Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Básnířky

Výběr: Lyryk
04. 12. 2017
19
22
1448
Autor
Umbratica

 

 

 

concetto :  věta umný úhoř se předvádivě kroutí

                                                 Wanda Heinrichová

 

 

Básnířky  I

 

Poddajný svět se deformuje

v suverénních prstíčcích

agresivních básnířek

a slova jako pijavky

z něj vysávají autentickou sílu

 

Ale jen zdánlivě

můžeme stále znásilňovat

světáckou manýrou všechno kolem

a do "svatých" dojmů a prožitků

lovit bezbranný život

 

Báseň nesmí být líbivá

benátská maska

protože karneval skončí

protože Osud

lhostejný jako Čingischán

táhne dál časem

 

 

 

Básnířky  II

 

Upíří zrcadlo neodráží

zoufalé útoky tváří

neodpovídá na otázky

stárnoucích královen

 

Ticho je bezkrevné

ticho je sádrově bledé

ticho má blanitá křídla

 

Prý "svědectví"

předvede potomkům

snad jenom přehlídku dobových střihů

pár módních obratů na molu

z něhož lze skočit mezi blesky

fotografů pro křídový papír

 

 

 

 

 


22 názorů

Umbratica
25. 03. 2019
Dát tip

Díky , atkij . Jsem ráda , že některé moje starší básničky pořád žijí .


atkij
23. 03. 2019
Dát tip

:)) procházím ledacos.


Umbratica
22. 03. 2019
Dát tip

atkij ,

jsem ráda , že jsi na mě nezapomněla a četla sis moje dílka i když jsem tu nebyla . Díky .


atkij
04. 06. 2018
Dát tip
Rozumim ti vic a vic, umb.

Umbratica
14. 12. 2017
Dát tip

Možná jsou - ovšem když se neví o tom,že jsou alkoholici.


Yan73
12. 12. 2017
Dát tip

Myslím, že alkoholici už nejsou "sexy" :)


Umbratica
11. 12. 2017
Dát tip

Lyryku,

moc děkuji za výběr. - Na tuhle básničku ještě navazuje Pasáž.  - Je to o básníkovi,který se tak nějak ztrácí v chaosu módní poezie.


Umbratica
11. 12. 2017
Dát tip

Yane,

já ale nevím,co dneska letí víc - suverénní prstíčky,které bleskově kaligraficky vyhotoví dokonalou báseň ,nebo roztřesené prsty nějakého třeba alkoholika,který těžkopádně hledá cosi až kdesi na dně duše. - Já bych spíš sázela na ty roztřesené prsty alkoholika. - Moc by mě zajímalo.co si o tom myslíš ty.


Yan73
07. 12. 2017
Dát tip

Líbí, nejvíc "suverénní prstíčky". Ahoj Y.


Umbratica
07. 12. 2017
Dát tip

aleši,

obecně vzato máš pravdu. Podle mne ale mají ženy větší schopnost intuitivně pochopit,co právě letí.

 

atkij,

tvorba - to je teprve upír !

Kam se hrabe Drákula !

 

Čudlo,

díky za hvězdičku.

 

Evženie,

pokud se člověk dožije vysokého věku,existuje velká pravděpodobnost,že se móda z jeho mládí vrátí. A to se týká i umění.


Snad se dožiji toho, až si vnoučata v dospělém věku  prohlédnou mou knihu a snad se jim bude i líbit. :-)))


Čudla
04. 12. 2017
Dát tip

/*


atkij
04. 12. 2017
Dát tip
Zafascinoval mi prostredek dvojky s anaforou. Cele bezva, jeste si drzi dost dekorum...svate dojmy, svedectvi ...trefne:)

nezužoval bych to jen na ženy, má to obecnější záběr...:o)


Umbratica
04. 12. 2017
Dát tip

Štírko,

když jsem si přečetla tvůj koment,obrátila jsem hlavu(píšu zády k oknu) a - opravdu sněží i u nás.

Nakonec ale vždycky spíš kritikové a čtenáři nakonec na svém sítě  oddělí módnost od modernosti.


Štírka
04. 12. 2017
Dát tip

Zásahy do černého! A venku tiše bíle sněží...


Umbratica
04. 12. 2017
Dát tip

Kočkodane,

i když přirovnávám Čingischána k Osudu,to jeho samotného Osud zastavil při jeho tažení do Evropy na počátku 13.stol. Už si to z dějepisu moc nepamatuji,ale tuším ,že ho zastavily dlouhé deště,povodně,nebo tak něco. Rusy sice ještě stačil porazit,ale brzy na to umřel.

Kdyby bylo ve třináctém století lepší počasí,asi bychom si dneska spolu komenty nevyměňovali.


Kočkodan
04. 12. 2017
Dát tip
Kdyby me nejaký dnesní Čingischán násilím prinutil, abych z tebe neco vypíchnul, tak by to byly oba konce. (úsmev hodný mnoha blesku)

Umbratica
04. 12. 2017
Dát tip

lawenderr,

na tebe jsem při psaní téhle básničky opravdu nemyslela a na nikoho z Písmáku. Původně jsem měla vypsaných pár jmen z Nejlepších čaských básní,kterých by se to asi týkalo,ale ani ty uvádět nebudu. Nechám to jen v obecné rovině.

Tebe by se to netýkalo už proto,že ty si hraješ. Nebereš samu sebe až tak vážně. Naopak básnířky,o kterých píšu,berou samy sebe až moc vážně a tvrdí o sobě,že jsou "pravdivé". - Inu - mohou mít ony samotné takový dojem. Jestli ten dojem sdílí i čtenář,pokud se vůbec prokouše záplavou umných, kroutících se metafor,to je otázka.


lawenderr
04. 12. 2017
Dát tip

Líbí se mi, že jsem se poznala :D vymalovalas naprosto přesně.

 Představuji si, že Čingischán, netáhl až tak lhostejně ... spíš zaníceně ... ale já tam nebyla, jen představa ...

Tahle je fakt boží, děkuju za ni


Umbratica
04. 12. 2017
Dát tip

Díky,Goro,

ty básničky jsou taky palbou do vlastních řad. Někdy je pro mne dost těžké rozlišit,co je rezonující dobový styl psaní a co už je planá manýra,co je (možná) modernost a co je jen módnost. - Je asi jen málo takových,kteří to spolehlivě rozliší. Rozliší to teprve čas a Osud(ten Čingischán).


Gora
04. 12. 2017
Dát tip

Zejména první...ve druhé prostředek...jsi šikovná:-))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru