Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Via Dolorosa

Výběr: Lyryk, Elizabeta, Santi€, Můra73, Fouckault, atkij, Gora
09. 12. 2017
65
72
9730
Autor
a2a2a

 

                   

 

Via Dolorosa

Za Janem Hrubým (Printem)                                       

 
Míjíš vlastní zastavení, jako by pokora
byla tou nejsnadnější vlastností
a v úkrytech tvých úzkostí
bylo prázdno.

Nekladeš si otázky,
nevnímáš dlažbu zašlapaných nářků,
ani ikony malované v marné naději.                               

I pokřik prodavačů tretek,
nejupřímnější, čemu lze nyní věřit,
ztrácí se kdesi za tebou.
                                                                                               
Kolik tíhy,
aby ses dotkl beztíže




72 názorů

a2a2a
před 2 měsíci
Dát tip

Lili, děkuji, opravdu voní.


Lili.
před 2 měsíci
Dát tip

Radost číst a probudit zdravou touhu závidět, že někdo tak mocně píše.

 

Tip s růží.

@)--}---------


a2a2a
11. 04. 2020
Dát tip

mikom, já děkuji moc. Už dlouho jsem nečetl tak hřejivou kritiku, že i ten vztyčený malíček mne spíše pohladil. Ale zde musím přiznat, a myslím, že to platí obecně, že když je inspirací silný zážitek nebo vztah, pak je to z více než poloviny její zásluha.


Jarodějka
01. 03. 2020
Dát tip

a2a2a, děkuji za Tvá slova. Víš, že všechno je subjektivní. Pro někoho bude prostřední část ta perla, navíc v cenném obalu. To jenom mé smuteční šaty se zachytily hned na začátku o první větev. Přežehnala jsem se, pak zatáhla za sukni, spěchala, ať neslyším nářky a křiky, ať nevidím trepky. Na konci jsem se několikrát ohlédla.

Když jsem přečetla komunikaci, bylo mi to líto. Nechi věřit, že by Print byl pomíjivý. Zůstal. 


a2a2a
29. 02. 2020
Dát tip

Jarodějko, děkuji. Jednak je milé sledovat návrat pamětníků, kteří mohou oživit ducha dobře míněné kritiky a také jsem se zamyslel, zda i bez znalosti motivace k básni dvě prostřední sloky mohou působit jako vata.


Jarodějka
29. 02. 2020
Dát tip

Za báseň NIKOMU velká poklona*


Jarodějka
29. 02. 2020
Dát tip

Nejdříve se mi to jako celek nelíbilo, perfektní začátek a konec, uprostřed vata. Neladilo mi to. Pak jsem si přečetla diskuzi, pak dílko ještě několikrát. Poslední dva řádky se zamáčkly do srdce. Po 20 letech jsem se dozvěděla jméno 


Baronku si moc neuvědomuji, tehdy, když jsme tu "řádili", Printa (Ječmínka), jak jsem mu pro nás říkávala, jsem pro sebe uchovávala a četla a snad i jemu patří zásluha za to, že jsem něco "tvořila".


a2a2a
27. 02. 2020
Dát tip

Kouzelná květinko, chybí, stejně jako Baronka. Nejen skvělí autoři, ale zejména lidé a je pro mne povzbudivé, že dodnes pociťuji jejich blahodárný vliv. A děkuji.


Chybí, stále...

Díky 


a2a2a
10. 02. 2020
Dát tip

patricia w., Oldo a B. Ezejmenij - děkuji.


patricia w.
09. 02. 2020
Dát tip

krásné a dobré :*)


vesuvanka
05. 02. 2020
Dát tip

Děkuji za Zlatý výběr této krásné a procítěné básni, věnované Printovi. Znovu jsem si ji přečetla a Honzu připomněla. Škoda, že už není mezi námi...

Jirko, moc se mně líbí i báseň NIKOMU, dávám TIP


a2a2a
04. 02. 2020
Dát tip

Uvědomuji si, že jsem atkij dosud nepoděkoval za výběr. Napravuji a děkuji stejně jako Goře.


a2a2a
04. 02. 2020
Dát tip

DN a Radovane, děkuji za vřelé ocenění.


už jen začátek - míjíš vlastní zastavení - mi pozastavilo dech, znám zastavení křížové cesty, účastním se jí a prožívám ji duchovně

no z komentářů mi vysvitlo, o co jde

takže síla


DN
02. 02. 2020
Dát tip

Nádherná. Uhnízdila se mi v srdci. 


a2a2a
11. 01. 2020
Dát tip

corriette libre, za potěšení děkuji já


dotkla se 

potěšila.

Děkuji


agáve
25. 12. 2018
Dát tip

to je krasne


Alojs
20. 12. 2018
Dát tip

Nevim jak ty, ale jsem z Ostravy stale. Z pohledu prace jsem rozkrocen mezi mezi Ostravou a Prahou. Nicmene bydlo a rodina = to vse ve stokominovem velkomeste. Navstevnost je dlabsi zcela ocividne. Navic odesli do ustrani drivejsi pismaci, kteri to tady aktivne zajistovali. Z pohledu del i kritik. Proklikal jsem si nekolik poslednich listu s novymi texty a koukal na aktivni autory a cetnost kritik u cizich del. A tady vidim dalsi rozdil, ktery muze postihovat soucasnost. Hodne autoru prispiva, ale necte ostatni... tento jednostranny cyklus neni dobry. Rad se ale budu mylit...  prece jen jsem tu par dni... po sedmi letech spanku.


a2a2a
19. 12. 2018
Dát tip

Lojzíku, děkuji, nejen tobě chybí, ačkoliv poslední rok zde šla nahoru alespoň v oblasti poezie úroveň hodně nahoru, měřeno podíem těch šikovných z  počtu účastníků. Zásluhu mají na tom zejména dívky a ženy. Nicméně posledních možná už 7 let je zde výrazně menší návštěvnost. Mýlím se, jesliže si myslím, že jsme, či alespoň byli z chacharské Ostravy?


Alojs
19. 12. 2018
Dát tip

S velkym zpozdenim mozna znovu (mozna znovu ne) nachazim... a opet (a mozna ne opet) v case predvanocnim... citlive, a-dvojko... chybi mi stary pismak...


ARNOKULT
29. 05. 2018
Dát tip

Vás si vážím - přesto odcházím. Děkuji.


a2a2a
29. 05. 2018
Dát tip

ARNOKULT

Já děkuji za návštěvu u tohoto textu i básně Starý muž.


ARNOKULT
27. 05. 2018
Dát tip

Velmi, velmi duchovní. Děkuji.


Jeff Logos
24. 05. 2018
Dát tip

není co dodat, skvělé


Debraket
22. 05. 2018
Dát tip

přesně tolik, kolik je potřeba, aby ses rozplakal nad rozlitým mlíkem


a2a2a
09. 05. 2018
Dát tip

neblaho, chybí nejen tobě, ale mnohým zde, ač na to třeba pokaždé nemyslí. Chybí jeho nekompromisní slušnost.


neblaho
09. 05. 2018
Dát tip

Print mi silně chybí. A to nepřejde. 


atkij
10. 04. 2018
Dát tip
Jeste si pamatuju, jak na me basen zapusobila na prvni precteni ... nez bylo ozrejmeno zakulisi vzniku. Ostatne cervene pole zustava, coz jsem tehdy netusila. Tisici komentar.

a2a2a
18. 03. 2018
Dát tip

Děkuji paní redaktorce Goře za výběr pro báseň, která má pro mne spíše než tvůrčí rozměr rozměr osobních okolností, za kterých vznikla


Gora
17. 03. 2018
Dát tip

Je mi ctí připojit se k ostatním.

a2a2a - díky za to, co pro Písmáka děláš. A za báseň, samozřejmě.


atkij
21. 02. 2018
Dát tip
Pusobi i univerzalne. Je dobre se obcas vracet.

a2a2a
09. 02. 2018
Dát tip

Ozzozorba, Fouckault a Čudlo, děkuji za návštěvu i ocenění i názor, byla to má poslední pocta člověku, se kterým jsem se zde cítil mnohem lépe.


Čudla
09. 02. 2018
Dát tip

Nejsem kritik, neumím moc komentovat, tak jen jedním slovem - Líbí. /-


Fouckault
20. 01. 2018
Dát tip

zesnul šlechtic mezi Písmáky, noblesní kritik ručící za své výběry kreditem citlivého a dlouhodobého redaktora a bravurního básníka, kterého těžko kdo nahradí. Neměl zapotřebí se opírat o berle literárních teorií a konstrukcí, debatovat v klubech či pod díly, jeho cesta byla cestou srdce a víry ve spojení s intuicí. To vše podloženo velkou pracovitostí a systematičností. Jeho jeden mlčenlivý výběr u začínajícího nadaného autora vydal za deset rádobyhlubokomyslných úvah pod díly zavedených autorů od nás ostatních redaktorů. Plně si zaslouží vstoupit do Písmácké síně slávy.

Printe děkujeme!


Ozzozorba
02. 01. 2018
Dát tip
Beztíže a Prázdnota nakukuje zpoza závěsu Skutečnosti.

a2a2a
29. 12. 2017
Dát tip

Děkuji Goře za podnět k původnímu slovu jakoby. Nejprve jsem jí nedával za pravdu, ale musel jsem rezignovat.


bestye
28. 12. 2017
Dát tip

pochopení, velkorysost a pokora - jak lépe Printa charakterizovat. Úcta jemu i tvým veršům. *


a2a2a
26. 12. 2017
Dát tip

Fialko,

vlastně dlužím zprávu o tvé rozkošné knížečce, veli se líbila rodičům dvojčátek a ony samotné (mají nyní 29 měsíců) pořád otevíraly stránky a sahaly na obrázky. Tatínek byl přesvědčen, že jsi obrázky malovala sama. A samozřejmě, že jsem vyzdvihl tvé osobní věnování mým krasavičkám.


fialka...
26. 12. 2017
Dát tip

Báseň Nikomu - v některých chvílích opravdu není kam utéct...

Radim - avizo čtu až teď -  děkuji za přání a také přeji zdraví a radost v roce 2018, pohodové Vánoce


CHT
22. 12. 2017
Dát tip

Ta báseň Nikomu je skvělá.


atkij
21. 12. 2017
Dát tip
Tip uz nejde ... tak jen ...radostne Vanoce a pokojnou mysl.

a2a2a
21. 12. 2017
Dát tip

atkij, jde o mé verše.


atkij
21. 12. 2017
Dát tip
Basen ... autor? Sevrelo a tak ... asi podprahove cosi...

Umbratica
21. 12. 2017
Dát tip

Je mi líto,že jsem tady printa jako aktivního autora a kritika už nezastihla.Ráda bych si s ním o ledasčem promluvila,třeba o Brně. Taky jsem tam pár let žila.  Ale jsou tady jiní a já nesmím promeškat,že tady jsou.

Přeju krásné svátky.


a2a2a
21. 12. 2017
Dát tip vesuvanka, Jarodějka

NIKOMU       (13. 5. 2008)

 

Nastalo ticho

nejhlubší jaké lze, aby bylo možné

zadržet stín kradoucí se z domu

 

A prázdná ulice klamala siestou

Nebylo kam utéct


a2a2a
21. 12. 2017
Dát tip

Děkuji Vám všem za zájem, ocenění a zejména jakousí pomyslnou účast na rozloučení nám společně milým Printem. Děkuji i Tobě, milý Honzíku (Printe). Určitě jsi tu byl společně s námi.

Dovolte mi pár poznámek ke vzniku této básně. Přibližně někdy od poloviny listopadu t.r., poté, co i Print neodpovídal na mé soukromé e-maily (byl v té době už nemocen), jsem se ve zprávách obrátil na řadu Písmáků z ranného údobí tohoto serveru, u kterých jsem předpokládal, že by mohli o Printovi vědět něco bližšího. Obrátil jsem se rovněž na brněnské biskupství (Print v Brně žil a působil a měl zde řadu křesťansky orientovaných přátel). Ke cti mnoha Písmáků svědčí to, že mi odpovídali a i když většinou nemohli posloužit uchopitelnou informací, vyjadřovali osobní starost o Printa a současně i naději, že jen dočasně pokračuje ve své, léty pěstované anonymitě.

21. 11. 2017 jsem obdržel zprávu, že zemřel Jan Hrubý, snad občanské jméno Printovo. Hned nato jsem tuto báseň napsal, ale druhý den ráno jsem se dozvěděl, že šlo o záměnu jmen, že šlo o plzeňského publicistu Jana Hrubého. Ještě jsem pak žertoval, že alespoň bude Print dlouho naživu, když už jsme ho omylem pochovali. Nu, a za necelé tři týdny došlo k nejhoršímu.

Jsem upřímně rád, že se zde na Písmáku jeho odchod setkal s tak spontánní účastí, vážím si i velmi bolestných reakcí těch, kteří v nějakém momentu byli s Printem v názorovém střetu, ale navzájm si jeden druhého vážili.

Přeji Vám požehnané Vánoce a rok 2018 ve zdraví, radosti a odvaze.


guy
18. 12. 2017
Dát tip
..

CHT
16. 12. 2017
Dát tip

​Zdar, Jiří z Ostravy.

Svatá Země: https://www.youtube.com/watch?v=Jxv1Zs0gMMk


Zbora
12. 12. 2017
Dát tip

!


vesuvanka
12. 12. 2017
Dát tip

Krásná a velmi působivá báseň, obzvláště mě zaujal závěrečný verš "Kolik tíhy, aby ses dotkl beztíže?" TIP


Marcela.K.
11. 12. 2017
Dát tip

Myslím, že už se usmívá...


som rád, že som si to prečítal


Umbratica
11. 12. 2017
Dát tip

Kolik tíhy(je potřeba),aby ses dotkl beztíže ?    To je skoro budhistická otázka.    Tip ale za celou tu křest'anskou  báseň o Cestě. Tip s velkým T.


Josephina
11. 12. 2017
Dát tip

největší poetická osobnost Písmáka ...


Danny
10. 12. 2017
Dát tip
hm...*

Lnice
10. 12. 2017
Dát tip
...smutné...

Petr.II
10. 12. 2017
Dát tip

jo, ... bude tu chybět....i jeho vnímavé kritiky... *


Autor nestojí o hlubší kritiku. Omezím se tedy jen na to, že text působí jako vyspělá poezie. Osobně se mi nejvíce líbí ta část o prodavačích tretek.


...*


Diana
10. 12. 2017
Dát tip

Složité pocity, jaké postihují člověka na  té skutečné cestě v Jeruzalémě.

Velmi působivé! ***********


Lyryk
10. 12. 2017
Dát tip

Dnes budu mít opravdu těžký den.


atkij
10. 12. 2017
Dát tip
Bolestne.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru