Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Název je prostě součástí České republiky, to se nedá nic dělat

11. 01. 2018
13
9
1008
Autor
CHT

Není to nová věc. Datuji ji někdy do roku 2013, čili by nebylo poctivé tvrdit, že je napsaná aktuálně, ale situace si o to říká. Dokonce...jak to říci? Prostě si král Miloš kleknul před mým synovcem - vlčnovským králem se slovy, že je jediný, před nímž to udělá, takže poslední sloka velmi sedí.

Byl publikován v rámci širšího básnicko-prozaického cyklíku, jak je mým zvykem. No a zásluhou jednoho zdejšího Básníka/uživatele/redaktora otiskli tenhle sonet vzhůru nohama ve Tvaru.

Caput mortuum

Alchymie mozku v pomazané hlavě

uklohní svou nesmrtelnou pravdu hravě

a naši lidé si kverulantsky vrní:


 

i když už smrdí, tak nejsme pro ni havěť!“

Je možná Švejk, co se neposkvrní

obcováním s mrtvou hlavou Hradu,


 

já však doživotí chci za velezradu

zájmů Republiky frustrujících dějin,

kterých se každých dvacet roků přejím

a rodím pak sametové revoluce


 

ze srdce dětského v Pilátově ruce

  a krvácím pak silikon a pívo,

na východě beru za rukojmí slivoň,

a řvu: „Únos, vole v královské paruce!“


9 názorů

Tohle to je velice silné:

já však doživotí chci za velezradu

zájmů Republiky frustrujících dějin,

kterých se každých dvacet roků přejím

a rodím pak sametové revoluce

ze srdce dětského v Pilátově ruce


Safián
17. 01. 2018
Dát tip

Jsem rád, že máš takovou naději. Jen aby to nebyla iluze. Když mluvím s lidmi, kteří, odhaduji, mají podobný názor jako ty (ani já se mu nebráním),přečasto zjišťuji, že oddělují svůj názor na lidi a ideje od výsledků praktické politiky. To je ale podle mě teprve ta pravá zhouba.


CHT
16. 01. 2018
Dát tip

potřebujeme půl milionu Mlíkařů - viz můj koment u atkij.

a voni jako sou.


Safián
15. 01. 2018
Dát tip

CHT - možná máš pravsdu. Ale takových tady chodí. Možná tu jiní ani nejsou. Možná tu je jen ta věčná naděje, že ti jiní přece někde musí být.


CHT
14. 01. 2018
Dát tip

Jo, máš pravdu. Zbytečně korektní. Ale nejen já vidím Klause a Zemana, no, nikoliv vidím, ono se to dá dokázat. Jsou to oba prostě polobolševici z Prognosťáku. Pokrevní bratři.


Safián
13. 01. 2018
Dát tip

Obrácený sonet není nic zvláštního, ani objevného. Ani ideologicky bojovný sonet. V předmediálních časech byl běžným nástrojem politického boje a byl věru křiklavější i sprostší. Ale co bychom chtěli v našich korektních časech! Jako takový bych jej ocenil. Na pravdivosti tu nezáleží.


atkij
11. 01. 2018
Dát tip
Gratuluju.

Gora
11. 01. 2018
Dát tip

Hlubší kritiku nezvládnu, tak jen - skvěle:-)

Obrácení taky originální.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru