Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bez pozvania

02. 01. 2018
8
12
1249
Autor
zvedavec

 

Keď odmietaná

 

bolesť 

v žití sa prihovára,

 

v hĺbkach srdca rastie 
súcitu, súzneniu 
katedrála,


až vďaka nej nájdem 
sestru, brata,
z necitlivej sochy sa mením 
snáď aj na človeka

 

 

nedocenenej aj jej vravím

 

vďaka.


12 názorů

áno, tomuto rozumiem *


Lerak12
03. 01. 2018
Dát tip

Ach jo. Ta má roztržitost. "Nietszche."


Lerak12
03. 01. 2018
Dát tip

Tady je vidět, že žádné universum neexistule. Život každého je "unikátní" a zřejmě Příroda (alias mnou určený Bůh) ví, proč je potřebná lidská rozmanitost. Možná závist, nenávist, zlo, rasizmus, chamtivost po penězích a touha po moci,  je "jeho" nástroj k rozlišení protikladů. A samozřejmě k naší regulaci.Dost obšírně o tom pojednává Nitze v díle "Mimo dobro a zlo." Nebo také můj oblíbenec Luc Ferry. Jo, jo. Život je složitý!  


Gora
03. 01. 2018
Dát tip

Dobrá diskuse. Znám také pár lidí, kteří následkem bolesti naopak vidí už jen sami sebe...každý člověk je jiný:-)


zvedavec
03. 01. 2018
Dát tip

Zdravím Vás, priatelia! K bolesti: Nikomu utrpenie neprajem, ani sebe, avšak všimla som si aj ja, že ľudia, ktorí žijú bezproblémový život sú/a dokonca aj stávajú sa menej citlivými a súcitnými voči trápeniu sa iných. Nie je zaujímavý napr. tento článok?: 

https://www.aktuality.sk/clanok/393008/cim-ste-chudobnejsi-tym-ste-vnimavejsi/


Lerak12
02. 01. 2018
Dát tip

Cítím (bolest,) tedy jsem, něco jako známé "Myslím, tedy jsem?" Každý by jistě bral raději to myšlení. To tolik nebolí - tedy, většinou! Ale na tom tvém komentu, Dodolo, fakt něco je. 


Dodola
02. 01. 2018
Dát tip

Prostá, přitom náročná báseň. Připomíná mi citát současného dalajlámy - "Bolest je dar, který nikdo nechce". To prolnutí s druhými z toho vystupuje tak nenásilně. Jakobys nevěřila, že utrpení může být nesmyslné, zbytečné. Možná má opravdu každé utrpení svůj neodhalený smysl...


Lerak12
02. 01. 2018
Dát tip

Soucit a moudro, když se spolu obejmou kolem ramen. Celá příroda by poděkovala.


zvedavec
02. 01. 2018
Dát tip

Aj Vám, priatelia,  za prečítanie, aj príhovor -  srdečné vďaka.

 


Gora
02. 01. 2018
Dát tip

Hodně pravdy v několika verších:-)


Oldjerry
02. 01. 2018
Dát tip

zvedavko - to je neobyčejně vyzrálá věc - moc se mi líbí a tak lituji, že na Písmoni nelze dát více, než jeden tip.  Jenže - nevím, jestli je vůbec možné z obecného pohledu objektivně stanovit  - sám sobě -  nějaké násobky »líbí« - »líbí dvakrát« - »líbí pět a půlkrát«.

Takže líbí a jeden tip (:-D


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru