Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Konstelace

Výběr: Lyryk, Zbora, a2a2a, Fouckault
04. 01. 2018
28
39
4023
Autor
Umbratica

 

 

Skončil ohňostroj -

Na tichém nebi zbyly

nudné stálice

 

 

 


39 názorů

kvaj
01. 03. 2018
Dát tip

Není zač.


Umbratica
01. 03. 2018
Dát tip

Dík za tip,kvaji.


kvaj
26. 02. 2018
Dát tip

Tip. Co víc říct.


Umbratica
19. 02. 2018
Dát tip

Díky za pochvalu,MarKu.


MarK.
18. 02. 2018
Dát tip
Vyborna. *

Umbratica
08. 02. 2018
Dát tip

Radovane ,

moc děkuji za koment a tip ještě po tak dlouhé době od jejího zveřejnění.


integrovaná kvalita


Umbratica
29. 01. 2018
Dát tip

Myslím , že nadále nebude důvod k nějakým případným diskusím o haiku.V dohledné době nebudu žádná haiku zveřejňovat a budu podporovat jenom ty autory haiku,kteří v minulosti podporovali mě.

Co se ale týče volného nebo vázaného verše,určitě by mě tvé krtitky zajímaly.


Umbratica
25. 01. 2018
Dát tip

Můro,

o teorii haiku jsem byla připravená diskutovat s tebou i s jinými případnými zájemci o diskusi před rokem touto dobou. Dlouho jsem se na to připravovala a věř tomu,že jsem přečetla hodně zenové literatury týkající se haiku. Jenže zájem o mé překlady Bašóa a o diskusi se mnou tady nebyl veškerý žádný. Přizpůsobila jsem se tedy dnešní době,kdy si každý  žije ve své bublině a kdy ho ti ostatní zajímají teprve tehdy,když s ním souhlasí. - Dnes tak jako tak jsou i názory jen záležitostí trhu. Každý si na trhu vybere takové názory,které jemu osobně vyhovují.


Můra73
22. 01. 2018
Dát tip

Umbratica, každý kdo se o haiku skutečně zajímá, pravidla zná. Pokud někdo píše texty bez ohledu na základní požadavky na formu, píše miniatury. Ne haiku.

 


Umbratica
22. 01. 2018
Dát tip

Fouckaulte,

moc děkuji za výběr.

 

a2a2a ,

můžeš mít pravdu. Bylo by ale třeba vypracovat novou a přesnou definici toho , co je v našich domácích podmínkách považováno za kategorii haiku. Obávám se , že to současné české haiku nemá s tím původním japonským naprosto nic společného. Vznikl nový literární útvar odvozený spíše z americké než z japonské tradice a žije si vlastním životem. To musí vzít postupem doby na vědomí každý,kdo se haiku zabývá.


a2a2a
20. 01. 2018
Dát tip

Až nyní jsem si všiml, že je zde uvedena kategorie haiku, což zřejmě není přesné. Spíše to vnímám jako hezkou miniaturu


Umbratica
08. 01. 2018
Dát tip

atkij,

k svým závěrům musíš vždycky dospět vlastní hlavou. Názory ostatních musíme vždycky brát jen jako alternativu,kterou vezmeme v úvahu.

 

A nebo v populární hudbě,Evženie.

 

Díky,Alane Noaku.

 

Fialko,

kromě stálic jsou tu i supernovy. Ty sice všechno přezáří,kralují ale jen chvíli.

 

CHT,

některé stálice odcházejí,jiné přicházejí,ale slyšela jsem,že být stálicí je dřina.


Umbratica
08. 01. 2018
Dát tip

Backu,Čudlo,

díky za hvězdičku.

 

Darmošlape,

každý literární výtvor,at' je to haiku nebo cokoli jiného je vždy soudem subjektu. to jen někteří z nás si namlouvají,že jsou snad schopni nějakého objektivního vhledu do skutečnosti. Už z toho,že vůbec píšeš haiku,už z toho, jaké vzory máš,už z toho ,jaké styl haiku preferuješ vyplývá, jak úzce subjektivní je tvůj pohled na haiku a na svět.

 

Štírko,

slovíčko "nudné" provokuje a já jsem provokatérka. Slovíčko "jenom" je jenom nudné.

 

Kočkodane,

o čemsi takovém píšu ve své nejnovější básničce "V čase mší".

 

Ozzozorbo,

proč by měly být stálice smutné ? Když zmizí nekalá konkurence ohňostrojů,ony zůastanou , jsou věčné.


Umbratica
08. 01. 2018
Dát tip

a2a2a , Zboro,

moc děkuji za výběr a jsem ráda,že vás mé haiku pobavilo.


CHT
07. 01. 2018
Dát tip

Písmák -

- Stálice odcházejí

Ohňostroj zůstává


CHT
07. 01. 2018
Dát tip

​ale vy se všichni mýlíte! nebo naopak víte co činíte, čímž se nelze modlit ​neboť nevím, co činím. tímto teprve ohňostroj začal!! ale je fakt, že zároveň i skončil, tak sorry vlastně....

tak doufám, že to alespoň Umbra pochopí. A pak jí budu říkat Ambra....


Zbora
06. 01. 2018
Dát tip

Vtipné, trefné.


fialka...
05. 01. 2018
Dát tip

Naštěstí stálice zůstávají, ale haiku se mi líbí :)


Nespoutaný
05. 01. 2018
Dát tip
Fajnový

CHT
05. 01. 2018
Dát tip

​jakási nostalgie -

- srdce mi sevřelo

víno

 

(neříkejme tomu haiku. prosím)


To je jak v televizi. :-)


atkij
04. 01. 2018
Dát tip
Moc fajn. Taky tak premyslim. V presazich myslenek. Ale v konfrontaci s dily a komenty k haiku u CHT a Darmo-slapa, musim opet smutne zamichat svym gulasem. A pak se vydat na dalsi nutnou cestu za poznanim:)

Čudla
04. 01. 2018
Dát tip

/*


Ozzozorba
04. 01. 2018
Dát tip
... zbyly smutné stálice. Kdo se nemění, ten se nudí.

Kočkodan
04. 01. 2018
Dát tip
Konzumace Tricátý Prazdroj jatýrka zase šílí bolí palice

Štírka
04. 01. 2018
Dát tip

Jenom stalice.... ale dobra momentka... 


Štírka
04. 01. 2018
Dát tip

Jenom stalice.... ale dobra momentka... 


Darmo-šlap
04. 01. 2018
Dát tip

"Nudné" - soud subjektu.


*

Umbratica
04. 01. 2018
Dát tip

Dovedu si to představit,proto bych na Silvestra vzala psa raději do bytu. Silvestrovská noc,to opravdu není nic pro zvířata.


Diana
04. 01. 2018
Dát tip

Nám z toho zešílel v Brně milovaný pes a chytili ho až v Blansku policajti, strčili do útolku, který neměl telefon a nám trvalo tři týdny, než jsme si psa vyhledali - dovedeš si představit, co všechno jsme podnikli a jak jsme ho obrečeli?  


Umbratica
04. 01. 2018
Dát tip

Mám na to stejný názor. Na Silvestra vždycky raději zavřeme kočky do sklepa,protože ty z ohňostrojů šílí. 


Diana
04. 01. 2018
Dát tip

Ty rachejtle vnímám jako kus pekla ... ale to je můj problém.:-)


Umbratica
04. 01. 2018
Dát tip

Goro,

moc děkuji za improvizaci. Strašně ráda bych stárla tak rychle jako obloha a strašně ráda bych taky byla stálice.

 

Lyryku,

moc děkuji za výběr.mně hvězdičky nudné nepřipadají. Nejspíš ale asi připadají nudné těm,kteří před Silvestrem utratí půl platu za rachejtle.


Lyryk
04. 01. 2018
Dát tip

nudné stálice .-))))


Gora
04. 01. 2018
Dát tip

začal Nový rok

jen obloha s hvězdami

trochu zestárla:-)

 

Pěkné, i Alešův příspěvek


Umbratica
04. 01. 2018
Dát tip

Aleši,

pomíjivost někdy může být i pozitivní hodnotou. Já naopak mívám vždycky za silvestrovské noci,když se konečně nebe vyčistí a nastane ticho,že svět v novém roce je úplně stejný jako byl v tom starém a nevím ,co všichni ti ohněstrůjci tak horečně oslavují. Ano - změny nastat mohou,ale sotva to bude z 31.12. na 1.1..


noční ohňostroj

pod nebem hvězd obrazy

pomíjivosti

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru