě ženském světě. Je ale zvláštní,jaké pak mělo takovéto dětství pokračování.


Yan73
01. 12. 2017
Dát tip

OK, vidím to stejně. Domov pro seniory jsem též absolvoval. Svět žen v županu (matek, babiček a sousedek) mně vždycky (už od mala)fascinoval.


Umbratica
01. 12. 2017
Dát tip

Jak víš,jsem ted' každou chvíli v domově seniorů. Musím říct,že hodně žen dožívá způsobem,který popisuje Halas. Ale ne všechny staré ženy jsou takové. Některé si dokážou si najít smysl života i tehdy,když jim všichni umřeli nebo na ně všichni zapoměli.


Yan73
01. 12. 2017
Dát tip

Staré ženy jsem předtím nečet - dík za tip. Líbilo se mi to, akorát mi přijde, že básník jim nenechal žádnou radost. Nejvíc mně dostalo, že by zřejmě chtěl z řídkých vlasů stařen vyrábět žíně pro smyčce :) asi jako vedlejšák k basničkám.

V prosinci jsem online, tak jsem zvědav. Ahoj Y.

 

 

 


Umbratica
01. 12. 2017
Dát tip

Není to kritika,je to jen takový kamarádský koment.

Nezanevřela jsem na vázaný verš,ale moje čtenáře víc baví moje verše volné. V říjnu jsem ti psala,že budu zveřejňovat občas nějaké experimentální textíky. Pořád na to nebyl čas,tak snad ted',v prosinci.


Yan73
28. 11. 2017
Dát tip

Dík za zastavení a za kritiku. Ahoj Y.


Umbratica
27. 11. 2017
Dát tip

Je to taková básnická polemika s Halasovou básní Staré ženy.(smajlík) Zrovna včera jsem si ve slovníku oživovala pojem unanimismus. - Řekla bych,že ty staré alkoholičky hned tak neumřou,protože jsou spolu a držím jim palce,aby spolu byly co nejdýl. Tip.


Yan73
23. 11. 2017
Dát tip

U předložkové vazby "o hygieně" je o nepřízvučné, takže podle mě je to v pořádku.

Dík za zastavení, ahoj Y.

 


Safián
22. 11. 2017
Dát tip

Proč rytmicky nesouladný rým: Spo-ko-je-ně/ o-hy-gi-e- ně? Má nějaký význam?

Jinak pěkná práce.


Yan73
20. 11. 2017
Dát tip

Dík za zastavení. Ahoj Y.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru