Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ZEMŘEL PRINT

10. 12. 2017
17
64
5955
Autor
a2a2a

 

Naposledy mi psal, jak se těší na svou již třetí cestu k Ježíšovu hrobu. Psal s vřelostí o zvláštních vibracích, které zde vnímá. Lze mu jen přát, že uměl uvěřit.  

                    

         JE MI POZDĚ * Print

Jednou mě potkáš
v hospodě nazaretské -
oslíka
na kterém náš Pán
neseděl
jak ze svých ran
sůl světa líže
bez vína, bez chleba
jenž by se komukoliv tělem stal

Do prázdných jeslí
bezdechu dech svůj dýše
zatímco On
už dávno z mrtvých vstal.

..

          

 

Zemřel Print

Výjimečný básník, autor sbírky Narcisky pro Andreje Vojtěcha (nakladatelství Gloriet) a po dlouhá léta nadobyčej laskavý  redaktor a vnímavý čtenář vašich textů. Zůstávají jeho verše. Kdykoliv se do nich začtete,  pocítíte respekt k autorovi a radost z poezie. A dost možná potěšíte i  Printa samotného. 

 Za redakci poezie a2a2a       
                                                            

 


64 názorů

K3
před měsícem
Dát tip

Škoda člověka a kamaráda zdejších Písmáků, jenž dokázal stvořit tak krásné básně jako je tahle. Snad v tom světě Tam, mu bude dopřáno dál tvořit.


ikarka dvě
19. 03. 2020
Dát tip

Prázdno... Zůstala mi jen Nicněnka a Někde sám, co jste tehdy v noci psali společně jako zeroprint. Děkuji, žes byl...


Vzal tu cestu k Ježíšovu hrobu poměrně poctivě, co?

 


zvedavec
07. 04. 2019
Dát tip

ako vidno aj z reakcií, jeho pričinením je svet lepším miestom

 


Vojtek
20. 06. 2018
Dát tip

Líto mi je moji milí

že jsem nestál opodál

Když jste se mi rozvodnili

odplynuli bůhví kam

 

Je mi smutno zašeptané

Jako nikdy nedýchám

Že mé dlaně děrované

Nezachytí vduchocár

 

Je tak smutno prázdným stěnám

Když tma slídí u mých vrat

V básni která nepřečtená

.

Čeká na vás

.

Na návrat

.

 


Vojtek
18. 06. 2018
Dát tip

*!


Alojs
19. 05. 2018
Dát tip

Rovněž se připojuji opožděně. Nebyl jsem tu dříve. A jak dlouho jsem tu nebyl, tak moc mě tato zpráva zasáhla. Print byl výrázným Písmákem. Navíc dobrosrdečným. Jsem rád, že se tady ochomýtnul kolem mých prvotin. Byla to (a stále je) pro mě čest.


Jeff Logos
11. 05. 2018
Dát tip

S notným časovým odstupem mě hluboce zasáhla smutná zpráva o Printově odchodu z tohoto světa. 

Nikdy si nepřestanu vážit Printa jako člověka nesmírně vzdělaného, citlivého a vnímavého. Patří mezi několik málo osobností, které výrazně ovlivnili formování mých názorů a postojů k životu. Lituji, že nikdy se mi nepodařilo osobně mu za všechno poděkovat, neboť jsme se znali jen virtuálně. 

 

Čest jeho památce

 

Jeff Logos (MCMLIII)


a2a2a
09. 05. 2018
Dát tip

autor: neblhaho - zkopírováno zpod básně Via Dolorosa

09.05.2018 19:09:18 neblaho

Print mi silně chybí. A to nepřejde. 


macecha
18. 04. 2018
Dát tip

Budiž mu země lehká. Díky za krásné básně Printe!


pozorovatel
06. 02. 2018
Dát tip

Je mi to moc líto...


To je konec. Jeden z prvních lidí, který jsem tady před lety poznal. Nechci tvrdit, že se Písmák obrací v niveč, ale trochu mi to tak s odchodem Printa - i když tu už v podstatě dva roky nebyl -  připadá.


zvedavec
05. 02. 2018
Dát tip

:(

 


sidonia
02. 02. 2018
Dát tip

ach

:-(


Naja
26. 01. 2018
Dát tip

Tak to ctu az ted.

Snad se stalo to v co veril....


a2a2a
22. 01. 2018
Dát tip Jarodějka

20.01.2018 17:39:11

Fouckault - redaktor poezie

zesnul šlechtic mezi Písmáky, noblesní kritik ručící za své výběry kreditem citlivého a dlouhodobého redaktora a bravurního básníka, kterého těžko kdo nahradí. Neměl zapotřebí se opírat o berle literárních teorií a konstrukcí, debatovat v klubech či pod díly, jeho cesta byla cestou srdce a víry ve spojení s intuicí. To vše podloženo velkou pracovitostí a systematičností. Jeho jeden mlčenlivý výběr u začínajícího nadaného autora vydal za deset rádobyhlubokomyslných úvah pod díly zavedených autorů od nás ostatních redaktorů. Plně si zaslouží vstoupit do Písmácké síně slávy.

Printe děkujeme!            


Je mi to líto.


a2a2a
24. 12. 2017
Dát tip Jarodějka

Milý Honzíku, Printe,

přestože jsem oznamovatelem této smutné zprávy, nedá mi to, abych nebyl i trochu osobní. Nikdy jsme se osobně nesetkali, spojovaly nás postoje při některých písmáckých haštěřeních a pak čas od času soukromá e-mailová pošta. A přesto tvůj odchod nesu už řadu dnů se smutkem. Musím však vyjádřit i vděčnost za tvé opakované lekce vstřícnosti, laskavosti a samozřejmě i poezii, která zůstvá ozdobou tohoto serveru.  Někteří Písmáci, když jsem pátral po příčinách tvé dlouhodobé nepřítomnosti zde, napsali, že jsi je míjel či jsi byl s nimi v určitém rozporu, ale dobře vím, že jsi je respektoval, zvláště pak jejich tvorbu. Je pro ně i tebe vyznamenáním, že tvůj odchod vnímají s upřímným zármutkem a jsou to lidé, kteří prokázali, že umí. A také jim touto cestou děkuji za dobrou vůli zjistit, proč zde tak dlouho scházíš. Musím také zmínit i ty Písmáky, kteří do doby, než vyšla tato zpráva, upřímně sdíleli obavy o tebe, ale také doufali, že se jen na určitý čas ukrýváš ve své, jistě odůvodněné anonymitě.

A ještě jeden postřeh. Byl jsi upřímně věřícím člověkem a málo kdo mne tolik povzbudil ve své víře jako ty. Za to ti děkuji. A hlavně jsem rád, že jsi našel cestu, po které ses nakonec vydal, jak pevně věřím, s novou oprávněnou nadějí.


Norsko 1
24. 12. 2017
Dát tip

Mnohému mne naučil a pro svou empatii byl mi velmi blízký


Ferry
19. 12. 2017
Dát tip

Sbohem, příteli, děkuji, že jsi byl.

 


guy
18. 12. 2017
Dát tip
Byl tu pro mě vzorem laskavosti .. mimo jiné je mi hodně líto, že už tu není

Zuzulinka
15. 12. 2017
Dát tip

ach, další klenot putuje do míst, kde je prý bytí lehké... myslím na něj, úžasný člověk...


stenos
13. 12. 2017
Dát tip

Neviděl jsem ho, neznal jsem jeho hlas....  Děkuji za každou napsanou hlásku a dobrou, milý.


CHT
13. 12. 2017
Dát tip

musím zaklít sám sebe, abych se sem už nevracel.

protože jsem printa neznal.

ale co tu ty reakce vytvořily je fakt svým způsobem autentické....autentická tvorba.

Oldjerry

howgh


.duke.
13. 12. 2017
Dát tip

print už je v nebi, to je jistý


CHT
13. 12. 2017
Dát tip

jak to tak sleduji, dávám jen tichý tip té, co nám vládne...

(což nemusí být vždycky smrt)

smekám hučku


vesuvanka
12. 12. 2017
Dát tip

Jirko, to je mně moc líto...


Jen mlčím


Admin A
12. 12. 2017
Dát tip

:-(((


:(


Whitesnake
12. 12. 2017
Dát tip

Budiž mu víra lehká. Měl jsem ho rád.


Marcela.K.
11. 12. 2017
Dát tip

Občas jsem se, během těch dvou let, podívala na jeho stránku, jestli se už konečně zase přihlásil. Dnes jsem se dozvěděla, že už se tu nepotkáme.... je mi to líto. Nesmírně. Přesto věřím, že jednou se sejdeme  doopravdy.  Bylo mi ctí ho znát alespoň tak, jak mi to dovolil. Díky, Janíčku...


salomesr
11. 12. 2017
Dát tip

Ach...


dadadik
11. 12. 2017
Dát tip

je mi to líto....


Štírka
11. 12. 2017
Dát tip

Vždy je škoda, když něco dobrého končí. Print... už zvukem svého jména... byl zdejší stálicí, legendou, dá se říci. Patří k Písmáku od prvých jeho chvil... a zůstane v povědomí a  v srdcích...

Teď už nezměním, že jsem se s ním potkala jen tady ve světě, který je a není... A nás ostatní běh věcí snad popostrčí k tomu, že nebudeme odkládat to, co bychom chtěli... na až někdy... ono to prostě... "nefunguje"...

Printe,budeš tu moc chybět !!!


Lnice
11. 12. 2017
Dát tip

...a zvedl bílý kamínek mezi černými...jako vlna...jako zrnko moře...

je mi to líto...


oleandr
11. 12. 2017
Dát tip

škoda ho, byl to dobrý vnímavý básník a redaktor, smutno je


Oldjerry
11. 12. 2017
Dát tip

To nebyl  dobrý vstup do dne: Gora se mne dnes zeptala: Ty jsi znal Printa? 

Okamžitě mne napadlo, co se stalo a pak jsem zjistil, že je to bohužel - pravda. Nic nepomáhají stará úsloví o tom, že to čeká všechny - tedy i básníky a stejně lidi dobré jako ty druhé - a jako vždy je mi smutno, když odejde někdo, kdo se účastnil formování - i jen části - mého života...

...a Jenda to byl spolu s a2a2a, kdo mne svým způsobem přístupu k autorům i t. zv. druhého sledu (a možná třetího - sám sebe člověk nikdy nehodnotí  reálně) »podrželi«, když jsem se rozpadal po útocích seniora a pár dalších zlomyslných rejpalů. Jsem tomu rád, protože i teď, jako skoro osmdesátiletý, tak i jako mladý, jsem rád »někam patřil«... a patřit k Písmákům mi naplnilo slušný kus života.

S postupujícím věkem si to uvědomuji čím dál naléhavěji.

Na Jana vzpomenu vždy, dokud budu schopen s Písmákem komunikovat... spolu se vzpomínkou Bíšu, Baronku a další, kteří mi nějak zmizeli z obzoru, aniž bych věděl proč.

Jen tuším... a tobě Jiří, děkuji za krásný poslední hold Janovi...

 


Falka
10. 12. 2017
Dát tip

Netušila jsem, že se ten zdánlivě nahodilý překlad smuteční básně bude tolik hodit tak brzy - že nebyl nanečisto.

Věnuji ho zpětně, Printe, Tobě a budu ho s Tebou mít už napořád spojený. Tvou smrtí Tvá ani naše práce nekončí, kéž se té radosti, celistvosti a čistoty ještě společně dohrabeme. Zatím se, stižena bytím, i skrze Tebe dál učím zpívat.Je mi ctí, že se naše existence dotknuly. Opatruj tam. Já tady také.

j.*~ 

Netknuté

 

Jest zlomenost,

z níž vzejde nedotknuté

Jest udolání,

z nějž vzchází odolnost

Smutek jest

za vším soužením, jenž vede k radosti

Jest křehkost,

z jejíchž hlubin se vynoří síla

 

Jest prázdnota

příliš veliká pro slova,

jíž procházíme při každé ztrátě

a puzeni z její tmy

jsme stiženi bytím

 

Jest pláč, hlubší než každý zvuk,

jehož zubaté kraje se hrouží do srdce,

jak se vlamujeme do místa uvnitř,

jež jest nezlomné a celistvé,

a tím se učíme zpívat

*~

 

http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=483182


Jinovata
10. 12. 2017
Dát tip

ve stínu sluním se

na slunci stydím se.

Přemýšlím nad slovy

co tělem se nestanou

Nad těly

co ve slovech rozplynou se

Ty nudná každodenní mano...

Chci říhat křepelkami!


Danny
10. 12. 2017
Dát tip
Nevím co napsat. Nějakou dobu jsem snil, že se s ním někdy setkám. Takže k tomu nedojde: nebo možná k tomu dojde až v posmrtném životě... nebo možná ani tam ne. Promiňte, plácám. Nechť odpočívá v pokoji. Jeho básně mě inspirovaly a jak tak vidím, nejen mě.

Rivka
10. 12. 2017
Dát tip
Na tváři chmýří se babího léta žal...

LaMouette
10. 12. 2017
Dát tip

Nezapomenu, Printíí. A děkuji za všechno.


Miroslawek
10. 12. 2017
Dát tip

Chtěl jsem napsat... něco odpovídajícího... dva malí tataříni právě převracející náš byt na ruby tomu bohužel nepřejí... ale zároveň mi připomněli přirozený běh věcí. Jedni mají vše před sebou, jiní už za sebou. A asi je to tak v pořádku. Což neznamená, že mi není smutno. Je a velmi.


Elizabeta
10. 12. 2017
Dát tip

Děkuji, že jsi to za všechny napsal. Pokoj jeho duši... 


Lyryk
10. 12. 2017
Dát tip

Tak z toho mi jde mráz po zádech. Věčná škoda.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru