Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Poezie Písmáku

Výběr: a2a2a
28. 11. 2017
9
20
728

použitý materiál: názvy děl na Písmáku

"teď už vím, pane Diderote, proč
hledám
prameny svobody
v ruinách pivovaru."

(Redaktor prózy)

 


jeden den
v životě člověka
jsou tři dámy
otisky růží, pomalé připojení

souznění duší
domov je svízel:
dílo přemýšlivé nálady

náboženství je opium
láska je potvora
a ráno se těším na jehnědy

 


co mi to píšeš za nesmysle?
odrazy, sebezpyt, zvrhlý
vyvrhel večera autorského čtení

Magellanovy oblaky zamračeny
jen rum, kokos a Vánoce
vědí
co je vlastně láska
(ze)nová

 


když bojoval oheň s vodou
v epigramech se řasou na víčku
byli jsme
stín a já
zrnitý obraz
poslední naděje

do 22.11.2017 můžeme získat 2 miliony
na zahraniční literaturu za 2 hlasy
100 dospělých Brňáků
nejde o vtip
v tvůrčí krizi

 


festival Den poezie začal
v liščím umírání
byly manželské etudy
katastrofální
životopis
rozcestí (1. část)
slova, kde došlo ke zmatení listů:

len sa dívajú, ako odcházíme...

znělo nostalgií
dostanu jedničku z tělocviku?

 


světla na samotách
mrtvá kráska + drogový rausch = dvě tváře
mandloní
aneb chůze a let
mají jednostranný jídelníček

jedno svítání, prosím
bez polévky bos

tohle je přepadení

 


příteli...
hřmí se mi
koroze, tektonika, pýcha, školo!

já hlupák
jantarová hlava
chce s vlky...
naposledy

 


Literární soutěž SŽ (12 - 17 let)
vyhrál kaštánek
pro babičku přízrak

 


Britský profesor psychiatrie vysvětluje, proč není pravda
soumrak zlodějko
nemá řešení
podzimní vinohradská deprese z lásky
ztracená v minulosti 1
nemá řešení
Google - rozhněvaná bohyně
nemá řešení
peklo

peklo próza měsíce

peklo jen tak

 


0,01 x myšlenka v koutě
kuželky
+ fraktura
= qílení mas v netečné noci

nedaleko
vydýchávám se na sklo

v hlubině vody
šťastné manželství
hlavou dolů

pravda o Srebrenici
labyrintem poezie

 


20 názorů

to jo, to bude vždycky dobrej název.) si myslím


Fruhling
30. 01. 2018
Dát tip
Jako "jeden den" je bezesporu dobrej název.

dík za čtení, a2a2a. jsou to jen sebrané názvy, někdy prostě jen tak, jak šly po sobě, už nevím. docela souhlasím s tím, jak to vyjádřilo zap.heslo, něco je hra s nesmyslem a něco je vážnější, a šlo o to jestli něco vznikne tímto jednoduchým seskládáním. i když občas je tam nějaké slovo, které nebylo v názvu (mělo by jich ale být co nejmíň) -- asi se to motá mezi snahou o vážný tvar a snahou o parodii na nějakou poetiku, ale zároveň ta parodie není tak jistá. navíc ani žádná jednotná poetika tam není a být nemůže, je to dílo okamžiku závislé na napsaných slovech v prostoru. vlastně to není ani tak moje dílo, jako spíš dílo písmáku.) a vzniklo to jen jako relax, což by myslím poezie být neměla - respektive je to málo. takže jen o to málo šlo.


a2a2a
26. 01. 2018
Dát tip

Ten text, či některé jeho části jsou zábavné, např. o kaštánkovi a babičce a jiné závažné, např. v hlubině vody šťastné manželství hlavou dolů a ten závěrečný verš o Srebrenici je diamantem a sám o sobě básní. Také vstup s Diderotem je vynikající. Dokonce bych řekl, že i jako celek působí spíše jako vážná poezie a ty legrácky ji nezpochybňují.


No. Je to taková hra, jestli je možný z nesouvisejících slov něco sestavit. Výsledek: Není to možné. Sice, místy mě to baví... Ale hlavně mi není jasný - přináší to něco víc než hru s nonsensem? Má to být jakože kritický, nebo naopak přitakávající? Třeba tohle "jeden den v životě člověka / jsou tři dámy / otisky růží, pomalé připojení / souznění duší / domov je svízel: / dílo přemýšlivé nálady" - to by klidně mohlo být součástí nějaké jakože "seriozní poetiky". Mně není jasný, jestli to jde s ní, nebo proti ní. Ale spíš než vytvořit nějakou ucelenost básně se to asi snaží pořád něco narušovat. Jakmile by se něco trochu začalo formovat, hned to musí něco jiného zničit nebo zpochybnit. Někde je hned vidět, že to má být prostě jenom úlet (Britský profesor psychiatrie vysvětluje, proč není pravda / soumrak zlodějko / nemá řešení / podzimní vinohradská deprese z lásky/ ztracená v minulosti 1)... Někde to zas vypadá, že chceš vytvořit něco vážnějšího (nedaleko / vydýchávám se na sklo / v hlubině vody / šťastné manželství / hlavou dolů / pravda o Srebrenici / labyrintem poezie) ...Tak já nevím, jaké to vlastně má být. Nevím nevím. A fakt si myslím, že hledat a vytvářet něco pevnějšího je důležitější než všechno narušovat, vychylovat a povrchně zpochybňovat. Jako jo, tak tě to bavilo skládat pod sebe, budiž, ale nechceš radši udělat něco pořádnýho?


CHT
30. 11. 2017
Dát tip

příteli...hřmí se mikoroze, tektonika, pýcha, školo!

já hlupákjantarová hlavachce s vlky...naposledy

 

Bárskerý z velkých za toto by se nestyděl....


Kočkodan
29. 11. 2017
Dát tip
Jak uz napsal Pan Cau, je to zajímavý nápad.

Dodola
29. 11. 2017
Dát tip

Chybí mi tam Maternova poezie umělé inteligence :-) Aspoň v nadpisu


Zbora
28. 11. 2017
Dát tip

Náhodou bezvadné. Bavilo mě to.

jeden denv životě člověkajsou tři dámyotisky růží, pomalé připojení

souznění dušídomov je svízel:dílo přemýšlivé nálady

náboženství je opiumláska je potvoraa ráno se těším na jehnědy

...v tom by se při troše snahy dal najít i nějaký hluboký filosofický přesah :)


chapem. holokaust -

                                jak zdendov mizerny zivot. 

 


ma to miestami dost vtipu. celkom fajn cvicenie....

 

 

zdendo: napriklad akykolvek komentar na pismaku?


je to povrchní, samozřejmě. zrcadlo ale je povrchní. přišlo mi, že tady poezie vzniká i tím, když otevřeš seznam děl a podíváš se na ty názvy. na to jak jdou po sobě. je to nějaká vyšší poezie písmáku, kterou nikdo neovlivňuje a přitom ji všichni ovlivňují tím jak to dílo pojmenují.. ano, Pravdu o Srebrenici jsem měla vynechat, jasně. na druhou stranu některé názvy jsou opravdu krásné, třeba Souznění duší nebo Dostanu jedničku z tělocviku.. ale je to nedotažený. chtělo by to přetvořit v něco kompaktnějšího, ale už mě opustila ta nervozita která měla za následek psaní blbostí.


Gora
28. 11. 2017
Dát tip

Á, mám tam jedno slovo:-)


Pan Cau
28. 11. 2017
Dát tip

Zajímavý nápad.A samozřejmě pošimrání ega, že jsem tam našel i své dílko.

/*


samozřejmě. tohle je naprosto nezbytečné zrcadlo.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru