Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tsunami

Výběr: Lyryk, a2a2a, Zbora
20. 11. 2017
20
42
3248
Autor
Umbratica

 

 

 

Den po vichřici

30.10. 2017

 

Pomalé káně

kreslí své ospalé

letokruhy

na pařezy z par

 

Hvozd pokácený vichřicí

má větve už za kopcem

a kořeny ještě

v mé hlavě

 

Z krajiny vyrvaný

kus horizontu

vrátí zas do dětství les

i moje oči

 

 

Tsunami

 

Vichr se převalil přes vesnici

jako tsunami

a pěšiny jsou zaváté

listím habrů a buků

co jindy šelestí nad střechami

až do pozdního jara

 

Ted' je však mátožné ticho

v němž zní jen rýžový zpěv

košt'at nad pískem

 

V soumračném bezvětří

se jiskry  zmítají v řídkém dýmu

jako má slova

která se zatřpytí a chviličku žhnou

než zmizí z očí i z paměti

 

 

 

 

 

 

 


42 názorů

Umbratica
07. 12. 2017
Dát tip

Děkuji za tip Whitesnake. - Čtenáři ode mne chtějí hlavně volné verše a tak poslední dobou ani nic jiného nepíšu. Poptávka po vázaných verších je tady velmi nestálá. Velmi záleží na tom,kteří milovníci vázaných veršů jsou právě na Písmáku a kolik jich je.


Whitesnake
06. 12. 2017
Dát tip

za oddíl Tsunami jednoznačný tip - volné verše neumím, a tyhle proto obdivuji.


Umbratica
01. 12. 2017
Dát tip

Lerak12,

děkuji za tip i za přehnanou chválu a budu moc ráda,kdyš tě i v budoucnu některá moje básnička zaujme.


Lerak12
30. 11. 2017
Dát tip

Nádhera!  Nádherná!!


Umbratica
27. 11. 2017
Dát tip

Díky,Markel,

je to ze života,ale o příjemnějších zážitcích bych přecejen psala raději. Lepší je asi psát balady jako zábavný trochu horrorový žánr,tak jako to dělal Karel Jaromír Erben,než psát balady o tom,co jsme sami prožili.


Markel
27. 11. 2017
Dát tip

mám takové ráda, poetické, vidím to před sebou, moc pěkné *


Umbratica
27. 11. 2017
Dát tip

Nejsem škodolibá,Kolobajdo, a svoje zážitky ti nepřeju. Viděla jsem z okna padat stromy jeden za druhým a už bych to znovu zažít nechtěla.Pak jsme měsíc tu zkázu likvidovali.


Kolobajda
26. 11. 2017
Dát tip

No a u nás (na chatě) se nemůžeme dočkat ani vichřice, ani tsunami... Byla tady jenom taková malá vichřička... Jinak je mi jasné, že není co závidět...   /**


vesuvanka
23. 11. 2017
Dát tip

Umbratico, děkuji za podrobnější informaci.


Umbratica
23. 11. 2017
Dát tip

Už za komunistů se do lesa sázely jírovce a černé jeřáby. Sázely se ale jen do jeleních obor. Jírovce na úpatí kopců ale arónie(černé jeřáby) i na hřeben.

Dnes je i v lesnictví tendence vracet krajinu do původní podoby a ovocné stromy v lese původně rostly. Zatímco peckoviny a hrušně ,které pěstujeme ,jsou vyšlechtěné ze stromů většinou domácího původu,odrůdy jabloní,které pěstujeme ,jsou velmi složití kříženci. Zplaňují ovšem i tyto ušlechtilé odrůdy. Záměrně ale jabloně do lesa nikdo nesází,aspoň pokud je mi známo.


vesuvanka
23. 11. 2017
Dát tip

Umbratico,

děkuji za velmi zajímavý komentář. Vysazování ovocných stromů v lese je pro mě novinkou. Les bude tak nejen zdravější, ale i pestřejší (potrava pro zvěř a ptáky). Nevím, o které polesí se jedná, ale podle  komentáře pro Dodolu, kde popisuješ i druhy stromů,  nejspíš na horách nebo v podhůří. 


Umbratica
23. 11. 2017
Dát tip

Čudlo,pane Kvído,

moc děkuji za hvězdičku i za citoslovce.


Umbratica
23. 11. 2017
Dát tip

Lyryku,a2a2a,Zboro,

moc děkuji za vaše výběry a jsem ráda,že vás moje básničky baví.


Umbratica
23. 11. 2017
Dát tip

Dodolo,

s odstupem asi měsíce už ale vidím i pozitivní stránku události. Nový les bude vypadat jinak. Budou v něm převažovat buky a jedle a budou se tam vyskytovat i ovocné stromy(viz koment pro vesuvanku).  - Les se začne trochu podobat původnímu pralesu,který zde rostl. Jen škoda,že se toho nedožiju. Ale možná ten les navštívím v příštím životě.


Umbratica
23. 11. 2017
Dát tip

vesuvanko,

polesí,o kterém píšu,má svou vlastní školku,takže bude mít čím zalesnit budoucí holiny.Protože máš ráda přírodu,napíšu ti takovou zajímavost : dnes se vracejí do lesa ovocné stromy- třešně ptáčnice a krajové druhy hrušní a dokonce též jedlé kaštany. Sazejí se jako vysokokmeny k dubovým kůlům.


pan Kvído
22. 11. 2017
Dát tip

ach :)


Zbora
21. 11. 2017
Dát tip

Přes veškerý sentiment pro mě osobně krásné texty. Víc první.


a2a2a
21. 11. 2017
Dát tip

znovu jsem se potěšil


Lyryk
21. 11. 2017
Dát tip

5 + *


Dodola
20. 11. 2017
Dát tip

Nedivím se, že ten kus horizontu nemůžeš vykořenit z hlavy. Zatímco mraky a bouře můžou být inspirativní, víchr se dá jen přetrpět. Tě obdivuju, že o tom dokážeš takhle psát.


Čudla
20. 11. 2017
Dát tip

/*


vesuvanka
20. 11. 2017
Dát tip

Obě básně jsou krásně napsané, výstižné a smutné. TIP

 

Z krajiny vyrvaný

kus horizontu

vrátí zas do dětství les

 

Pravděpodobně jednou z prvních rostlin, která svými růžovými květy rozveselí to smutné místo než začne růst nový les,  bude vrbka úzkolistá...

 


Umbratica
20. 11. 2017
Dát tip

Kočkodane,

ten ptáček jarabáček je tam i proto,že velmi smutně zpívá.


Kočkodan
20. 11. 2017
Dát tip
Mne se líbil hned na zacátku ten ptácek jarabácek.

Umbratica
20. 11. 2017
Dát tip

Yan se mě před chvilkou ptal,jak by mělo vypadat punkerské senrjú. Když kominík zjistí že komín ucpal jeho kolega,který tam spadl loni - no to by mohlo být pěkné punkerské senrjú.


agáta5
20. 11. 2017
Dát tip

jdu mu raděj zavolat.. prej senrjú :) možná ho jednou zkusím .. ale já potřebuju víc slov, takže to asi nebude nic pro mě hehe


Umbratica
20. 11. 2017
Dát tip

To by bylo pěkné senrjú. Obvykle bývá v komíně holub,u depresivnějších lidí případně i havran.


agáta5
20. 11. 2017
Dát tip

něco spadlo... možná ten loňskej kominík :)


Umbratica
20. 11. 2017
Dát tip

Aleši,

naše zahrada ted' vypadá jako pyramidové pole v Gíze. Rádi bychom se co nejdříve těch pyramid zbavili. - Větší větve a nařezané kmeny komínem proletí ale až za dva roky. Až vyschnou.


velké větve proletí komínem, malé se postupně naštěpkují...však není kam spěchat...


Umbratica
20. 11. 2017
Dát tip

Díky,Diano,

s těmi emocemi  máš pravdu. Někdy se mi stává,že psaní tak nějak "odpustí páru v kotli".


Umbratica
20. 11. 2017
Dát tip

Agáto,

přeju ti,at' se všechno brzo vyřeší. Třeba do toho komína něco spadlo. Menší větev například.


Diana
20. 11. 2017
Dát tip

Krásné a plné citu ***


agáta5
20. 11. 2017
Dát tip

jj, postihla... až laťky lítaly... ale přežili jsme.. jen mi divně teď kouří komín.. musím si pozvat kominíka :))


Umbratica
20. 11. 2017
Dát tip

Yane,

díky za pochvalu.

 

Agáto,

na čem se obecní rada usnesla s tím nikdo nehne. My nesmíme pálit nic. Štěpkovač máme,ale jenom takový malý. Na tom bychom štěpkovali až do jara. Je to strojek tak na běžnou údržbu zahrádky ne na kalamitu.

 

Goro,

Agátu postihla vichřice taky a možná mi porozumí i víc podobně postižených.


Gora
20. 11. 2017
Dát tip

Vím, ale výborně jsi to napsala.


agáta5
20. 11. 2017
Dát tip

obecní vyhláška zakazuje pálit na zahradě větve? to bydlíš ve městě? U nás pálíme, co hoří... ale většinou to odvezu na skládku, protože to občas moc kouří, když je pořád mokro..  štěpkovač není špatný, aspoň budeš mít mulčovačku pod stromky a kytky :)


Yan73
20. 11. 2017
Dát tip

Hezký, ahoj Y.


Umbratica
20. 11. 2017
Dát tip

Skvělá ? - To jsou básničky z konce října. Vichřice se mnou tehdy řádně zamávala a - moc povzbudivé básničky to nejsou. - Lesáci jsou na tom ale podstatně hůř než my zahradníci. Zatím jen odklidili popadané stromy z cest a opravují oplocenky. Sotva ukončili jednu kalamitní těžbu,už začne další. A pak,jestli to stihnou do jara,výsadba. Každopádně kus horizontu,o kterém tady píšu už bude vypadat do konce mého života jinak než dřív.


Gora
20. 11. 2017
Dát tip

Um, jsi ve formě:-) - myšlenka tsunami skvělá, kořeny v tvé hlavě ovšem taky!


Umbratica
20. 11. 2017
Dát tip

Díky Agáto. Pomalu dokončujeme úklid zahrady. Jen nevím,co s těmi haldami posekaných větví,protože obecní vyhláška zakazuje jejich pálení.Budu muset někde sehnat velký štěpkovač.


agáta5
20. 11. 2017
Dát tip

líbí se mi rýžový zpěv košťat nad pískem... dobré vyjádření


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru