Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Chtíč

04. 01. 2018
8
13
1036

 

Tam pod sinalou oblohou,

sami, za potlesku deště,

dvě těla co již nemohou,

dvě duše, co chtějí ještě...


13 názorů

Děkuji za inspirativní debatu a také za tipy :) Musím říci, že pan Kvído vycítil to, jak to sedí mně :) Co se obsahu týká, nebyl to nějaký pokus o hlubší zamyšlení, spíš jen takový momentální nápad... Oslava zataženého nebe a louky pod lesem :) Možná trocha povzdechu, že člověk na takovém místě byl sám :D


pan Kvído
07. 01. 2018
Dát tip

mně osobně to sedí i rytmicky. stačí udělat malou mezeru v posledním verši, která tomu dodá takovou správnou koncovku.

(ale uznávám, nejsem úplně nejnáročnější, co se týče formy)


bez ohľadu na rytmus - text ponúka fotogenický obrázok dvojice v neprajnom prostredí - myšlienka je vcelku banálna, postavená na jednoduchom kontraste o pominuteľnosti. tieto veľké pravdy sa dosť rýchlo opozerajú. možno by bolo fajn menej sa sústrediť na archetypy - často sa dá viac vyťažiť z bežných nenápadných situácií.


CHT
05. 01. 2018
Dát tip

já jsem z toho prase

 


atkij
05. 01. 2018
Dát tip
Jsem z toho uz jelen, ziju v domneni, ze prim hraji pocatecni prizvuky:)

CHT
05. 01. 2018
Dát tip

přesně tak. nejdůležitější je - jen dle mého dojmu - gender. přízvuk na konci veršů.


atkij
05. 01. 2018
Dát tip
Jj, preslapla jsem, vim to:) Pocet slabik vsak nemusi byt striktne stejny, pokud ladi rytmus... Nevesely truchlivy jsou ty vodní kraje, kde si v trávě pod leknínem rybka s rybkou hraje.

CHT
05. 01. 2018
Dát tip

​v ortodoxně sylabotónickém systému je nestejný počet slabik většinou vnímán jako mínus.

 


atkij
04. 01. 2018
Dát tip
Tam pod sinalou oblohou, za potlesku deště, dvě těla co již nemohou, dvě duše ... chtějí ještě... Takhle bych dala za sebe... pricemz by rytmicky asi trochu lip slapalo, ale zase ztratilo autorovu autenticnost. Myslenka predana vkusne.

CHT
04. 01. 2018
Dát tip

jojo, chybějící čárky, nepevné předěly....

buď to recitací přiznáš (zesílíš), nebo potlačíš....


Gora
04. 01. 2018
Dát tip

také pro mne je obsah zásadní, a ten se mi líbí, měla jsem na mysli začátky vět - hlavně - sami kontra dvě duše


CHT
04. 01. 2018
Dát tip

zkus, goro, použít tohle: www.rymy.cz/rymy.php

program vyhodnotil rytmus výborně.

ale na to se nedá hledět. subjektivní soud bývá "pravdě" blíž, potíž je v tom, že existuje pravda autorská - tu má každý z nás (i když jen chvíli) - a pravda čtenářská. vyšší objektivita na komunitních serverech neexistuje. Také jsme Movsarovi digital_love lidé.

mně, čtenářovi, to šlape, paradox je "vyšší pravdou", i kdyby šlo jen o Sex (ve skutečnosti ale opozice duše a těla neexistuje, jak medicínsky, tak filozoficky), jednoduchý slovník s jednou střídmou, i když omšelou, metaforou je velikou devízou (a moje preference).

povedené čtyřverší, kterých jen houšť vč. slamerských klání!


Gora
04. 01. 2018
Dát tip

Rytmicky  moc nešlape, ale ten chtíč jsi tam dostal:-) - hlouběji ti to nerozeberu:-(


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru