Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Traklovská noc

11. 12. 2017
17
19
879
Autor
Umbratica

 

 

 

 

Traklovská noc

 

Po dávné vůni

zbyl v paměti jen chlór

a torza šeříků

odvětvených na počátku jara

 

Na prostěradlo po mrtvém

vlající na dvoře pod lucernou

znova a znova zkouší přistát

omámený smrtihlav

 

Poslední okna špitálu

svým věčným světlem snad postaví do tmy

obranný val

 

Slova se tříští o stěny cimry

nebo se od zdí vracejí zpátky

a šikují se na jazyku

k novému útoku na ticho

a zatímco jiní

opilí koncem jakési války

vydupávají tancem z hlíny

zakopaný smích

básníka pálí v studené dlani

olověný hrách

 

 

 

 


19 názorů

Umbratica
18. 12. 2017
Dát tip

Vážím si toho,že se ti líbilo. Evidentně ale nikdo nepochopil,že jde o jinotaj : Pan Básník se octl v současném ghettu a módní trendy v současné poezii ho velmi velmi vyděsily. Proto by rád dostal rozhřešení od postavy v bílé říze,která je tak nějak mimo módní trend. Báseň byla původně spojena s Básnířkami,pak by se asi dala pochopit v souvislostech Básnířek. Mně se to ale zdálo moc dlouhé,tak jsem to rozdělila.  - To jsem ti tuším i psala v tom smasaném komentu.


Dodola
18. 12. 2017
Dát tip

To "panoptikum" nebylo nepovedené


Umbratica
18. 12. 2017
Dát tip

Dodolo,

když vím,že básnička nemá šanci dostat 15 tipů,tak ji smažu. Že sis nepřečetla opověd' na svůj koment mě mrzí. - Máš pravdu - to se může stát a vypadá to pak jako neslušnost. Takže ode dneška budu vše nepovedené mazat až počátkem dalšího měsíce. 


Dodola
14. 12. 2017
Dát tip

Proč jsi smazala Pasáž? Ani jsem si nestihla přečíst avízo.


Umbratica
14. 12. 2017
Dát tip

Diano,

je to taková hororová náladovka.

 

Leraku,

díky. Černý samet ? - Jak lichotivé ! Myslela jsem,že je ta báseň příliš depresivní.

 

atkij,

zkouším různé poetiky. Takto bych se ale bála psát pořád. Nerada děsím lidi i když - to by mi poměrně šlo. Ve skutečnosti jsem ale hlavně básnířkou vázaného verše. Jeden ghotický sonet mám právě v aréně,pokud by tě zajímal.

 

dodolo,

lišaj smrtihlav byl za mého dětství běžný. Dnes je poměrně vzácný.Možná je to tím,že pěstujeme málo brambor,což je jeho živná rostlina. Za to bělásků řepkových přibývá,ale o těch se mi psát nechce.

 

black8,

už podle jména je zřejmé,že se ti asi budou líbit temné básně. Jednu takovou bych pro tebe ještě měla - svůj sonet Ghotic v aréně.

 

Čudlo,4U,

děkuji za tip.

 


4U
12. 12. 2017
Dát tip

líbí *


black8
12. 12. 2017
Dát tip

naozaj má v sebe niečo ponuré. mám rada, keď vedia básne malovať obrazy.*


Dodola
11. 12. 2017
Dát tip

Pokusy smrtihlava o přistání na prostěradle po mrtvém... brr. V realitě často není místo pro tuhle husinu, žije i umírá se jak na běžícím pásu. Bohužel...


atkij
11. 12. 2017
Dát tip
Jsi vyborna basnirka. Tema me uplne nechytlo, muj problem. Ale napsane zajimave.

Štírka
11. 12. 2017
Dát tip

díky za krásné přiblížení situace....


Lerak12
11. 12. 2017
Dát tip

Tak to asi bude, Umbratiko. Taková je slovanská duše! Dokáže být plná humoru a smutku. Vlastně taková severská a jižňanská nátura pospolu. Ale nic na tom, kdyby v ní nebyla "ta ne zpontálnost" projevu. Snad na papíře-to ano. Opravdu zdařilý černý samet. Líbí se mi to! 


Čudla
11. 12. 2017
Dát tip

/*


Umbratica
11. 12. 2017
Dát tip

Kočkodane,

jak jsem psala kdysi blešaté zpěvačce : mám různé poetiky a matu tělem. Nechci v tom za blešatou zpěvačkou nikterak zůstrávat pozadu.


Kočkodan
11. 12. 2017
Dát tip
Puvodne jsem se chtel s vypíchnutím pridat ke Stírce, ale po opetovném prectení Gorina favorita... U tebe je to z vyzdvihováním casto docela problem. (nemyslím fyzické - lehkotonázní smajlík)

Diana
11. 12. 2017
Dát tip

Tak tohle je horor! Uf!*


Umbratica
11. 12. 2017
Dát tip

Štírko,

básníci jako Trakl opravdu píší o své bezmoci a nemohoucnosti. Jenže Trakl by se asi strašně divil,jak obrovský ohlas jeho dílo nakonec mělo. Možná by ho i potěšilo,jak podstatně ovlivnily jeho básně českou poezii(Halas,Reynek),protože to byl (po matce) napůl Čech. - Inu - slovanská duše se v něm nezapřela.


Umbratica
11. 12. 2017
Dát tip

Trakl byl velmi depresivní básník. Ale přiznám se,že jsem název Traklovská noc dala té básničce až dodatečně. - Když jsem totiž byla naposled na Písmáku,nemohla jsem si nevšimnout,že se tu najednou objevují jakési velmi temné entity S Minimem Sladkým v čele. - Ve čtvrtek v noci jsem se tedy pokusila psát tak,jak jsem psávala kdysi a jak píší ony temné entity,pro které je asi současná nadvláda Noci nejinspirativnějším obdobím roku.


Štírka
11. 12. 2017
Dát tip

Slova se tříští o stěny cimry nebo se od zdí vracejí zpátky

A šikují se na jazyku k novému útoku na ticho...

=úplně přesný popis nemocniční bezmoci...


Gora
11. 12. 2017
Dát tip

Depresivní četba -  nejvíc asi -

opilí koncem jakési války

vydupávají tancem z hlíny

zakopaný smích


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru