Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tři přání

21. 12. 2017
8
16
1892
Autor
bixley

Pohádka opravdu pro děti

U Nováků byly přípravy na Štědrý večer v plném proudu. Maminka v kuchyni chystala bramborový salát a cukroví, Honzík zdobil stromeček a tatínek se právě chystal zabít kapra.

Vešel do koupelny, kde ve vaně plaval kapr a chtěl ho vytáhnout.

Kapr však náhle promluvil: „Prosím, nezabíjejte mě. Splním vám tři přání.“

Tatínek se zarazil. O mluvícím kaprovi ještě nikdy neslyšel. Šel se poradit do kuchyně za maminkou.

„Tak ho pustíme a já k večeři udělám houbového kubu,“ mínila maminka.

Tatínek souhlasil a všichni šli do koupelny.

„Každý si můžete něco přát,“ opakoval kapr.

„No, tak já bych si přál,“ začal tatínek, „aby náš soused, který je už několik měsíců bez práce, našel práci.“ V duchu však myslel na to, jak by to bylo krásné, kdyby si mohl koupit nové auto.

„Já bych si přála,“ přidala se maminka, „aby naše babička nemusela jít s očima na operaci a viděla jako dřív.“ I maminka měla své tajné přání, které neřekla nahlas. Ve skutečnosti si přála novou pračku. Ta stará už dosluhovala.

„A já bych si přál,“ řekl Honzík, „aby byl můj kamarád David zdravý a nemusel jezdit na vozíčku.“ Také Honzík ovšem myslel v duchu na něco úplně jiného. Už dlouho toužil po kole, ale bylo moc drahé.

„Líbí se mi, že myslíte na druhé,“ řekl kapr s uspokojením, „vaše přání vám budou splněna.“

A tak vzal tatínek kapra a zanesl ho zpátky do řeky. Kapr se vynořil z vody a zavolal: „Děkuju!“

Tatínek moc nevěřil, že by kapr mohl tato přání splnit. Byl rád, že udělal dobrý skutek.

Maminka udělala k večeři houbového kubu a všem moc chutnal. Potom zazvonil zvoneček a oni šli k ozdobenému stromečku podívat se, co jim nadělil ježíšek. Všichni byli s dárky spokojení, i když byly malé a skromné.

Honzík potom odešel s dárky do svého pokoje a vtom vykřikl: „Já mám kolo! Moc jsem si ho přál!“ Rodiče se hned šli za ním podívat. Opravdu, stálo tam nové kolo! Maminka si vzpomněla na svoje tajné přání a šla se honem podívat do koupelny. Nevěřila vlastním očím, byla tam opravdunová pračka! Když to tatínek zjistil, hned vyhlédl z okna na ulici. I jemu se přání splnilo. Místo jejich starého auta tam stálo zbrusu nové! Kapr vyslyšel jejich tajná přání.

Když přišel Honzík po vánočních prázdninách do školy, jeho kamarád David už na vozíčku neseděl. Chodil jako ostatní kluci. Tatínek potkal souseda a ten mu radostně oznamoval, že už má práci. A babička viděla jako dřív. Krásný dárek od kouzelného kapra!

Od té doby Novákovi kapra nikdy na vánoce nekoupili. Přáli si, aby takové štěstí potkalo i jiné lidi.


16 názorů

bixley
29. 03. 2021
Dát tip

jamardi, určitě i v reálném životě.


Jamardi
29. 03. 2021
Dát tip

Někdy se podaří něco, co se nečeká.


Lakrov
03. 01. 2018
Dát tip

Vlídná, mírná, prostě vánoční a snad i trochu poučná; jen nejspíš tak  pro minulou nebo předminulou generaci dětí. Ale třeba jednou někdo  bude zas mít ve vaně toho kouzelného Kapra a bude-li si přát,  aby se ty nedobyvačné časy vrátily, ony se vrátí a třeba i nějaké tajné  přání se mu splní. S tím, co nevyslovíme, se bohužel nedá nic dělat,  ono to v nás stejně je...  Tip.  


Ozzozorba
29. 12. 2017
Dát tip
A co takhle: když kapra vypustili do řeky, udělal "tůdle nůdle" a byl pryč a s ním i naděje na splněná přání. -chytrý kapr-

fialka...
28. 12. 2017
Dát tip

Tři přání trochu jinak :) moc milé


bixley
28. 12. 2017
Dát tip

Člověk musí vědět, jak a co si přát. Jednou v dětství jsem házela mince do jakési studny a říkala jsem "ať se stane to a to", no, bylo toho moc. Můj mladší bratr to vyřešil. Hodil do studny minci a řekl "Ať mám celej život šťastnej." A skutečně se mu mnoho věcí splnilo, i když je nevyjmenoval. :-)

Díky.


bixley
25. 12. 2017
Dát tip

Děkuji, potěšilo. Hezké vánoce.


a2a2a
24. 12. 2017
Dát tip

Stručné a milé


Dodola
24. 12. 2017
Dát tip

Přej a bude ti přáno... se říká...


bixley
23. 12. 2017
Dát tip

Jsi moje spřízněná duše. :-)


Gora
22. 12. 2017
Dát tip

Já jsem  pochopila - v tom je  to krásné, myslet na druhé:-), i když se to třeba nevyplatí.


bixley
22. 12. 2017
Dát tip

Díky. Chtěla jsem tím příběhem říct, že myslet na druhé se vyplatí. :-)


Gora
22. 12. 2017
Dát tip

To je pěkné jako správný vánoční příběh - má tajemství a dobré konce:-)))


Cimanad
22. 12. 2017
Dát tip

Netrpělivě jsem čekala, jak to dopadne - a dobrý. Pěkný !


bixley
21. 12. 2017
Dát tip

Až se ti ta škeble rozpadne, tak budeš volat toho snědenýho kapra! :-)))


agáta5
21. 12. 2017
Dát tip

to je blbý jako sám život :))) já bych kapra snědla, ráno jela v tom svým škopku k mladejm, vyprala na valše........ :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru