Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vyhnálovské klávesy

18. 12. 2017
21
21
1173
Autor
Umbratica

 

 

 

Vyhnálovské klávesy

 

Jak báječné by bylo do kláves

vír emocí smět svými prsty vložit !

Ves vyběhla by rázem na náves :

"Což ona sama tohle mohla složit ?"

Mít harmónium nebo cembalo

a před koncertem otevřít vždy okno...

Kluk zapomněl by rázem na balón

i penzista co šel si právě loknout

by na lavičku klesl pod lípu

a okouzlen by naslouchal a zíral

a hospodský by slzel na pípu

a v půllitrech by byla správná míra

              Žel ani starý klavír nevlastním

              Cit vkládat musím dál jen do básní

 

 

 

 

 


21 názorů

Umbratica
15. 01. 2018
Dát tip

A ještě hezčí má básničky. Myslím,že i Morgenstern by se od něj mohl něco naučit.


Yan73
11. 01. 2018
Dát tip

Otakara Mrkvičku jsem si vygooglil, má hezký jméno. Y.


Umbratica
21. 12. 2017
Dát tip

gabi,

když máš raději volný verš, možná by se ti líbila moje dnešní Noční hlídka.A díky za típek.

 

fialko,knihomole,pane Kvído,Evženie,4U,

děkuji za tip a jsem moc ráda,že vás pořád bavím.

 

Leraku,

pro mě jsou notami spíš hlásky. Ráda si hraju s eufonií i aliteracemi. Ve vázaném verši to někteří i očekávají,ve volném verši už tak ne.

 

White,

třeba se mi časem podaří kápnout i tobě do noty. Budu hledat pro anglický sonet nové vyjadřovací polohy a třeba některá pobaví i tebe.

 

Muamarku,

třba si tady mých textíků nějaký ten hudebník všimne.

 

Mwk,

samozřejmě,že to není míněno vážně. Už jsi někdy viděl vážně míněné dada ? Mým vzorem je spíše Otakar Mrkvička než Ivan Diviš,ale občas jsem i vážná a v takových případech,bychom se spolu možná mohli o lecčems pobavit.

 

silene,

mám různé poetiky. Ráda bych byla tak krásně rozpolcená a mnohotvárná jako byl třeba Picasso.

 

 


Silene
21. 12. 2017
Dát tip

A mně to přijde jako humorná nostalgie, i když myslím, že tak zrovna nepsáváš, nejistý smajlík. Takový tvůj Elektrický valčík. 

Rozhodně se nevysmívám, jen usmívám.


Miroslawek
20. 12. 2017
Dát tip

Marně hledám, co bych napsal. Myslím smysluplného. Báseň mě nebaví, přijde mi nudná a prázdná. Místy si i říkám, jestli je to skutečně míněno vážně, jestli to není parodie.


pan Kvído
19. 12. 2017
Dát tip

krááááásné dílko :)


Whitesnake
19. 12. 2017
Dát tip

och, není víc, než se ptáti návsi, by to sama zvládla, tohle je soned tzv. urputný, křečovitý, nijaký :-(


Muamarek
19. 12. 2017
Dát tip

Tohle je krásné poetické a současně to vnímám jako parádní písňový text...

 

 


4U
18. 12. 2017
Dát tip

líbí *


Lerak12
18. 12. 2017
Dát tip

Verše jsou noty. Kdo má poetický sluh ten si je rozezní. To já poznám, když mi je mravenci roznašejí po zádech. Jako sonet mi to příliš nezní. Ale verše jsou to Tvé, značkové! Pěkné!


To by bylo moc pěkné. /T


Um, už som sa viackrát zmienila, že dávam prednosť súčasnejšej poézii, voľnému veršu, ktorý nezväzuje, ale ak niekto umí, dokážem oceniť a to si ty...rytmus melódia, báseň spieva*


Báseň pekná, aj Kočkodanov prídavok.


fialka...
18. 12. 2017
Dát tip

Nádherná hudba, díky :)


Umbratica
18. 12. 2017
Dát tip

Díky za básničku,Kočkodane. - Ještě jsi mě ale neslyšel hrát na harmónium, tak nebud' tak kategorický. To,co bych hrála já,to ve Vyhnálově ještě nikdo neslyšel. To si piš.


Kočkodan
18. 12. 2017
Dát tip
V knihovne sedí zas Umbratica, z líného Písmone nejdríve vzlyká, nyní vsak pred PC v pohode ceká, precte si mezitím Frantu L. Veka. Litweb ji louskání umoznil znacne, Jirásek hotový, Tolstého zacne... A tvuj sonetík se mi moc líbí, i kdyz je v jednom znacne nerealistický - chlapa jdoucího na pívo nezastaví nic! ;-)

Umbratica
18. 12. 2017
Dát tip

Až se to vyřeší,určitě budu vděčná za tvůj koment,gabi. Já zatím neodchazím. Do každé cesty za internetem musím investovat nejen čas,ale i trochu benzínu. - Snad aspoň stihnu odpovědět na avíza.


um, nie je to tvoj problém, máme ho všetci, nemám na to  nervy, odchádzam, snáď sa to časom vyrieši


Umbratica
18. 12. 2017
Dát tip

Danny,

počítač bych dnes ráno nejraději rozbila kladivem. Nejdřím nebylo možné se na Písmák vůbec napojit a ted' je to tak pomalé,že nevím,jestli nemám jít domů(napojuji se z knihovny).

 

Dodolo,

jsem ráda,že někteří tu hudbu v mých sonetech slyší. Čím víc lidí tu hudbu bude slyšet,tím víc sonetů budu vkládat.

Díky za típek oběma.


Dodola
18. 12. 2017
Dát tip

Verš (nejen) vázaný má taky svou melodii, ale i příroda "hraje". Jinak v létě, jinak teď vzimě, jinak ve slunném listnatém lese, jinak v hlubokém jehličnatém "černém" lese, jinak v otevřené krajině... neboj, ty melodie jsou v těch básních slyšet :-)


Danny
18. 12. 2017
Dát tip
a kdybys chtěla, aby počítač do nebes ti vylít klávesy bys potřebovala Control, Alt a Delete.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru