Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Čtvrtá strana trojúhelníku

28. 11. 2017
5
16
1782
Autor
Gogin

 

Můj pokoj jako by v tu chvíli měl tvar trojúhelníku. Na první pohled se nic nezměnilo – jen jedna stěna chyběla... A zrovna ta strana – o kterou se bylo potřeba opřít. To jsem ale tenkrát ovšem nemohl tušit.

Sněžilo. A já nastoupil do nové práce právě v tom největším předvánočním nákupním běsnění. A zezačátku to přitom vypadalo docela fajn. Jenže, místo toho, abych se aklimatizoval, den ode dne to bylo horší. Reklamy! Pořád ty dokola omílané reklamní slogany... „TADY JE SVĚT JEŠTĚ V POŘÁDKU...“ Jenže ono něco jaksi v pořádku nebylo. HRŮZA! Fronta zákazníků mě připadala jako filmový pás. Desítky, stovky políček kinofilmu...

Po směně jsem se zastavil na benzínce a nakoupil jsem si několik piv. Myslím tři, čtyři ... tedy žádná katastrofa, ale přece.

Dneska mám volný den. Doma nemůžu vydržet – tedy v tom svým trojúhelníku. Vyrážím do města –  píšu esmesky do různých stran. Žádná odpověď. Tak tedy volám – volám ženám, kamarádkám, se kterými jsem byl nějakou formou v kontaktu během posledního roku. Trochu jsem si popovídal – a domluvil se, že třeba ještě zavolám. Jenže v následujících dnech jsem ztratil telefon a veškeré vazby byly zpřetrhány.

Nejím. Sním třeba jeden párek v rohlíku za celý den. Jeden kolega v práci se na mě nesnesitelně lepí. Ano, ze „strážnýho anděla“ se skutečně vyklubal „strážnej“, jak mě varoval odborný lékař, ke kterému jsem byl  nakonec poslán.  Jo, když někdo dokáže předem odhadnout situaci, tak k němu vždycky nějakém způsobem přilnu. Možná až příliš – stávám se nekritickým. Možná až příliš nekritickým.

Pak mi už doktor předepsal jenom nějaké léky. Tedy nějaké léky...možná až příliš mnoho léků s neznámými cizokrajnými názvy...

Zázraky prý dělat neumí... nechal se slyšet.

Prostě čtvrtá strana trojúhelníku byla stále v nedohlednu – s mým pokojem bylo stále něco v nepořádku.

 

 


16 názorů

Gogin
30. 11. 2017
Dát tip

díky za zastevení a názory přátelé - máte v lecčems pravdu


Amale
29. 11. 2017
Dát tip

ahoj. tady je publikace překladu:

http://www.stihi.ru/2017/11/30/667


Amale
29. 11. 2017
Dát tip

harmonie je fajn... ze stavebního hlediska tři úplně stačí, o sebe opřený... vono v nejhorším stačí i dvě... 

sem si vzpomněla na svou minimu z loňska):

"máme všechno.

no, možná ne všechno.

i to nevšechno bohatě stačí.

jenže my chceme všechno."

 

ještě jednou ti díky za malinký jednoduchý intimní text, ve kterým je toho tolik namačkáno. i "strážný"...)


agáta5
29. 11. 2017
Dát tip

bych si koupila cihly a maltu a tu stěnu dostavěla.. a namalovala jí na zeleno... prášky vyhoď, kazí figuru  :)


Gogin
29. 11. 2017
Dát tip

děkuji, však to jistě zvládneš


Amale
28. 11. 2017
Dát tip

vlastně, přemýšlím, že překlad párku bude největší oříšek... snad najdu ňaký důstojný ekvivalent v ruským rychlým občerstvení...


Amale
28. 11. 2017
Dát tip

"Čtvrtá" to chci pojmenovat v překladu. tvůrčí přístup překladatele...) Souhlasíš? párek v rohlíku bude ale zachován v původní podobě, přísahám. žádnej blbej hotdog...


Gogin
28. 11. 2017
Dát tip

ó díky za pěkný komentář


Amale
28. 11. 2017
Dát tip

Zdravím tě, pane.

Toť něco pro mně zrovna teď.

Vánoce nemám ráda. Čím jsem starší, tím je mám neraději. Zato miluju trojúhelníky, prášky a párky v rohlíku. Zkrátka... můžu to přeložit? Intelekt mám sice v červených číslech, ale snad to za večer dám.

Je to takový... jak píchlavý drobeček v posteli. Díky za mini, pane.

 

 


Divočáky doporučuji pouze drbat. :-)


Gogin
28. 11. 2017
Dát tip

díky Evži - s veverky jsem zkoušel krmit jako dítě na hřbitově - s jeny to vyzkouším


Možná bys měl dělat něco jiného a aby tě to bavilo. Třeba krmit veverky. Nebo jeleny. :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru